تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 سپتامبر 2019 - 11:27

برگزاری ۸۴ دوره آموزشی مقابله و کنترل گاز سولفیدهیدروژن در موقعیت دستگاه های حفاری و مناطق عملیاتی

برگزاری ۸۴ دوره آموزشی مقابله و کنترل گاز سولفیدهیدروژن در موقعیت دستگاه های حفاری و مناطق عملیاتی

هما خوزستان: مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی حفاری ایران از برگزاری ۸۴ دوره آموزشی مقابله و کنترل گاز سولفید هیدروژن (H2S) در سال جاری در موقعیت دستگاه های حفاری و مناطق عملیاتی خبر داد. سعید قربانی گفت: در این دوره ها که به دو صورت عملی و تئوری برگزار می شود

هما خوزستان: مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی حفاری ایران از برگزاری ۸۴ دوره آموزشی مقابله و کنترل گاز سولفید هیدروژن (H2S) در سال جاری در موقعیت دستگاه های حفاری و مناطق عملیاتی خبر داد.

سعید قربانی گفت: در این دوره ها که به دو صورت عملی و تئوری برگزار می شود در بخش تئوری بالغ بر ۳۰۰ نفر معادل چهار هزار و ۴۸ نفر ساعت آموزش دیدند.

وی افزود: ۷۰ دوره تعریف شده در این مبحث در حین کار و در قالب تمرین به شکل عملی انجام شد که در افزایش دانسته های تخصصی و کاربست تجهیزات خاص در این زمینه بسیار موثر بوده است.

قربانی با بیان اینکه توجه به امر آموزش های متداول و نوین یکی از راهکارهای کاهش حوادث در هنگام کار است، خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه بخش خدمات H2S در دستگاه های حفاری و مناطق عملیاتی نصب یونیت های کنترل و سنجش گازهای خطرناک و قابل احتراق می باشد.

مدیر HSE شرکت ملی حفاری ایران که همزمان مسئولیت پدافند غیر عامل، مدیریت بحران و فوریت های پزشکی شرکت را عهده دار است، گفت: این مدیریت در زمان حاضر ۱۱ مجموعه کنترل و سنجش گاز برای نصب در دستگاه های حفاری خشکی و هفت مجموعه آماده به کار جهت پشتیبانی و اعلام نیاز شرکت های کارفرما در اختیار دارد.

وی با این توضیح که یونیت های کنترل گازهای پرخطر در چرخه حفاری به صورت ثابت و متحرک می باشند، افزود: این تجهیزات شامل دو بخش گاز سنج سولفید هیدروژن و گاز سنج گازهای احتراقی (HC ) است که در نقاط مختلف دستگاه حفاری نصب می شود.

قربانی اظهار کرد: یکی دیگر از تجهیزات موجود در یونیت های مقابله با گازهای سمی، سیستم هوای تنفس فشرده است که مشتمل بر کپسول هوای تصفیه شده، مخازن هوا، شیلنگ های انتقال هوا و ماسک های تنفسی می گردد.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی حفاری ایران گازهای سمی و قابل احتراق در روند حفاری را بسته به نوع مخزن به دو دسته پرفشار و کم فشار تقسیم کرد و گفت: تمامی کارکنان ثابت و مامور در دستگاه های حفاری دوره های آموزشی استاندارد تمرین راه های مقابله با گاز H2Sرا طی و گواهی پایان دوره آموزشی دریافت می کنند.

گاز H2S با نام تجاری سولفید هیدروژن گازی بی رنگ و به شدت سمی و قابلیت اشتعال و انفجار دارد.

تقریر نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.