تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 جولای 2019 - 18:38

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در خوزستان آغاز شد

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در خوزستان آغاز شد

علیرضا جلیلی فر اظهار داشت: آزمون سراسری در ۲۹ حوزه امتحانی در شهرستان های استان برگزار می شود که چهار حوزه در شهرستان اهواز است. وی افزود: این آزمون صبح روز پنجشنبه ۱۳ تیر بین گروههای علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و بعد ازظهر برای گروه هنر برگزار می شود و صبح روز

علیرضا جلیلی فر اظهار داشت: آزمون سراسری در ۲۹ حوزه امتحانی در شهرستان های استان برگزار می شود که چهار حوزه در شهرستان اهواز است.

وی افزود: این آزمون صبح روز پنجشنبه ۱۳ تیر بین گروههای علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و بعد ازظهر برای گروه هنر برگزار می شود و صبح روز جمعه ۱۴ تیرماه نیز گروه علوم تجربی و بعد از ظهر گروه زبانهای خارجی رقابت می کنند.

وی افزود: ۸۰ هزار و ۹۲۹ نفر داوطلبان شرکت در آزمون سراسری در خوزستان هستند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۷۷۱ نفر در شهرستان اهواز شرکت می کنند.

جلیلی فر ادامه داد: دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان ۱۱ هزار و ۷۵۸ نفر داوطلب است که هشت دانشکده متولی برگزاری آزمون هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: میزان شرکت کنندگان در آزمون امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است با وجود اینکه پذیرش در تعدادی از رشته ها بدون برگزاری آزمون است و انتظار می رفت تعداد شرکت کنندگان کمتر باشد.

وی گفت: نسبت شرکت کنندگان در سطح کشور ۴۰ درصد مردان و ۶۰ درصد زنان است اما در خوزستان حدود ۷۰ درصد زنان و ۳۰ درصد مردان هستند.

جلیلی فر ادامه داد: دانشگاه شهید چمران اهواز محلی را برای خانواده های همراه داوطلبان تعیین کرده تا پذیرای آنها باشد و انتظار می رود خانواده ها در ایجاد آرامش و کاهش استرس داوطلبان نقش موثری داشته باشند.

ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.