تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 دسامبر 2019 - 11:46

آغاز فعاليت آزمايشگاه تخصصي شبكه هاي گازرساني در استان خوزستان

آغاز فعاليت آزمايشگاه تخصصي شبكه هاي گازرساني در استان خوزستان

هما خوزستان: مهندس ابول پور مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان  از آغاز فعالیت آزمایشگاه تخصصی شبکه های گازرسانی در استان خوزستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خوزستان مهندس ابول پور با اشاره به تاریخچه تاسیس دفتر پژوهش گاز خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت :از حدود 15 سال

هما خوزستان: مهندس ابول پور مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان  از آغاز فعالیت آزمایشگاه تخصصی شبکه های گازرسانی در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خوزستان مهندس ابول پور با اشاره به تاریخچه تاسیس دفتر پژوهش گاز خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت :از حدود 15 سال پیش و در راستای گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه ، مرکز پژوهشی گاز در دانشگاه شهید چمران را تاسیس شدو تحقیقاتی که در این مرکز در حال انجام می باشد بعضا به گونه ای است که نیازمند داده برداری میدانی از تاسیسات ، ایستگاهها و شبکه های گازرسانی است . این امر مشکلات و مخاطرات خاص داشته و علاوه بر آن صحت داده های برداشت شده با توجه به تحت تاثیر بودن از محیط و  شرایط اندازه گیری ها ، گاها قابل اعتماد نمی باشد . وی  در ادامه ابراز داشت :اهمیت تاسیس این آزمایشگاه از دو منظر قابل بررسی می باشد اول بعنوان یک زیرساخت برای اثربخش نمودنفعالیتهای پژوهشی و از سوی دیگر فراهم نمودن فضایی برای آشنایی دانشجویان با فرآیندهای صنعت .می باشد.مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان عمليات طراحي ، اجرا و تجهيز اين آزمايشگاه بعنوان نخستين آزمايشگاه تخصصي گاز در كشورتوسط امور پژوهش و فناوري شركت گاز استان خوزستان و با همكاري دانشگاه شهيد چمران اهواز دانست و افزود:. اين آزمايشگاه شامل 4 بخش ايستگاه تقويت فشار تا فشار PSI 600، تاسيسات ذخيره سازي گاز با قابليت  ذخيره سازي Nm3120 هواي فشرده، ايستگاه تقليل فشار از فشار 250 تاPSI60 و  بخش شبكه خطوط لوله بطول تقريبي يك كيلومتر بوده و به كمك آن مي توان انواع تحليلهاي مربوط به شبكه درحالت جرياندائم وغيردائم رابه صورت تجربي انجام دادوبه ابزاري قدرتمندجهت اعتبارسنجي نتايج شبيه سازي شده دستيافت.مهندس ابول پور در ادامه اظهار نمود:علاوه بر موارد ذكر شده، انجام تست‏های مختلف برای حالت پرج گاز از شبکه، بررسی جریان‏های ناپایا در خط لوله‏ های طویل (حدود يك کیلومتر)، محاسبه افت‏های موضعی ناشی از انواع اتصالات موجود در شبکه و بررسی رفتار دینامیکی شبکه­ های گازرسانی با كمك اين آزمايشگاه قابل حصول خواهد بود. فاز اول عمليات تاسيس اين آزمايشگاه در زمستان سال 92 آغاز و اجراي ايستگاه تقليل فشار و شبكه گذاري آن به اتمام رسيد. شبكه خط لوله اجرا شده از 6 رديف لوله با طول تقريبي يك كيلومتر تشكيل مي شود كه ارتباط ميان آن ها از طريق انشعابات مختلف به همراه شيرآلات متعدد صورت گرفته است. طراحي خطوط لوله و جانمايي شيرآلات بكار رفته در اين بخش به نحوي است كه قابليت تبديل به انواع شبكه ها از جمله خط لوله طويل، شبكه آنتني، رينگي و انواع شبكه هاي تركيبي وجود خواهد داشت.فاز دوم اين پروژه بمنظور اجراي تاسيسات تقويت فشار و تاسيسات ذخيره ساري  گاز و اتصال آن به سيستم تقليل فشار و شبكه خط لوله اجرا شده در سال 96 به اتمام رسید.مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان در پایان مطالب خویش فاز نهایی این پروژه شامل نصب و راه اندازی سیستم مانیتورینگ این مجموعه شامل قرائت، داده برداری و ثبت آنلاین اطلاعات 60 سنسور دما و فشار در ابتدای سال جاری طراحی و اجرا گردید .برای تاسیس و راه اندازی این آزمایشگاه اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال هزینه گردیده است . امیداست این آزمایشگاه نقش موثری در رشد و اعتلای دانش و فناوری در استان ایفا نماید .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.