تاریخ انتشار : جمعه 16 آگوست 2019 - 13:29

برگزاری کارگاه آموزشی مدیرت مصرف برق ویژه مشاوران امور زنان و خانواده

برگزاری کارگاه آموزشی مدیرت مصرف برق ویژه مشاوران امور زنان و خانواده

کارگاه آموزشی مدیرت مصرف برق ویژه مشاوران امور زنان و خانواده فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان خوزستان در شرکت برق منطقه ای خوزستان برگزار شد.به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده در این کارگاه آموزشی گفت: اصلاح الگوی مصرف شاید دقیق ترین عبارتی باشد

کارگاه آموزشی مدیرت مصرف برق ویژه مشاوران امور زنان و خانواده فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان خوزستان در شرکت برق منطقه ای خوزستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده در این کارگاه آموزشی گفت: اصلاح الگوی مصرف شاید دقیق ترین عبارتی باشد که برای استفاده بهینه از تمامی امکانات مادی و معنوی می توان به کار برد که علاوه بر صرفه جویی اقتصادی شامل اصلاح روش مصرف نیز می شود.
شهناز احمدی روزبهانی بیان کرد: صرفه جویی به معنای مصرف نکردن نیست، صرفه جویی به معنای درست مصرف کردن و بجا مصرف کردن است تا از ضایع شدن هر آنچه که هست، جلوگیری شود.
وی نقش خانواده در نگرش اصلاح الگوی مصرف و انتقال آن به کودکان و نوجوانان را حیاتی دانست و افزود: خانواده به عنوان رکن اساسی تربیت و اولین محیط رشد کودک در شکل پذیری شخصیت و جامعه پذیری او نقش بسیار مهمی دارد و به همین دلیل والدین می توانند بیشترین نقش را در نهادینه کردن الگوهای مصرفی ایفا کنند.
مدیر دفتر مدیریت انرژی نیز در این کارگاه، اظهار کرد: در تجهیزات صنعت برق سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته تا انرژی به دست مشترکین برسد اما قیمت ارزان آن نسبت به سایر کالاها و خدمات باعث شده تا مشترکین نسبت به مصرف برق حساس نباشند.
محسن ارفاق تصریح کرد: اگر قیمت مصرف برق واقعی نشود و مشترکین نیز حساسیتی در مصرف نداشته باشند این صنعت حتما آسیب جدی می بیند و تبعات آن به دیگر حوزه های اقتصادی نیز کشیده خواهد شد.
رئیس گروه توسعه فناوری معاونت برنامه ریزی تحقیقات نیز در این کارگاه، تاکید کرد: با توجه به اینکه در خوزستان بخش مشترکین خانگی و عمومی مصرف بالایی داشته و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از انرژی برق مصرفی را این دو مولفه مصرف دارند، در هنگام خرید لوازم برقی، انتخاب تجهیزات با مصرف کمتر و راندمان بیشتر جزو اولویت ها و گزینه های لازم بوده که به افزایش بهره وری و کاهش مصرف برق منجز خواهد شد.
محمد امین انصاری در ادامه به ارائه راهکارهای بهره وری در صنعت برق نظیر استفاده از لامپ های کم مصرف و برخی از راهکارهای کم هزینه کاهش مصرف برق در ادارات اشاره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.