تاریخ انتشار : شنبه 24 آگوست 2019 - 12:32

دستگاه‌های اجرایی باید با نگاه ویژه برای تحقق شعار رونق تولید همت کنند

دستگاه‌های اجرایی باید با نگاه ویژه برای تحقق شعار رونق تولید همت کنند

هما خوزستان: محسن صالحی‌نیا روز یکشنبه در جريان سفر به استان خوزستان، تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌ صنعتی شماره يك انديمشك را افتتاح کرد.  این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان و با استفاده از منابع ملی، استانی و داخلی راه اندازی شده است.  ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌ صنعتی

هما خوزستان: محسن صالحی‌نیا روز یکشنبه در جريان سفر به استان خوزستان، تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌ صنعتی شماره يك انديمشك را افتتاح کرد.

 این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان و با استفاده از منابع ملی، استانی و داخلی راه اندازی شده است.

 ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌ صنعتی شماره يك انديمشك ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز به روش تصفیه فاضلاب UABR (لجن فعال از نوع هوادهی گسترده) است. 

همچنین با حضور رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، پروژه خیابان سازی بخشی از خیابان‌های شهرک صنعتی شماره ۲ اندیمشک نيز با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان کلنگ زنی شد.

 صالحی‌نیا در ادامه حضور در شهرک صنعتی شماره ۲ اندیمشک، از واحد صنعتي “گلوکزان کرخه” كه در زمينه تولید انواع مشتقات ذرت با اشتغالزایی ۲۵۰ نفر به‌صورت مستقیم درحال ساخت و ساز است، بازديد کرد.

همسویی همه دستگاه‌های اجرایی لازمه تحقق رونق تولید استمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آيین بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره يك اندیمشک اظهار داشت: همسویی و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی در تحقق شعار سال و رونق تولید ضروری و حائز اهمیت است.

 محسن صالحی‌نیا ایجاد بستر مناسب برای رونق تولید و اقتصاد را ضروری دانست و گفت: با حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد زیرساخت مناسب، این بستر فراهم می‌شود و دستگاه‌های اجرایی نيز باید با نگاه ویژه برای تحقق شعار رونق تولید همت کنند، زیرا تولید، زیربنای توسعه است.

 وی با اشاره به لزوم همکاری بانک‌ها دراین راستا افزود: واحدهای مؤثر از نظر ایجاد ارزش افزوده و تأمین نیازمندی‌های بخش غذایی کشور می‌توانند با جذب فنآوری‌های جدید، ظرفیت‌های مناسب موجود کشور را به بهترین نحو شکوفا کنند.

 رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه كرد: تکیه بر تولید و تحول در این زمینه گام محوری برای خودکفایی ملی است و با تحول در بخش تولید، تهدیدی به نام واردات نیز نخواهیم داشت.

 صالحی‌نیا ادامه داد: با تمهیداتی که دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت اندیشیده‌اند، کالاهای تولید داخلی در زمینه تأمین بازار داخل و صادارت ارزش مناسب دارند. 

وي تصريح كرد: تأمین تسهیلات سرمایه در گردش یا بازسازی، نوسازی و تکمیل طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برنامه‌ریزی شده و در صنایع کوچک و متوسط هدف‌گذاری شده‌ است.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خسارت‌های سیل و حمایت دولت از صنایع خسارت دیده يادآور شد: دولت در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در اولین فاز تخصیص داده و این اعتبارات از طریق بانک‌های عامل به ۶ استان تعلق گرفته است.

 صالحی‌نیا با بیان این‌که این مبلغ برای واحدهای تولیدی است و با نرخ سود پنج درصد به آن‌ها پرداخت می‌شود، اظهار داشت: برای افزایش سقف این مبلغ برای واحدهای تولیدی و همچنین برای برخی زیرساخت‌هایی که در شهرک‌ها آسیب دیده‌اند، تلاش می‌کنیم و در این زمینه رایزنی شده است. 

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندي‌هاي اقتصادي استان خوزستان گفت: این استان سراسر ظرفیت، قابلیت و پتانسیل است و باید برای توسعه اقتصادی آن، به‌خصوص در حوزه تولیدی و صنعتی از ظرفیت‌های موجود استفاده شود. 

۴۵۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی صنایع آسیب دیده از سیل اختصاص یافت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه آيين افتتاح و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی در شهرک صنعتی شماره ۲ اندیمشک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی واحدهای تولیدی آسیب دیده از سیل در ۶ استان کشور تخصیص یافت.

 محسن صالحی‌نیا بیان کرد: در بخش دوم ‌کمک به صنایع خسارت دیده از سیل فروردین سال جاري در کشور تصمیم داریم که اعتبار بالاتری را برای بازسازی زیرساخت‌های واحدهای صنعتی تأمین کنیم.

 وی در ادامه با اشاره به حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرمایه در گردش واحدهای تولیدی گفت: اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به‌عنوان سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی در کشور تخصیص یافته است.

 رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که یکی از اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت کمک به سرمایه در گردش صنایع است، افزود: با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانک‌ها، یکی از اهداف وزارت صمت در پرداخت تسهیلات در قالب سرمایه در گردش به صنایع کوچک و متوسط محقق مي‌شود. 

صالحي‌نيا اضافه كرد: در استان‌هایی که دستگاه‌های اجرایی و مسئولان از صنایع و واحدهای تولیدی خود حمایت می‌کنند، واحدهای صنعتی در این استان‌ها مشکلات کمتری دارند و تولید در این مناطق رونق دارد. به همین دلیل از مسئولان در استان‌ها تقاضا دارم که نگاه آن‌ها به واحدهای تولیدی همراه با رونق بخشی و توسعه باشد.

شهرک های صنعتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.