تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 دسامبر 2019 - 10:33

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت هفته پژوهش

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت هفته پژوهش

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت هفته پژوهش پیامی را صادر کرد. در متن پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آمده است: فرهنگ در هر جامعه ای باز خوانی هویت ملی هر کشوری است. فرهنگ و پژوهش

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت هفته پژوهش پیامی را صادر کرد.

در متن پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آمده است:

فرهنگ در هر جامعه ای باز خوانی هویت ملی هر کشوری است. فرهنگ و پژوهش از شاخص های زیر بنایی توسعه است و این امر نشانگر رسالت بالای پژوهشگران حوزه پژوهش فرهنگی در شناسایی، کشف و معرفی ارزش ها، زمینه ها و قابلیت های فرهنگی موجود جامعه است. اگر ما فرهنگ را نتوانیم به طور جامع تعریف کنیم این نقص و عیب فرهنگ نیست، این دال بر فراگیری فرهنگ است.

وقتی مقام معظم رهبری فرمودند”عرصه فرهنگ، عرصه جهاد است”، این نشان از اهمیت فرهنگ دارد و مسلماً تحقق این اهداف با کارهای عادی و روزمره امکان پذیر نیست. توجه به فرهنگ پژوهش و پژوهش های فرهنگی، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای گام نهادن در مسیر پیشرفت و تعالی جامعه است.

انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی بود، بنابراین باید اولویت اول انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ باشد. باید یک نگاه علمی به فرهنگ شود. فرهنگ به عنوان یک مقوله علمی، زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.

در طول سال های اخیر با تخصصی شدن حوزه فرهنگ، دیگر نمی توان هر کجا که عنوانی به زیور واژه فرهنگ آراسته شد آن را کار فرهنگی تلقی نمود. این امر ضرورت توجه به انجام پژوهش های فرهنگی را بیش از پیش مشخص می کند. پژوهش فرهنگی در جامعه دیگر یک امر تشریفاتی نیست. ما نیاز داریم که پژوهش فرهنگی انجام دهیم .

ضمن تبریک هفته پژوهش به کلیه دانشگاهیان، دانشجویان و کلیه تلاشگران عرصه علم و فرهنگ، امید است با عنایت پرودگار متعال، پژوهشگران ارجمند با نظر به نیازهای روز جامعه، در راه تعالی فرهنگ پژوهش و پژوهش فرهنگی بکوشند.

محمد جوروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.