تاریخ انتشار : دوشنبه 23 دسامبر 2019 - 12:07

رئیس مركزبهداشت غرب اهواز: آموزش بیش از 52 هزارنفراز گروههای هدف در زمینه پیشگیری از آنفلو آنزا در حوزه غرب اهواز

رئیس مركزبهداشت غرب اهواز: آموزش بیش از 52 هزارنفراز گروههای هدف در زمینه پیشگیری از آنفلو آنزا در حوزه غرب اهواز

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت غرب اهواز  رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز از آموزش بیش از 52 هزار نفر  در زمینه پیشگیری وکنترل بیماری آنفلوانزا در راستای پیک آنفلوانزا در مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد دکترمهرداد شریفی در این باره بیان داشت : بنا بر گزارشات پایشهای کارشناسان واحد های ستادی از مراکز

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت غرب اهواز  رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز از آموزش بیش از 52 هزار نفر  در زمینه پیشگیری وکنترل بیماری آنفلوانزا در راستای پیک آنفلوانزا در مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد

دکترمهرداد شریفی در این باره بیان داشت : بنا بر گزارشات پایشهای کارشناسان واحد های ستادی از مراکز پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت تحت پوشش آموزش پیشگیری از آنفلوآنزادرمدارس،مراکز خدمات جامع سلامت،پایگاههای سلامت،آموزش در کمپ های ترک اعتیاد ،آموزش در ادارات، پادگانها و آموزش به اصناف توسط کارشناسان این مرکز ارائه شده است و در این خصوص با برگزاری 596جلسه آموزشی بیش از 52هزار نفراز گروههای هدف در محل های پیشگفت آموزش دیده اند و تعداد 4500پمفلت و 220 پوستر آنفلوانزا تهیه وتوزیع گردید .

رییس مرکز بهداشت غرب  گفت:آمار‌های چند روز اخیر نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به آنفلوانزا  و بستری‌ها ی مربوط به این بیماری در بیمارستا‌های شهرستان  کاهش یافته است.

شریفی ادامه داد:آنفلوانزا یک بیماری فصلی است که با شروع پاییز نمایان می شود و در دی و بهمن به تدریج از بین می رود این بیماری باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می‌شود که با سردرد ناگهانی،سرفه ، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی‌حالی شدید نمایان می‌شود.

وی یادآورشد:وجودبیماری‌هایی چون قلبی،ریوی،کلیوی،دیابت، آسم،و نیز بارداری و کهنسالی افراد امکان مبتلا شدن به آنفلوآنزا را در آنها افزایش می‌دهند و کودکان به علت سیستم دفاعی ضعیف بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. چون این ویروس از طریق تنفسی انتقال می‌یابد در مکان‌های عمومی امکان انتقال آن بیشتر است.

رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز در خصوص راههای پیشگری از ابتلابه آنفلوانزا گفت: شستشوی مکرر دست موجب قطع زنجیره سرایت ویروس عفونی آنفلوآنزا می شود. دست ندادن با افرادی که بیمار هستند،و عدم رو بوسی در محافل و مجالس چون باعث اشاعه بیماری آنفلوآنزا در سطح جامعه می شود.بهترین راههای پیشگیری است بنابراین با شستن دستها و استفاده از دستمال کاغذی و دست ندادن می توان از شیوع این بیماری جلوگیری کرد. شریفی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده علائم آنفلوانزا در خود به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.