تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اکتبر 2019 - 14:47

همزمان با هفته دفاع مقدس؛ آزمایشگاه خوردگی فلزات فولاد اکسین راه اندازی شد.

همزمان با هفته دفاع مقدس؛ آزمایشگاه خوردگی فلزات فولاد اکسین راه اندازی شد.

هما خوزستان: امروز سه شنبه مورخ ۰۸/۰۷/۱۳۹۸ همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور حجة الاسلام و المسلیمین سیدمحمدنبی موسوی فرد نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و هیات همراه، دکتر یارعلیزاده نائب رئیس محترم هیات مدیره، مهندس ابراهیمی مدیرعامل محترم شرکت، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج و سایر مدیران شرکت، آزمایشگاه

هما خوزستان: امروز سه شنبه مورخ ۰۸/۰۷/۱۳۹۸ همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور حجة الاسلام و المسلیمین سیدمحمدنبی موسوی فرد نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و هیات همراه، دکتر یارعلیزاده نائب رئیس محترم هیات مدیره، مهندس ابراهیمی مدیرعامل محترم شرکت، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج و سایر مدیران شرکت، آزمایشگاه خوردگی فلزات ( HIC/SSCC) فولاد اکسین خوزستان افتتاح شد.

حجة الاسلام و المسلیمین سیدمحمدنبی موسوی فرد نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز ابتدا از نمایشگاه فرآیند تولید ورق و محصول نهایی شرکت بازدید و پس از افتتاح آزمایشگاه خوردگی در مراسمی که توسط پایگاه مقاومت بسیج اکسین در نمازخانه شرکت برگزار شد به ایراد سخن پرداخت، ایشان هفته دفاع مقدس را رمز موفقیت و توانمندی ملت ایران دانست که با وجود جنگ نابرابر و عدم دسترسی و در اختیار داشتن حداقل ها مانند سیم خاردار، توانستیم به بالاترین توان علمی در زمینه های نظامی، تکنولوژی و اقتصادی دست یابیم.

مهندس ابراهیم در رابطه با اهمیت این آزمایشگاه گفت، از آنجائیکه خوردگی یک واکنش شیمیایی یا الکتروشیمیایی بین یک ماده، معمولاً یک فلز و محیط اطراف آن است که موجب تخریب ماده و خواص آن می شود. چنین برآورد می شود که هزینه مستقیم خوردگی در تمام کشورهای جهان بین ۳ تا ۴ درصد درآمد ناخالص داخلی است. این امر نشان می دهد که با به کار بردن موثرتر تکنولوژی های موجود و اعمال تکنیک های دقیق مدیریت خوردگی می توان جلوی قسمت قابل توجهی از این هزینه ها را گرفت.

در همین جهت ساختمان آزمایشگاه خوردگی فولاد اکسین خوزستان متشکل از، آزمایشگاه مکانیک، آزمایشگاه متالوگرافی و آزمایشگاه خوردگی فلزات بوده که عملیات ساخت آن از خردادماه سال جاری طبق برنامه از پیش تعیین شده و با تلاش سایر واحدهای شرکت و بکارگیری پیمانکاران داخلی در راستای ارائه محصولات با کیفیت و مطابق استانداردهای صنایع مصرف کننده شروع و در تاریخ ۱۵/۰۶/۱۳۹۸ اولین نمونه ورق در این آزمایشگاه تحت آزمایش قرار گرفت.

مدیر عامل فولاد اکسین خوزستان ادامه داد، ظرفیت کاری آزمایشگاه خوردگی فلزات در هر نمونه آزمون بر اساس استاندارد، دارای ابعاد ۲۰*۱۰۰ میلی متر بوده که نمونه ها در روش تست HIC به مدت ۹۶ ساعت و در روش تست SSCC به مدت ۷۲۰ ساعت تحت آزمایش قرار می گیرند.

ایشان بیان کردند، با توجه به شرایط بوجود آمده در اثر تحریم های اقتصادی و عدم ارائه ضمانت نامه توسط شرکتهای خارجی، ریسک تامین و انجام خدمات توسط این شرکتها بالاتر رفته است، لذا بمنظور جلوگیری از خروج ارز از کشور و حمایت از تولید داخلی در سال حمایت از رونق تولید و همچنین حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان، نسبت به نصب و راه اندازی آزمایشگاه خوردگی بصورت استعلام از شرکت های داخلی اقدام گردید که این موضوع سبب صرفه جویی ۹۰ درصدی نسبت به مشابه خارجی آن گردید.


مهندس ابراهیمی در پایان گفت، با توجه به سیاست های مدیریتی این شرکت همواره سعی در دستیابی به تنوع محصولاتی جدید فولادی خاص در سبد خود دارد تا بدین شکل، صنایع مصرف کننده این محصولات در شرایط فعلی کشور دیگر دغدغه تامین ورق های مورد نیاز جهت انجام پروژهای خود که اغلب در زمره پروژه های ملی می باشند را نداشته باشند.

فولاد اکسین خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.