تاریخ انتشار : جمعه 13 دسامبر 2019 - 11:50

رئیس مركز بهداشت استان: پوشش درمان ۸۸ درصد موارد شناسایی شده HIV در خوزستان

رئیس مركز بهداشت استان: پوشش درمان ۸۸ درصد موارد شناسایی شده HIV در خوزستان

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه؛ دکتر سیدمهدی حسینی‌زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان در هفته اطلاع رسانی ایدز اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها یک سال به پایان استراتژی برنامه ۹۰-۹۰-۹۰ مانده، تاکنون ۴۸ درصد موارد مبتلا به HIV در خوزستان شناسایی شده‌اند. همچنین ۸۸ درصد مواردی که شناسایی شده‌اند تحت

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه؛ دکتر سیدمهدی حسینی‌زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان در هفته اطلاع رسانی ایدز اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها یک سال به پایان استراتژی برنامه ۹۰-۹۰-۹۰ مانده، تاکنون ۴۸ درصد موارد مبتلا به HIV در خوزستان شناسایی شده‌اند. همچنین ۸۸ درصد مواردی که شناسایی شده‌اند تحت درمان قرار گرفته‌اند و در ۷۷ درصد افراد شناسایی شده و تحت درمان، ویروس سرکوب شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: سازمان‌ها باید در کنار حوزه سلامت قرار بگیرند. یکی از سازمان‌های حائز اهمیت در این زمینه، آموزش و پروش است زیرا نهادی محسوب می‌شود که جمعیت جوان زیادی را تحت پوشش قرار داده است؛ جمعیت جوانی که ما نگران آنها هستیم و آموزش و پروش با آموزش‌هایی که ارائه می‌دهد، می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم ارائه خدمات درمانی به مبتلایان به HIV عنوان کرد: عدم پذیرش موارد HIV مثبت جهت درمان مشکلات دیگرآنان، کاری بسیار خطرناک است. باید انگ این بیماری ایدز را افراد برداریم و اگر بطور مثال بیماری برای دریافت خدمات دندانپزشکی مراجعه کرد، خدمات لازم را بدون توجه به بیماری ایدز دریافت کند. زیرا اگر پزشکی از ارائه خدمات درمانی به این افراد خودداری کند، چنین افرادی ناچار می‌شوند در بستر خاموش و بدون آگاهی، درمان را دریافت کند و هیچ صحبتی در مورد بیماری خود نکنند در حالی که ما وظیفه داریم همه موارد مراجعه‌کننده را درمان کنیم و اگر موارد لازم را رعایت نکنیم، خود و سایر افراد در معرض خطر قرار می‌گیریم.

حسینی‌زاده بیان کرد: پزشکان و دندانپزشکان باید بیمار HIV مثبت را پذیرش کنند، و اگر بخواهد از بین بیماران خود دست به انتخاب بزند، نشان از عدم آگاهی آنهاست. چنین نگاهی غلط و غیرقابل قبول است.

وی با اشاره به اجرای برنامه ملی استراتژیک کنترل عفونت HIV عنوان کرد: مقرر شده این برنامه از سال ۹۴ تا سال ۹۸ با هدف کاهش موارد ابتلا به ایذر و کاهش ۲۰ درصدی موارد منتسب به این بیماری در مبتلایان اجرا شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: ۱۱ استراتژی مهم در این برنامه مشخص شده که آموزش و اطلاع‌رسانی، پیشگیری از انتقال خون آلوده و تامین سلامت خون، ترویج استفاده از کاندوم و پیشگیری از انتقال جنسی، برخی از مهمترین استراتژی‌های این برنامه هستند.

وی عنون کرد: در خوزستان تنها ۴۸ درصد موارد ابتلا به HIV را شناسایی کرده‌ایم و از هدف ۹۰ – ۹۰ – ۹۰ فاصله داریم. در این شرایط اگر آگاهی و اطلاع‌رسانی افزایش یابد، قطعا تاثیرگذار خواهد بود. اگر جمعیت در معرض خطر و پرخطر آموزش ببینند، قطعا در جلوگیری از شیوع بیماری و کاهش موارد HIV بسیار حائز اهمیت است.

حسینی‌زاده بیان کرد: انتقال خون آلوده نخستین عامل بروز این بیماری در جهان بوده است اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که غربالگری صددرصدی خون انجام می‌شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به درمان بیماران مبتلا به HIV به ویژه مادران باردار، ادامه داد: با اقدامات انجام شده در این زمینه در سال ۹۷ روی بیش از ۴۶ هزار مادر باردار تست HIV انجام شد که حدود کمتر از ۱۰ مورد HIV مثبت شناسایی شدند و خوشبختانه با درمان مناسب هیچ مورد انتقال بیماری از مادر به کودک نداشتیم وهمه فرزندان آنها سالم هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه انجام تست HIV میتواند در شناسایی به ما کمک کند و درصد شناسایی بیماران را افزایش دهد.

حسینی زاده در پایان گفت: مراقبت و درمان افراد مبتلا به HIV از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اینکه افراد شناسایی شوند تا پس از آن درمان را به گونه‌ای انجام دهیم که میزان ویروس در حد زیادی کاهش یابد و از انتقال ویروس جلوگیری شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.