تاریخ انتشار : شنبه 21 دسامبر 2019 - 11:42

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان:خانوار های امداد رسانی شده تا این لحظه ۱۹۸۶ خانوار و ۸۴۳ خانوار نیز اسکان داده شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان:خانوار های امداد رسانی شده تا این لحظه ۱۹۸۶ خانوار و ۸۴۳ خانوار نیز اسکان داده شده اند.

هما خوزستان: علی خدادادی، در نشست ستاد هماهنگی امدادونجات جمعیت هلال احمر خوزستان با حضور مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات کشور اظهار کرد: آمادگی امداد گران موجب شد عملکرد بهتری در شرایط کنونی و آبگرفتگی منازل داشته باشد. وی افزود: بارندگی ها از ظهر روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه با شدت زیاد از

هما خوزستان: علی خدادادی، در نشست ستاد هماهنگی امدادونجات جمعیت هلال احمر خوزستان با حضور مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات کشور اظهار کرد: آمادگی امداد گران موجب شد عملکرد بهتری در شرایط کنونی و آبگرفتگی منازل داشته باشد.

وی افزود: بارندگی ها از ظهر روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه با شدت زیاد از آبادان و خرمشهر آغاز و پس از مدتی به اهواز رسید  و تا ۲ شب ادامه پیدا کرد و موجب بارندگی بیش از ۱۰۰ میلیمتر در آبادان و بیش از ۶۰ میلیمتر در اهواز شد.

خدادادی تصریح کرد: پیش از شروع بارندگی ها اعلام آماده باش کرده بودیم؛ ۱۲ شهرستان اهواز آبادان، دشت آزادگان، رامهرمز، شوشتر، هفتکل، کارون، شادگان، خرمشهر، آغاجاری، باغملک و باوی متاثر از بارندگی های شدید بودند که در وهله اول اقدام به برپایی اردوگاه های اسکان اضطراری و اقدامات امداد رسانی دیگر کردند.

وی ادامه داد: ۲ اردوگاه‌ اسکان اضطراری در آبادان و ۲ اردوگاه در کارون در ۲۵ آذر( همان روز بارش شدید) برپا کردیم و امداد گران ما در رها سازی بیش از ۲۰۰ خودرو گرفتار در آبگرفتگی های اهواز کمک کردند.

خدادای افزود: ارائه خدمات به عشایر هفتکل و آغاجری با اعزام تیم های واکنش سریع و عملیاتی به این مناطق، امداد رسانی انجام شد‌. همچنین تعداد خانوار های امداد رسانی شده تا این لحظه ۱۹۸۶ خانوار و ۸۴۳ خانوار نیز اسکان داده شده اند.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در این امداد رسانی ۴۱ تیم عملیاتی به ظرفیت ۲۰۵ نفر به کار گرفته شدند، بیان کرد: تا کنون ۳۲ خودرو امدادی در امداد رسانی مورد استفاده قرار گرفته و اقلامی مانند ۶۷۷ چادر، ۲۴۶۰ پتو و … در این مناطق توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در شهر های آغاجاری، باغملک، دشت آزادگان، رامهرمز،شادگان و شوشتر و هفتکل اعلام پایان عملیات را داشته ایم و در اهواز نیز با بیشترین آبگرفتگی در مناطق، کمپلو شمالی و جنوبی، کوی مندلی، زیتون کارگری، حصیر آباد، بهارستان، فاز ۳ گروه ملی، مشعلی، کیانشهر، شهرک دانشگاه و باغ شیخ مواجه بودیم.

خدادادی اشاره کرد: اخیرا یک پدیده عجیبی در خوزستان رخ داده است به این صورت که جاییکه اصلا آبگرفتگی نداشته به یکباره دچار آبگرفتگی میشود که علت آن مشخص نیست.

وی عنوان کرد: از اردوگاه های اسکان اضطراری به دلیل حمایت اقوام و آشنایان از خانواده های متاثر از آبگرفتگی، استقبال نشد ولی در منطقه حصیر آباد به دلیل تخریب منازل مردم در اردوگاه ها مستقر شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آماده کردن سوله ورزشی برای اسکان اضطراری در شهر کارون و آبادان، یاد آور شد: این سوله ها در حال جمع آوری است و در اردوگاه راهیان نور تنها ۳ خانوار ساکن هستند.

وی در خصوص تعداد خانوار های ساکن در اردوگاه های اضطراری اهواز، توضیح داد: دبستان مریم ۲۵ خانوار، دبستان وحدت بدون اسکان، مجتمع ورزشی بانوان ولیعصر بدون اسکان است؛ ما آمادگی اسکان آسیب دیدگان از آبگرفتگی را داشتیم اما ظاهرا با تعهد استانداری مبنی بر فروکش کردن آب ظرف ۷۲ آینده، مردم امیدولر شدند و از اردوگاه ها استقبال نکردند.

خدادادی گفت: امیدواریم در روز های آتی که تردد ماشین های امدادی تسهیل می شود، به خانواده هایی که دچار آسیب شدند امداد رسانی کنیم همچنین با هماهنگی که با معاون بنیاد برکت به عمل آمده است، قرار شد ارزیابی صورت بگیرد تا به کسانی که لوازم خانگی آنها از بین رفته است، کمک شود.

وی افزود: شارژ انبار ها با توجه به پیش بینی های آینده، مهم است، از طرف دیگر امیدواریم تجهیزات مورد نیاز جمعیت نیز تامین شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان توجه به سرمایه های اجتماعی را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: در آینده با جمع آوری اطلاعاتی که از قبل داشتیم، قبل از معاونت امداد باید معاونت داوطلبان پای کار باشد. با تشکیل خانه هلال در هر منطقه ای فشار از  روی دوش جمعیت کاسته میشد باید اعتقاد پیدا کنیم که داوطلب محوری جزو وظایف ذاتی جمعیت است و باید به آن توجه شود و در آینده باید قبل از امداد و نجات داوطلبان ورود کنند و برنامه ریزی های لازم را داشته باشند

 وی در پایان اشاره کرد: ما در شهر کارون خیلی تلاش کردیم اما در فضای مجازی شرایط به گونه دیگری است اما برای ما رضایت خداوند و مردم مهم است و با الگو گرفتن از شهدا خدمتگزاران خوبی برای مردم باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.