تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 دسامبر 2019 - 10:51

راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا و بیماری‌های حاد تنفسی

راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا و بیماری‌های حاد تنفسی

هما خوزستان: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که علائم آن تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه هستند که به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل میشود. به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، دکتر سید مهدی حسینی زاده گفت: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است

هما خوزستان: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که علائم آن تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه هستند که به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل میشود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، دکتر سید مهدی حسینی زاده گفت: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که علائم آن تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه هستند که به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ویروس‌های آنفلوآنزا بطور عمده از طریق هوا (ذرات ریز تنفسی آلوده) توسط سرفه و عطسه کردن، سخن گفتن با فاصله کمتر از یک متر، دست دادن و روبوسی با فرد بیمار و سطوح آلوده منتقل می‌شوند.
 

افراد در معرض خطر

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص گروه‌های در معرض خطر ابتلا به این بیماری گفت: مادران باردار، بیماران قلبی، مبتلایان به سرطان و دیابت پیشرفته، افراد دارای نارسایی کلیه و کبد، افراد مسن و دچار ضعف ایمنی از مهمترین گروههای در معرض خطر ابتلا به این بیماری می‌باشند که برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و عوارض آن باید ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، جهت دریافت واکسن آنفلوآنزای فصلی به داروخانه‌های سطح استان مراجعه و نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.
 
علائم بیماری آنفلوآنزا


حسینی زاده گفت: شروع علائم ابتلا به این بیماری به صورت ناگهانی است، بطوری که بسیاری از بیماران می‌توانند زمان شروع علائم را ذکر کنند و مهترین علائم این بیماری عبارتند از: تب (بیشتر یا مساوی 38 درجه سانتی گراد زیر زبانی)، لرز، سردرد، درد بدن، بی‌حالی و بی‌اشتهایی که پس از 1 تا 3 روز از زمان مواجهه با ویروس ایجاد می‌شوند. معمولا” بدن درد یا سردرد بیشترین علامت مشکل ساز است و شدت آن با تب مرتبط است؛ همچنین این بیماری گاهی همراه با علائم گوارشی (در کودکان ممکن است علامت غالب باشد) همچون حالت تهوع، استفراغ و اسهال همراه است.

وی ادامه داد: همچنین علائم تنفسی مانند سرفه شدید و خشک، درد شدید گلو، انسداد و آبریزش از بینی از دیگر علائم ابتلا به این بیماری است.
 

راه های پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا و بیماریهای حاد تنفسی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی منطبق با اصول خودمراقبتی، بهترین و ارزان‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا است. همچنین توصیه می‌شود تا هموطنان گرامی دست‌ها را بطور منظم با آب و صابون مایع به مدت 40 تا 60 ثانیه بشویند و در هنگام سرفه یا عطسه، بینی و دهان خود را با دستمال کاغذی بپوشانند و سپس دستمال مصرف شده را فورا دفع نمایند، از مالیدن و تماس دست آلوده با چشم‌ها، بینی و دهان خودداری کنند و در صورت مشاهده علائم آنفلوآنزا فورا به پزشک مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.