تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 جولای 2019 - 14:31

شرکت‌های مادر در خوزستان مانعی برای فعالیت واحدهای کوچک و متوسط هستند

شرکت‌های مادر در خوزستان مانعی برای فعالیت واحدهای کوچک و متوسط هستند

شهلا عموری با بیان اینکه تعداد زیادی از واحدهای غیرفعال کشور مربوط به استان خوزستان است، افزود: طی چهار سال گذشته برای رفع مشکلات واحدها تلاش بسیاری شد که برخی تلاش‌ها با همکاری متولیان مربوطه به ویژه در سازمان صنعت، معدن، تجارت و همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی نتیجه بخش بود اما برخی هنوز به نتیجه

شهلا عموری با بیان اینکه تعداد زیادی از واحدهای غیرفعال کشور مربوط به استان خوزستان است، افزود: طی چهار سال گذشته برای رفع مشکلات واحدها تلاش بسیاری شد که برخی تلاش‌ها با همکاری متولیان مربوطه به ویژه در سازمان صنعت، معدن، تجارت و همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی نتیجه بخش بود اما برخی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: طبق آمار کشوری استان خوزستان جزو هیچیک از استان‌های نخست صنعتی، کشاورزی و خدماتی در حوزه شاخص‌های اتاق بازرگانی نیست لذا فعالان اتاق اهواز باید به بخش صنعت نگاه ویژه ای داشته باشند که این موضوع با پیگیری و برنامه ریزی های مداوم ممکن خواهد بود.

برپایی نمایشگاه دائمی در اتاق بازرگانی اهواز

عموری همچنین از برپایی نمایشگاه دائمی در اتاق بازرگانی اهواز خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که بخش عمده‌ای از این نمایشگاه مربوط به صنعت باشد تا هیئت‌های داخلی و خارجی آشنایی بیشتری با حوزه صنعت استان داشته باشند.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان یادآور شد: اتاق اهواز این آمادگی را دارد تا برای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف پیشنهادات فعالان اقتصادی را عملیاتی و اجرایی کند.

بر اساس این گزارش، ماده چهار قانون بهبود فضای کسب و کار کشور اتاق‌های بازرگانی کشور را مکلف کرده تا در هر فصل از سال وضعیت موجود را بر اساس ۲۸ مؤلفه پیمایشی و ۴۲ مؤلفه آماری مورد بررسی قرار دهد.

در بررسی‌ها صورت گرفته شاخص محیط کسب و کار استان در بهار ۹۶ به نسبت شاخص ملی آن در وضعیت نامساعد تری قرار داشته تا اینکه در تابستان و پاییز خوزستان نسبت به شاخص ملی در وضعیت مساعد تری قرار گرفت.

همچنین در بهار و تابستان سال ۹۷ این وضعیت نامساعد می‌شود ولی با این وجود اما وضعیت این شاخص در پاییز و زمستان نسبت به شاخص ملی بهبود پیدا می‌کند.

ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.