تاریخ انتشار : شنبه 12 اکتبر 2019 - 12:15

استاندار خوزستان: انتقال زائران اربعین در خاک عراق با اعزام اتوبوس شتاب می‌گیرد

استاندار خوزستان: انتقال زائران اربعین در خاک عراق با اعزام اتوبوس شتاب می‌گیرد

هما خوزستان: استاندار خوزستان گفت: برای شتاب بخشی به روند جا به جایی زائران اربعین حسینی از شلمچه عراق تا نجف اشرف و کربلای معلا تعدادی اتوبوس تامین شده که با هماهنگی طرف عراقی این اتوبوس‌ها در حال اعزام به خاک عراق هستند.  غلامرضا شریعتی جمعه در جمع خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار داشت: توان

هما خوزستان: استاندار خوزستان گفت: برای شتاب بخشی به روند جا به جایی زائران اربعین حسینی از شلمچه عراق تا نجف اشرف و کربلای معلا تعدادی اتوبوس تامین شده که با هماهنگی طرف عراقی این اتوبوس‌ها در حال اعزام به خاک عراق هستند. 

غلامرضا شریعتی جمعه در جمع خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار داشت: توان کشور عراق در خدمت رسانی به زائران اربعین در همین حد است و از آنها برای این همکاری باید تشکر کرد.

 وی افزود: مشکل اساسی در مرز عراق مربوط به کمبود وسیله نقلیه به خصوص در شلمچه عراق است که با رایزنی که با طرف عراقی انجام شد این مشکل با اعزام تعداد دیگری اتوبوس در حال برطرف شدن است. 

استاندار خوزستان گفت: توافق برای اعزام خودرو از ایران به خاک عراق صورت گرفته ست تا زائران ایرانی را در عراق به عتبات عالیات انتقال دهند. 

شریعتی با اشاره به تامین بیش از ۹۰ دستگاه اتوبوس تصریح کرد: خروجی زائران از مرزهای شلمچه و چذابه بستگی به ظرفیت طرف عراقی دارد و اگر زائران در مرز عراق ازدحام کرده و متوقف شوند ، خروج از مرز به صورت تدریجی انجام می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به نرخ کرایه خودروها در عراق گفت: خودروهای دولتی عراق به صورت رایگان زائران را از مرزهای ایران به عتبات عالیات منتقل می کنند و وسایل نقلیه‌ ای که از ایران وارد عراق شدند نیز روند انتقال زائران را سهولت بخشیدند.

شریعتی تصریح کرد: ۲۵ دستگاه کامیون و اتوبوس با اعزام به عراق در جا به جایی زائران به عتبات عالیات همکاری دارند ضمن اینکه امروز جمعه نیز ۱۵ دستگاه اتوبوس دیگر به عراق اعزام شدند.۲۰۰ دستگاه اتوبوس از استانهای معین تا فردا شنبه راهی مرز می شوند تا روند جا به جایی زائران اربعین شتاب بگیرد.

وی از زائران اربعین خواست به توصیه های ستاد اربعین توجه کنند . زائران به پیامک‌هایی که از سوی ستاد مرکزی اربعین ارسال می‌شود توجه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.