تاریخ انتشار : یکشنبه 28 جولای 2019 - 15:35

انفجار لوله نفتی، حساسیت وزارت نفت را برای طرح های شهری بالا برد

انفجار لوله نفتی، حساسیت وزارت نفت را برای طرح های شهری بالا برد

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه گفت حادثه انفجار لوله فرسوده نفتی در جاده ماهشهر که منجر به کشته شدن پنج نفر از هم استانی های ما شد حساسیت مجموعه نفت را درخصوص طرح های شهری بالا برده است.   وی ادامه داد: این حادثه که پایان سال گذشته رخ داد، نگرانی هایی را از نظر ایمنی تاسیسات فرسوده به وجود آورد

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه گفت حادثه انفجار لوله فرسوده نفتی در جاده ماهشهر که منجر به کشته شدن پنج نفر از هم استانی های ما شد حساسیت مجموعه نفت را درخصوص طرح های شهری بالا برده است.  

وی ادامه داد: این حادثه که پایان سال گذشته رخ داد، نگرانی هایی را از نظر ایمنی تاسیسات فرسوده به وجود آورد که این موضوع ناشی از تعویض نشدن خطوط نفتی طی ۴۰ سال گذشته و محدودیت های مالی کشور است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با تاکید بر اینکه اجرای این طرح راه سازی برای کلانشهر اهواز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: جاده ساحلی اهواز- ملاثانی باید اجرا شود اما نیاز است حساسیت های به حق مجموعه نفت نیز لحاظ شوند.

وی توضیح داد: نفت نگران احتمال بروز مشکل در تاسیسات مسیر و تکرار حادثه جاده اهواز به ماهشهر است ولی باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که اجرا نشدن جاده ساحلی اهواز به ملاثانی نیز ممکن است روزانه باعث کشته شدن افراد بیشتری در جاده های استان شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: استانداری خوزستان در همین راستا یک مشاور تحت معتمد مورد قبول شهرداری اهواز و مجموعه نفت را انتخاب خواهد کرد تا بهترین و ایمن ترین نحوه اجرای این طرح را تعریف کند.

وی خاطرنشان کرد: مشاور موظف است طی ۲ ماه آینده درخصوص اجرا شدن این جاده اعلام نظر کند تا هرچه سریعتر جاده ساحلی اهواز به ملاثانی کار خود را از سر گیرد.

شریعتی افزود: به همان اندازه که پول نفت باعث توسعه دیگر استان های کشور می شود باید در خوزستان نیز نقش آفرین باشد لذا نمی توان انتظار داشت که توسعه شهرهای استان با بن بست همراه باشد و منتظر ماند تا شرایط کشور به جایی برسد که هزینه های لازم برای تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی تامین شود.

بر اساس این گزارش،  جاده ساحلی اهواز_ملاثانی به طول ۴۸ کیلومتر با عبور از شهرهای شیبان، ویس، ملاثانی و عبور از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به روستای ندافیه در نزدیکی بند قبل ختم می شود. این طرح در قالب ۲ باند رفت و برگشت هر کدام به عرض ۶.۵ متر، رفیوژهای میانی به عرض یک متر، پیاده‌رو دوطرف به عرض یک ونیم متر تصویب شده است.  

 فعالیت این طرح از سال ۹۶ شروع شد و پیش از این مسئولان استانی وعده تکمیل آن تا پایان سال ۹۸ را داده بودند اما در حال حاضر به دلیل ممانعت شرکت مناطق نفت خیز جنوب از اجرای آن به دلیل ورود طرح به حریم تاسیسات نفتی، بلا تکلیف مانده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.