تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 جولای 2019 - 11:24

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در مرکز آموزشی و فرهنگی سما اهواز

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در مرکز آموزشی و فرهنگی سما اهواز

در راستای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مرکز آموزشی و فرهنگی سما اهواز حضور پیدا کردند. به گفته کارشناس این پایگاه جهادی، پیشگیری از فشارخون بالا اهمیت زیادی دارد و استفاده از روش های سبک زندگی سالم تا حد بسیار بالایی از بروز این بیماری

در راستای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مرکز آموزشی و فرهنگی سما اهواز حضور پیدا کردند. به گفته کارشناس این پایگاه جهادی، پیشگیری از فشارخون بالا اهمیت زیادی دارد و استفاده از روش های سبک زندگی سالم تا حد بسیار بالایی از بروز این بیماری پیشگیری می کند. فشار خون بالا به عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته که از آن تحت عنوان قاتل خاموش یاد می‎شود و می تواند در بیماری های شایعی از جمله حملات قلبی، نارسایی کلیه ها، سکته‌های مغزی و معلولیت‌های مختلف نقش داشته باشد. البته در صورت شناسایی به موقع این بیماری‎ و با رعایت نکات ساده می‎توان نسبت به کاهش روند پیشرفت و همچنین درمان آن اقدام کرد.

شایان ذکر است که این طرح به صورت رایگان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت فرهنگی و دانشجویی سما اهواز برای کارکنان و استادان این مرکز، اجرایی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.