تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 آگوست 2019 - 14:06

مشکلات شرکت های فولادی در ستاد تسهیل بررسی شد

مشکلات شرکت های فولادی در ستاد تسهیل بررسی شد

هما خوزستان: جلسه ستاد تسهیل با محوریت رفع موانع شرکت های گروه ملی، فولاد خوزستان و فولاد روهینا در محل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد. مشکلات این شرکت ها بیشتر در حوزه تامین برق و انرژی، گاز، مالیات و پرداخت بیمه است که با بررسی آن ها در ستاد تسهیل مشکلات این

هما خوزستان: جلسه ستاد تسهیل با محوریت رفع موانع شرکت های گروه ملی، فولاد خوزستان و فولاد روهینا در محل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد.

مشکلات این شرکت ها بیشتر در حوزه تامین برق و انرژی، گاز، مالیات و پرداخت بیمه است که با بررسی آن ها در ستاد تسهیل مشکلات این شرکت ها به حداقل رسید.

شرکت فولاد روهینا برای راه اندازی کارخانه دوم خود نیاز به پست برق 400 مگاواتی دارد که قرار بر این بود تا شرکت برق منطقه ای استان این پست را بسازد اما تغییرات مدیریتی باعث شد که کار تا امروز بلاتکلیف بماند و به طول بینجامد، با توجه به طولانی شدن این موضوع و نیاز امروز شرکت فولاد روهینای جنوب به برق برای انجام تست سرد، این درخواست مجددا مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین با توجه به مشارکت شرکت فولاد روهینا جنوب با شرکت برق منطقه ای استان، و نیاز فولاد روهینا  به برق 15 مگاواتی، درخواست از شرکت برق منطقه ای برای تامین این نیاز مجددا انجام شد اما برق منطقه ای اعلام کرد که چون شرکت توزیع برق مخالفت کرده، نمی توانیم با درخواست این شرکت موافقت کنیم علیرغم این که امکانش جود دارد، اشتراک هم داریم اما مخالفت برق منطقه ای باعث بلاتکلیف ماندن پروژه شده است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، با اشاره به موانع و مشکلات مالیاتی شرکت فولاد خوزستان و فولاد روهینای جنوب، گفت: شرکت فولاد روهینا برای راه اندازی کارخانه دوم خود نیاز به پست برق 400 مگاواتی دارد که قرار بر این بود تا شرکت برق منطقه ای استان این پست را بسازد اما تغییرات مدیریتی باعث شد که کار تا امروز بلاتکلیف بماند.

امید بن عباس اظهار کرد: مستندات برق منطقه ای مبنی بر درخواست تحویل شمش از فولاد خوزستان به فولاد روهینا به ازای طلبی که برق منطقه ای از فولاد خوزستان داشته به معاونت اقتصادی استانداری تحویل شود تا از طریق امور مالیاتی پیگیری ها انجام و این موانع از سر راه شرکت فولاد خوزستان برداشته شود. با توجه به طلبی که سازمان امور مالیاتی از شرکت فولاد خوزستان داشته، باید مجوزی را به فولاد خوزستان بدهد تا به فولاد روهینا شمش  تحویل دهد. 

بن عباس افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بررسی کند اگر شرکت در حال اورهال است، فعلا قطعی برق نداشته باشند تا اورهال به پایان برسد اما زمانی که شرکت وارد فاز تولید شد، جلسه ای برای تعیین تکلیف از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت برگزار شود تا روال پرداخت برای فولاد خوزستان مشخص شود.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص شرکت گروه ملی فولاد هم گفت: شرکت گروه ملی باید برای تولید آینده برنامه ریزی کرده و در نهایت بر اساس تولید به درآمد مورد نظر و مشخص برسد.

بن عباس افزود: این درآمد چه سرفصل هایی را برای هزینه ها پوشش می دهد و نهایتا برای این که برنامه گروه ملی انجام شود، برای تامین مالی به چه عددی نیاز دارد؟ به همین دلیل باید نقشه های مالی برای آن طرح و برآورد شود که روند پیشرفت به چه شکل باشد تا سود عائد شرکت شود؟

وی ادامه داد: ما می گوییم سهامدار باید تامین مالی کند؛ اما اگر تامین مالی از سوی سهامدار 50 درصد باشد، در آن صورت چکار باید کرد و باقی نیاز مالی را از کجا باید تامین کرد؟ با توجه به این مباحث قابل بررسی، لازم است برنامه این شرکت ارائه شود تا دولت هم بتواند حمایت خود را داشته باشد زیرا در مسیر گنگ و مبهم، نمی توانیم حمایتی داشته باشیم.

این مقام مسئول حوزه اقتصادی در ادامه با بیان این که با کلیات روند کار و خواست گروه ملی مخالفتی نداریم، گفت: اما جزییات روند کار اهمیت دارد و باید مورد بازبینی قرار گرفته شود.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اضافه کرد: تلاش می کنیم مصوبات جدیدتری در سطح ملی برای شرکت های گروه ملی و فولاد هم بگیریم.

بر اساس این گزارش، پس از بررسی وضعیت، اداره کل امور مالیاتی و دستگاه های اجرایی مرتبط  استان موظف شدند در راستای حمایت از تولید، فعلا هیچ اقدام اجرایی در مواجهه با این شرکت ها نداشته باشند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.