تاریخ انتشار : شنبه 24 آگوست 2019 - 13:09

برگزاری اولین همایش مدیریت مصرف برق، ویژه بانوان صنعت آب و برق خوزستان

برگزاری اولین همایش مدیریت مصرف برق، ویژه بانوان صنعت آب و برق خوزستان

هما خوزستان:اولین همایش مدیریت مصرف برق(طرح روشنا) ویژه بانوان صنعت آب وبرق خوزستان به میزبانی اين شرکت و با حضور مديران برق اهواز و خوزستان، مشاور زنان و خانواده فرمانداري شهرستان کارون مديران امور برق مناطق و تعدادي ازسمن هاي فعال يکشنبه ۲۷مرداد ماه ۹۸ برگزار شد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این

هما خوزستان:اولین همایش مدیریت مصرف برق(طرح روشنا) ویژه بانوان صنعت آب وبرق خوزستان به میزبانی اين شرکت و با حضور مديران برق اهواز و خوزستان، مشاور زنان و خانواده فرمانداري شهرستان کارون مديران امور برق مناطق و تعدادي ازسمن هاي فعال يکشنبه ۲۷مرداد ماه ۹۸ برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این همایش باتقدیر از زحمات مجموعه صنعت برق خوزستان که با مديريت مصرف، پيک بار را با موفقيت پشت گذاشتند بيان داشت: توزيع برق خوزستان و برق اهواز با ۴۵۰۰ و ۲۵۰۰مگاوات پيک بار مصرف بالايي در کشور دارند که هرگونه مديريت مصرف و کاهش پيك تاثير قابل نوجه خود را در شبكه سراسري برق كشور نشان مي دهدكه حاصل استفاده ازهمه ظرفيتهاي موجود بوده است.

حسن کریمی در ادامه افزود: تغییر اقلیم به عنوان یک پدیده جهاني در منطقه ما خوزستان بسيار ملموس بوده است که نمونه آن خشکسالي، وقوع ريزگرد و بارش هاي باران زياد سيل آسا بوده است که آسيبهاي فراواني را بدنبال داشته است و مي طلبد با انجام‌تحقيقات علمي خود را براي مواجهه با شرايط جديد آماده کنيم.

وی در ادامه افزود:تغییر نگرش ضرورتی اجتناب ناپذیر برای موفقیت است که تجربه دوسال گذشته نشان داده با اين روش شرکتهاي برق اهواز و خوزستان توانسته اند بیش از ۷۰۰مگاوات صرفه جویی انرژی داشته باشندکه حاصل ایده های جدید و تلاش براي پياده سازي و استمرار آن بوده است که در اين راه مردان و زنان صنعت برق دوشادوش هم براي تحقق آن تلاش کردند.

مدیرعامل برق خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بانوان در آموزش جامعه گفت بانوان به عنوان نیمی از جمعیت فعال کشور نخستین الگوهاي آموزشي را براي کليه افراد جامعه دارند واولين معلم همه زنان و مردان هستند که مي تواننددرزمينه فرهنگ سازي بسيار اثرگذارباشند.

کریمی با اشاره به ضرورت توجه مباحث ملی ساختمان اظهار داشت: ماباید به عایقبندی ساختمان توجه ویژه اي نشان دهيم و هم بدليل استفاده زياد از وسايل سرمايشي در تهيه آن دقت کنيم تا از اتلاف انرژي و منابع جلوگيري کنيم زيرا باتوجه به اينکه در اقليم خاصي زندگي ميکنيم که از منابع عظيم انرژي برخورداراست براي ما ضرورت بسيار زيادي دارد که با برنامه ريزي دقيق و آينده نگري سهم آيندگان را محفوظ نگاه داريم.

مدیرعامل برق اهواز در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:در سال ۹۶ ایده مرکز پایش انرژی را عملياتي کرديم که عملکرد بسيار بالائي داشت که در نتيجه آن ۳۵۰مگاوات انرژي قابل اندازه گيري و رويت را کنترل و توانستيم با موفقيت از پيک بارتابستان سخت سال ۹۷ عبور كنيم كه در اين موفقيت خواهران شاغل در اين مركز نقش بسيار فعالي و اثر گذاري داشتند.

رئیس شورای بانوان و خانواده شرکت توزیع نیروی برق اهواز نیزدرادامه این همايش با اشاره به اهميت مديريت مصرف گفت: عادت به مصرف بي رويه ازجمله عادات نامناسبي است که علاوه بر مباحث اقتصادي،باعث آسيب به محيط زيست مي شود.

الهام سلامت نیا در ادامه افزود: بانوان  نقش کلیدی و پررنگی در خانواده و اجتماع دارند که باکمک به آموزش آنها می توان از درون خانواده به عنوان رکن اصلی تربیت فرد، الگوهای مناسب را ترويج دهيم.

در ادامه همایش خانم سودابه پاکنژاد بازرس انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران نیز به بيان موارد آموزشي در خصوص مديريت مصرف و نقش بانوان در تحقق آن پرداخت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.