تاریخ انتشار : یکشنبه 29 سپتامبر 2019 - 14:39

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان: ایمن سازی سواحل درفول و شوشتر نیازمند اعتبارات استانی است

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان: ایمن سازی سواحل درفول و شوشتر نیازمند اعتبارات استانی است

هما خوزستان: مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: ایمن سازی، گشت ساحلی و پایگاه های فعال غریق نجات شهرستان های دزفول و شوشتر نیازمند اعتبارات استانی است.در دومین کارگروه اجتماعی- فرهنگی، زنان و خانواده و سلامت که ظهر امروز یکشنبه (۳۰ تیرماه ۱۳۹۸) در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، محمد صادق

هما خوزستان: مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: ایمن سازی، گشت ساحلی و پایگاه های فعال غریق نجات شهرستان های دزفول و شوشتر نیازمند اعتبارات استانی است.
در دومین کارگروه اجتماعی- فرهنگی، زنان و خانواده و سلامت که ظهر امروز یکشنبه (۳۰ تیرماه ۱۳۹۸) در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، محمد صادق کریمی کیا از کاهش ۲۶ درصدی مغروغین در سال ۹۷ خبر داد.
وی افزود: طبق آمار غرق شدگی از ۳۶۱ نفر در سال ۹۶ به تعداد ۱۰۰ نفر در سال ۹۷ رسیده است، هر چند هنوز نیاز به مدیریت و برنامه ریزی بیشتر در بستر رودخانه های استان دارد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استان با اشاره به سیلتب اخیر و پر شدن رودخانه ها و کانال ها افزود: تاکنون ۴۸ نفر در ۴ ماهه اول امسال به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده اند.
کریمی کیا ضمن ابراز نگرانی از این روند تصریح کرد بیشتر مغروغین در شهرستان دزفول بومی نبوده و بدلیل عدم اطلاع کافی از شرایط رودخانه دچار حادثه شده اند.
مدیر کل امور اجتماعی در ادامه این جلسه از عملکرد شهرداری دزفول در خصوص افزایش آمار مغروغین انتقاد کرد و گفت: در برخی نقاط تنها با قرار دادن یک تابلو راهنما و اطلاع رسانی می توان آمار را کاهش داد، اقدامی که در پل کابلی شوشتر صورت گرفته و بسیار موثر بوده است.
کریمی کیا گفت: تخصیص و جذب اعتبار
استانی برای دو شهرستان حمیدیه و گتوند صورت گرفته در حالیکه به رغم ارایه شهرستان های دزفول و شوشتر از تخصیص اعتبار بی نصیب مانده اند.
وی تاکید کرد: ایمن سازی، گشت ساحلی و حضور فعال پایگاه های غریق نجات در بستر رودخانه های این دو شهرستان نیازمند تخصیص اعتبار استانی است.
دبیر کارگروه اجتماعی، زنان و سلامت در ادامه به حوادث ربوده شدن یک زن و همچنین نزاع دسته حمعی در شوش اشاره کرد و افزود: بازنمایی استان در افکار عمومی در سطح کشور بسیار مهم است چراکه انتشار تصویر خشن از استان بسیار آسیب زا خواهد بود.
مدیرکل امور اجتماعی استان با اشاره به برگزاری کنسرت سالار عقیلی در کلانشهر اهواز و همچنین برگزاری پروژه موفق بورس تحصیلی(طرح جوانه) ویژه مناطق کم برخوردار تاکید کرد: استان به انعکاس اخبار مثبت نیاز دارد و از اصحاب رسانه خواست رویدادهای اجتماعی و فرهنگی که در سطح استان انجام می شود و باعث تزریق نشاط اجتماعی و امید می شود را پوشش دهند.
وی در پایان گفت: همزمان با هفته دولت، نمایشگاه دستاوردهای حوزه‌های اجتماعی در کشور برگزار خواهد شد که دستگاه های اجرایی استان باید طرح‌های فوق العاده حوزه متبوع خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.