تاریخ انتشار : دوشنبه 23 دسامبر 2019 - 11:44

دوره آموزشی پساب های صنعتی در مسجدسلیمان برگزار شد

دوره آموزشی پساب های صنعتی در مسجدسلیمان برگزار شد

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، این کارگاه یک روزه با مشارکت و حمایت اداره HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و با حضور کارشناسان محیط زیست شرکت ها – کارخانجات – روسای انجمن های مردم نهاد حامی محیط زیست شهرهای مسجدسلیمان ، لالی و گلگیر و

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، این کارگاه یک روزه با مشارکت و حمایت اداره HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و با حضور کارشناسان محیط زیست شرکت ها – کارخانجات – روسای انجمن های مردم نهاد حامی محیط زیست شهرهای مسجدسلیمان ، لالی و گلگیر و با ارایه مطالب توسط دکتر داریوش خدری برگزار شد .

مدرس این کارگاه در ابتدا با تشریح مباحثی در خصوص شاخص سرانه آب تجدید شونده گفت : در کشور ما 130 میلیارد مترمکعب آب وجود دارد که سرانه آب در دسترس هر ایرانی حدود 1780متر مکعب است .

دکتر داریوش خدری افزود : میزان متوسط سالانه تبخیر و تعرق آب در ایران حدود 2700 میلی متر و بیش از 3 برابر متوسط جهانی است .

وی با تأکید بر لزوم شناخت پساب های شهری و صنعتی گفت : با توجه به قرار گرفتن کشور ما در زمره ی کشورهای خشک و کم آب ، لازم است تا راهکارهای اساسی برای استفاده مجدد از پساب ها مورد توجه قرار گیرد .

وی تصفیه پساب ها را امری مهم برشمرد و گفت : با ورود تکنولوژی و فن آوری های جدید می توان از پساب های خانگی و شهری علاوه بر استفاده در مصارف کشاورزی ، حتی برای شرب نیز استفاده کرد که این اقدام موجب کاهش شدید هزینه های تولید و توزیع آب و همچنین پرهیز از تولید پساب های جدید و در نتیجه آسیب دیدگی کمتر محیط زیست می شود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.