تاریخ انتشار : شنبه 21 دسامبر 2019 - 11:48

رئیس سازمان محیط زیست کشور: تعداد دام خوزستان ۳ سه برابر بیشتر از پتانسیل استان است

رئیس سازمان محیط زیست کشور: تعداد دام خوزستان ۳ سه برابر بیشتر از پتانسیل استان است

هما خوزستان: به گزارش خبرنگار مهر ، عیسی کلانتری چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کنار تثبیت مناطق شناسایی شده گرد و غبارها، باید فعالیت هایی برای حفاظت از محیط زیست نیز انجام شود. وی افزود: ما اکنون زمانی به کانون ها و دشت ها آب می دهیم که رودخانه ها سر ریز

هما خوزستان: به گزارش خبرنگار مهر ، عیسی کلانتری چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کنار تثبیت مناطق شناسایی شده گرد و غبارها، باید فعالیت هایی برای حفاظت از محیط زیست نیز انجام شود.

وی افزود: ما اکنون زمانی به کانون ها و دشت ها آب می دهیم که رودخانه ها سر ریز شده است و دیگر توان نگهداری آب ندارند که این روش غلط است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: صدها هزار هکتار دشت های استان را رها کرده ایم ، دام ها به هر اندازه که بخواهند از علوفه این دشت ها استفاده کنند و ما انتظار داشته باشیم گرد و غبار به وجود نیاید. هم اکنون تعداد دام های موجود در خوزستان سه برابر بیش از پتانسیل استان است.

کلانتری بیان کرد: باید برای جلوگیری از بروز گرد و غبار تلاش کرد نه اینکه بعد از وقوع به دنبال درمان آن باشیم.

وی با عنوان اینکه دو سال است در انتظار تکمیل مطالعات هستیم، تصریح کرد: باید مطالعات تکمیل شود و بر مبنای این مطالعات کار تثبیت، قرق و یا نهال کاری انجام شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: باید حق آبه تالاب ها در زمان مورد نیاز تامین شود و نه در زمان بارندگی و سرریز شدن سدها و رودخانه ها چرا که این روش غلط است.

کلانتری گفت: خوشبختانه با تشکیل شورای تالاب ها، تفاهم نامه تامین حق آبه ۳۸ تالاب با وزارت نیرو امضا شده است و امیدواریم تا پایان سال تفاهم نامه ۵۰ تالاب دیگر امضا و حق آبه های تالاب ها مانند تامین آب شرب و کشاورزی تخصیص یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.