تاریخ انتشار : جمعه 8 نوامبر 2019 - 11:23

مناطق شمال خوزستان در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در دستور کار قرار گیرد

مناطق شمال خوزستان در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در دستور کار قرار گیرد

هما خوزستان: «غلامرضا شریعتی» امروز (پنج شنبه ۱۶ آبان) در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان که در دانشگاه آزاد ایذه برگزار شد اظهار کرد: شهرهای ایذه و باغملک با مشکلات عدیده و مسائل بسیار زیادی مواجه هستند که محرومیت و عقب ماندگی هایی را برای این شهرها به وجود آورده است.استاندار خوزستان با بیان اینکه این مشکلات به واسطه

هما خوزستان: «غلامرضا شریعتی» امروز (پنج شنبه ۱۶ آبان) در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان که در دانشگاه آزاد ایذه برگزار شد اظهار کرد: شهرهای ایذه و باغملک با مشکلات عدیده و مسائل بسیار زیادی مواجه هستند که محرومیت و عقب ماندگی هایی را برای این شهرها به وجود آورده است.
استاندار خوزستان با بیان اینکه این مشکلات به واسطه اقلیم و جغرافیای آن و همچنین کم توجهی هایی که از گذشته بر این شهرها حادث شده به وجود آمدند افزود: یکی از مشکلات بسیار مهم ایذه قطعی آب است، به طوری که در برخی نقاط این شهرستان در طول ۲۴ ساعت شبانه روز، تنها هشت ساعت آب دارند.
 وی اضافه کرد: مردم گله مند هستند که مخزن سد کارون ۳ با سه میلیارد مترمکعب در حدود ۱۵ کیلومتری این شهرها قرار دارد و رودخانه کارون از ایذه می گذرد ولی مردم باید تنها هشت ساعت آب داشته باشند که این گله مندی ها بحق است و نباید بدون پاسخ بماند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از سرشاخه های کارون برای استان های دیگر استفاده می شود و خط انتقال هایی ایجاد شده تا آب شرب و غیرشرب این استان ها تامین شود تصریح کرد: این انتقال آب باعث شده کمبودهایی برای برخی از شهرهای استان ایجاد شود.
شریعتی با بیان اینکه حضور مردم در هر منطقه ای انگیزه می خواهد که مهم ترین آن اشتغال جهت تامین معیشت مردم است عنوان کرد: متاسفانه در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شهرستان های ایذه و باغملک بنا به دلایلی از این طرح بی بهره ماندند.
وی ادامه داد: در مناطق جنوبی خوزستان به علت پی سی بالا باید حتما زهکش می زدیم و سیستم های مدرن جهت کم کردن شوری زمین ایجاد می کردیم تا بتوانیم کشت انجام دهیم در حالی که در شهرهای ایذه و باغملک و شهرهای شمالی استان اصلا این کارها لازم نیست و همه زمین ها کلاس یک هستند و فقط باید آب را به مناطق برسانیم تا بهترین محصولات را کشت کنیم.
استاندار خوزستان ابراز کرد: در جنوب خوزستان فقط کشت زراعی داریم و کمتر می توانیم به سمت باغات برویم ولی در شمال استان می توان به سمت باغات رفت و ارزش افزوده و تولید و ثروت بیشتری داشته باشیم که در این زمینه ها کوتاهی صورت گرفته و باید جبران شود.
وی به مصوبه ۱۵ فروردین ۹۶ اشاره کرد و اذعان داشت: بیشتر مصوبات از جمله اصلاح شبکه برق، آبرسانی، ریزگردها و … انجام شده و تنها بندی که باقی مانده فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است که تامین و تخصیص آب را به طور کلی انجام شده ولی در دسته های کارشناسی کار متوقف شده است.
وی با تاکید بر اینکه در فاز دوم این طرح باید جهت رعایت عدالت مناطق شمال خوزستان را در دستور کار قرار دهیم بیان کرد: بیشترین مدارس سنگی و کلنگی استان در ایذه قرار دارد، و نیازمند بازسازی اساسی هستند؛ فرسودگی مدارس بر کسی پوشیده نیست می طلبد همه برای بازسازی آنها کمک کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.