تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آگوست 2019 - 14:23

سومین اتاق آموزش آمادگی برای زایمان فیزیولوژیك در غرب اهواز راه اندازی شد

سومین اتاق آموزش آمادگی برای زایمان فیزیولوژیك در غرب اهواز راه اندازی شد

در راستای ترویج زایمان طبیعی، سومین اتاق آموزش آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک طی مراسمی با حضور رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز ،مسئولین واحدهای ستادی،جمعی از معتمدین محلی و  پرسنل مرکز خدمات جامع سلامت شماره 6غرب اهواز در منطقه (عین دو)، دراین مرکزراه اندازی شد. به گزارش روابط عمومی مرکزبهداشت غرب اهواز دکتر مهرداد شریفی –رییس مرکز بهداشت غرب

در راستای ترویج زایمان طبیعی، سومین اتاق آموزش آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک طی مراسمی با حضور رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز ،مسئولین واحدهای ستادی،جمعی از معتمدین محلی و  پرسنل مرکز خدمات جامع سلامت شماره 6غرب اهواز در منطقه (عین دو)، دراین مرکزراه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکزبهداشت غرب اهواز دکتر مهرداد شریفی –رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در حاشیه مراسم افتتاح این واحد گفت: نخستین اتاق آموزش آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک در مرکز خدمات جامع سلامت شماره 10 در منطقه فرهنگشهر، و دومین اتاق در مرکز خدمات جامع سلامت شماره 3غرب اهواز در منطقه (کوی علوی )، راه اندازی و سال گذشته افتتاح شد که با استقبال فراوان مادران باردار از نقاط مختلف غرب اهواز روبرو بود.

دکتر شریفی همچنین  اظهار داشت: انتخاب روش صحیح زایمان می تواند بر سلامت مادر و نوزاد تاثیر گذار باشد. از آنجا که طبیعت زایمان، درد است واکنش مادران نسبت به درد زایمان متفاوت بوده و تحت تاثیر عواملی مانند فرهنگ، احساس ترس و نگرانی تجربه زایمان قبلی،میزان آمادگی برای بچه دار شدن و حمایت همسر است. آگاهی مادر در مورد توانایی های بدن خود برای انجام زایمان طبیعی به او کمک می کند تا زایمان را هدایت کرده و بر درد، ترس و نگرانی خود غلبه کند .

رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز افزود: زایمان فیزیولوژیک به معنی زایمان طبیعی بدون مداخله، بدون استفاده از دارو و بدون انجام اقدامات خاص در بیمارستان است . این نوع از زایمان برای مادرانی انجام می گیرد که از نقطه نظر پزشکی خود و جنین در سلامت کامل بوده و هیچ گونه خطری متوجه آنان نباشد .

وی یا آور شد: جهت رفاه حال مادران و سهولت دسترسی به این خدمت، بزودی شاهد راه اندازی  چهارمین اتاق آموزش آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک در مرکزخدمات جامع سلامت شماره 15 مرکزبهداشت غرب اهواز (پردیس) هستیم که با راه اندازی این واحد امکان دسترسی کلیه مادران باردار به این خدمت در تمام مناطق تحت پوشش مرکزبهداشت غرب اهواز فراهم خواهد شد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.