تاریخ انتشار : یکشنبه 4 آگوست 2019 - 19:22

تداوم فعالیت های امدادی عوامل جمعیت هلال احمر شوشتر در پست امداد و نجات ساحل کارون

تداوم فعالیت های امدادی عوامل جمعیت هلال احمر شوشتر در پست امداد و نجات ساحل کارون

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، احمدعلی آهنگرشوشتری اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته اخیر، حوادث متعددی در ساحل رودخانه کارون شوشتر رخ داد که عوامل امداد و نجات هلال احمر شهرستان به ارائه خدمات امدادی به مصدومان این حوادث پرداختند. وی افزود: عوامل پست امداد و نجات ساحلی توانستند جان

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، احمدعلی آهنگرشوشتری اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته اخیر، حوادث متعددی در ساحل رودخانه کارون شوشتر رخ داد که عوامل امداد و نجات هلال احمر شهرستان به ارائه خدمات امدادی به مصدومان این حوادث پرداختند.

وی افزود: عوامل پست امداد و نجات ساحلی توانستند جان مرد ۴۳ ساله اهل شوش به همراه فرزند ۱۷ ساله اش و دو مرد ۳۸ و ۲۶ ساله شوشتری را از چنگال رودخانه کارون شهرستان نجات دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر شوشتر اضافه کرد: نجاتگران پست ساحلی توانستند با اقدامات به موقع  بوسیله جت اسکی، جان ۴ فرد دیگر را در موقعیت بندمیزان و پارک جزیره نجات دهند.

آهنگر شوشتری همچنین از نجات سه غریق در روز جمعه ۱۱ مردادماه از موج های رودخانه کارون خبر داد و گفت: عوامل این جمعیت یک جوان ۱۷ ساله اهوازی را در موقعیت شاخه شطیط رودخانه کارون حوالی پل آزادگان و دو جوان ۳۴ و ۲۴ ساله اهوازی غرق شده در موقعیت پارک جزیره به سمت ساحل پارک داریون از مرگ حتمی نجات دادند.

آهنگر شوشتری با اشاره به امدادرسانی به نوجوان۱۶ ساله اهوازی که بر اثر انفجار گاز پیک نیک دچار آسیب به سر و صورت شده بود، اضافه کرد: از ۴ فرد مذکور یک فرد به بیمارستان انتقال یافت و ۳ مصدوم دیگر پس از نجات از رودخانه، ارزیابی و کمک های اولیه مرخص شدند.

وی همچنین به عملیت های نجات در روز پنجشنبه ۱۰ مردادماه نیز اشاره کرد و گفت: جوانی از اهالی روستای شلیلی شوشتر در عرض شاخه شطیط به سمت جزیره به علت تنگی نفس دچار غرق شدگی گردید که بوسیله جت اسکی نجات یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر شوشتر ادامه داد: ساعت۱۶عصرپنجشنبه نیز فردی به علت گرفتگی عضلانی در موقعیت پل شهید کجباف در حال غرق  شدن بود که بوسیله قایق امدادی از مرگ نجات پیدا کرد.

آهنگرشوشتری تصریح کرد: در ایام تعطیل و روزهای پایانی هفته مسافرین و اهالی شوشتر برای تفریح و شنا در هوای گرم تابستان در سواحل رودخانه کارون شهرستان حاضر می شوند  که این امر مسئولیت نجاتگران هلال احمر را دوچندان می کند.

وی اظهار کرد: نجاتگران به صورت شبانه روزی علاوه بر اعلام نکات ایمنی و معرفی نقاط شنا ممنوع و پر خطر به عزیزان حاضر در ساحل رودخانه، طی گشت زنی ساحلی و اقدامات امداد و نجات، خدمت رسانی می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.