تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 جولای 2019 - 19:27

30 گذرگاه ویژه تردد زایران خارجی اربعین از شلمچه را تسهیل می کنند

30 گذرگاه ویژه تردد زایران خارجی اربعین از شلمچه را تسهیل می کنند

کورش مودت روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی با حضور فرمانداران و شهرداران شهرهای معین در محل سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر افزود: کار آماده سازی گیت های ویژه زایران خارجی اربعین در مرز شلمچه آغاز شده و تا ۱۵ شهریور امسال این مسیرهای ویژه آماده می شوند. وی اظهار داشت: افزایش گیت های تردد

کورش مودت روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی با حضور فرمانداران و شهرداران شهرهای معین در محل سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر افزود: کار آماده سازی گیت های ویژه زایران خارجی اربعین در مرز شلمچه آغاز شده و تا ۱۵ شهریور امسال این مسیرهای ویژه آماده می شوند.

وی اظهار داشت: افزایش گیت های تردد اتباع خارجی در مرز شلمچه با هدف تسهیل در تردد زایران خارجی و شتاب بخشی به روند تردد زائران خارجی که از کشورهای مختلف در ایام اربعین راهی عتبات عالیات می شوند صورت می گیرد.

فرماندار خرمشهر همچنین  از افزایش ظرفیت پارکینگ خودروها در مرز شلمچه خبر داد و گفت: تدابیر لازم برای ساماندهی حمل و نقل زائران در این گذرگاه مرزی اندیشیده شده ضمن اینکه همه امکانات و تدابیر لازم برای جا به جایی زائران اربعین حسینی در هنگام سفر به کربلا و مسیر برگشت آنها در ایام اربعین پیش بینی شده است.

مودت  به صدور کارت تندرستی برای موکب داران مستقر در مرز شلمچه نیز اشاره کرد و گفت: به منظور رعایت موازین بهداشتی و سلامت زائران ،موکب داران و نیروهای خدمات رسان به زائران باید کارت تندرستی و بهداشتی داشته باشند.

وی تامین آب آشامیدنی بسته بندی شده را از نیازهای ضروری اربعین امسال در مسیر تردد زایران در مرز شلمچه عنوان کرد و گفت:تامین امکانات سرمایشی برای نگهداری مواد غذایی موکب ها لازم و ضروری است.
فرماندار خرمشهر پیش بینی کرد با توجه به رایگان شدن روادید سفر به عراق در اربعین امسال شاهد افزایش چشمگیر زایران در مرز شلمچه باشیم اما زایران باید توجه کنند قبل از مراجعه به مرز حتما گذرنامه همراه داشته باشند.

مودت در بخش دیگری به مدیریت واحد در مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: به منظور خدمت رسانی صحیح به زایران همچنین روان سازی تردد در مرز شلمچه اعمال مدیریت واحد در این گذرگاه مرزی ضروری است که در این راستا سازمان منطقه آزاد اروند موارد لازم را به عهده گرفته است.

وی به راه اندازی خط کشتیرانی ویژه زائران اربعین حسینی بین خرمشهر و بصره نیز اشاره کرد و گفت: به منظور آسان سازی سفر زائران اربعین حسینی به کربلای معلا و کاهش هزینه سفر ،  سوخت مورد نیاز خط کشتیرانی خرمشهر – بصره تامین می شود.

 در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و چذابه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

 به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.