تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اکتبر 2019 - 20:44

مراسم سخنرانی و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس سما اهواز

مراسم سخنرانی و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس سما اهواز

هما خوزستان: به مناسبت هفته دفاع مقدس نشستی با حضور دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان ، سرهنگ هادی ظهراب زاده از فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس ، اعضای هیأت رئیسه ، کارکنان و جمعی از دانشجویان سما اهواز برگزار شد. در ابتدای این مراسم دعای پر فیض زیارت عاشورا قرائت شد و

هما خوزستان: به مناسبت هفته دفاع مقدس نشستی با حضور دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان ، سرهنگ هادی ظهراب زاده از فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس ، اعضای هیأت رئیسه ، کارکنان و جمعی از دانشجویان سما اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دعای پر فیض زیارت عاشورا قرائت شد و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت آرش کریمی به مداحی پرداخت.

در ادامه مهرداد افشون ، دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان پس از تسلیت سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت گفت : “هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و از خودگذشتگی های دلاورمردان این سرزمین است.”

وی افزود : هجوم رژیم بعث عراق به کشور انقلابی و اسلامی ایران با این فرض طرح‌ریزی شده بود که ارتش نظام جدید، فاقد توان لازم است. اگرچه این فرض صحت داشت، لیکن دشمن شناخت صحیحی از انقلاب اسلامی، انرژی متراکم و استعداد عظیم آن برای حل مشکلات و بحران‌های گوناگون از جمله وضعیت جنگی، نداشت.

افشون ادامه داد : به همین جهت روز‌های اول جنگ با ابتکار دشمن و انفعال خودی آغاز شد. اما استعداد‌های نهفته در جمهوری اسلامی به تدریج در قالب نیروهای بسیجی بروز کرد و نیروی مسلح جدیدی را متولد ساخت که عامل تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت جنگ شد.”

 در ادامه مراسم سرهنگ هادی ظهراب زاده ، از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس  و مدافع حرم گفت: “رویدادها و وقایع جنگ تحمیلی، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش ، تحت رهبری اما خمینی (ره) قله های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

وی افزود : تحمیل جنگ هشت ساله به ایران، دومین موج اتحاد و حرکت مردمانی را در پی داشت که برای آزاد زیستن، بهای بسیار پرداخته بودند و در این عرصه، با ایمانشان چنان به مبارزات خود بعد معنوی بخشیدند که از دل مرارت های بی شمار جنگ، ارزش هایی چون شرافت، ایمان، عشق، شجاعت، تدبیر و ایثار تبلور یافت.

وی در ادامه پس از  بیان خاطراتی از شهدای 8 سال دفاع مقدس افزود:” انتقال خاطرات باعث زنده نگهداشتن یاد شهدا می شود، که این عاملی برای اگاهی هر چه بیشتر نسل سوم و چهارم از این حماسه بزرگ است. “

درپایان مراسم نیز با اهدای لوح از سه یادگار دفاع مقدس قدردانی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.