تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 سپتامبر 2019 - 12:20

بازدید معاون عمرانی استانداری از مناطق سیل‌زده شوشتر

بازدید معاون عمرانی استانداری از مناطق سیل‌زده شوشتر

هما خوزستان: معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در بازدید از روند بازسازی مناطق سیل‌زده شوشتر، گفت: تلاش می‌شود تا عملیات ترمیم سیل‌بندها تا پیش از وقوع بارش‌های شدید پایان یابد. فاضل عبیات معاون عمرانی استانداری خوزستان در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق سیل‌زده بخش شعیبیه شوشتر، اظهار کرد: قریب به اتفاق منازل سیل زده

هما خوزستان: معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در بازدید از روند بازسازی مناطق سیل‌زده شوشتر، گفت: تلاش می‌شود تا عملیات ترمیم سیل‌بندها تا پیش از وقوع بارش‌های شدید پایان یابد.

فاضل عبیات معاون عمرانی استانداری خوزستان در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق سیل‌زده بخش شعیبیه شوشتر، اظهار کرد: قریب به اتفاق منازل سیل زده شعیبیه که نیاز به تعمیر داشتند، طبق برنامه زمانی تعیین شده، تعمیرات آنها به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به حدود یک هزار خانه سیل زده شعیبیه که نیاز به احداث مجدد داشتند، گفت: گرمای هوا و عدم رغبت تیم های ساختمان سازی برای کار در این شرایط سبب کندی فعالیت در این بخش شد اما ظرف ماه های اینده و حداکثر تا پایان سال به اتمام می رسند.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه باید از سیلاب گذشته درس گرفت و تاب آوری روستاها، شهرها، مزارع و تاسیسات را در برابر سیلاب بالا ببریم، گفت: در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده و کمیته های مربوطه در رابطه با چگونگی بازسازی منازل روستایی و ارتفاعی که در احداث آنها باید رعایت شود، بحث‌های زیادی شده است.

عبیات بیان کرد: در بحث مهندسی رودخانه و راه هایی که برای مقابله با سیلاب های احتمالی باید پیش بگیریم تصمیماتی خوب اتخاذ شد که یکی از تصمیمات احداث و ترمیم سیل بندها است.

وی با بیان اینکه عملیات سیل بندها در بخش شعیبیه شوشتر در حال انجام است، افزود: از وضعیت جناحین رودخانه و مسیرهای سیل بندها که در هفته گذشته پایش شد در بخش شعیبیه بازدید کردیم تا در یک برنامه زمانبندی مشخص مسؤولان شهرستان سیل بندها را با مشخصات فنی مورد نظر، احداث و تاب آوری منطقه در برابر سیلاب را افزایش دهند.

عبیات در رابطه با راه‌های روستایی منطقه عنوان کرد: ظرف بیست روز آینده عملیات بازسازی و ترمیم راههای روستایی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه در بخش آب شرب روستاها مشکلاتی وجود دارد، گفت: مقرر شد هفته آینده به منظور رفع این مشکل جلساتی را با دستگاه های ذیربط داشته باشیم تا هر دو موضوع راهها و آب روستایی بررسی و تدابیر لازم اتخاذ شود.

عبیات گفت: در تلاش هستیم پیش از آغاز بارش های جدی در استان کار سیل بندها را به پایان برسیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.