تاریخ انتشار : جمعه 12 جولای 2019 - 17:17

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرهای مختلف خوزستان برگزار شد

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرهای مختلف خوزستان برگزار شد

هرگونه تعرض به ایران با تمام قدرت پاسخ داده می‌شود امام جمعه دزفول با اشاره به تهدید آمریکایی‌ها برای حمله جزئی به خاک ایران گفت: کوچک‌ترین تعرض به خاک ایران با قدرت تمام و به صورت گسترده پاسخ داده می‌شود. حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه

هرگونه تعرض به ایران با تمام قدرت پاسخ داده می‌شود

امام جمعه دزفول با اشاره به تهدید آمریکایی‌ها برای حمله جزئی به خاک ایران گفت: کوچک‌ترین تعرض به خاک ایران با قدرت تمام و به صورت گسترده پاسخ داده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: آمریکا به ایران پیام داده بود اجازه دهید چند نقطه غیرحساس را بزنیم تا از یک سو پاسخی به سرنگونی پهپاد داده باشیم و از سوی دیگر افکار عمومی آمریکا را اقناع کنیم ولی مسئولان ما به آنها اعلام کردند به هرگونه تعرض به خاک ایران به صورت قاطع و بی نهایت پاسخ داده خواهد شد.

امام جمعه دزفول با اشاره به توقیف کشتی نفتکش ایرانی توسط انگلیس گفت: این راهزنی به طور قطع پاسخ داده خواهد شد.

وی درخصوص حمله عربستان به یمن اظهار داشت: رونمایی یمنی‌ها از پهپادهای جدید، معادلات جنگ را تغییر داد علاوه بر آن یمنی‌ها ۳۰۰ نقطه حساس امارات و عربستان را شناسایی کرده‌اند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: هر لحظه امکان حمله به این نقاط حساس وجود دارد لذا امارات از بیم این حملات قصد خارج شدن از جنگ را دارد.

وی ادامه داد: عربستان سعودی نیز با وجود هزینه‌های فراوان و قتل انسان‌های بیگناه هیچ نتیجه‌ای در جنگ با یمن کسب نکرده و با این کار در راستای اهداف اسرائیل گام برداشته است.

امام جمعه دزفول با اشاره به سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخان اظهار داشت: عفاف و حجاب از گذشته‌های دور مورد توجه دشمنان بوده چراکه حجاب مایه شخصیت زن مسلمان است.

وی با بیان اینکه زنان مسلمان در عرصه‌های ورزشی بین المللی نیز پایبند به حجاب هستند، افزود: بی غیرتی هیچ توجیهی ندارد و بسیاری از معضلات جامعه از بی غیرتی مردان است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی حجاب را حد الهی دانست و اظهار داشت: برخی از والدین دختران خود را با لباس‌های نامناسب در معرض دید نامحرمان قرار می‌دهند که کار بسیار ناشایستی است و آسیب‌های زیادی به جامعه وارد می‌کند.

وی با اشاره به آغاز کنگره بزرگ حج گفت: عظمت مسلمانان در این آئین به رخ جهانیان کشیده می‌شود.

امام جمعه دزفول با انتقاد از گرانی‌ها و تورم لجام گسیخته بیان کرد: این گرانی‌ها مردم را تحت فشار گذاشته‌اند و گویا نظارتی بر بازار نیست.

وی با اشاره به رفتارهای تجملاتی برخی مسئولان گفت: برخی از مسئولان هزینه‌ای زیادی برای تغییر دکوراسیون اتاق خود می‌کنند که هیچ ضرورتی ندارد.

ححت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه برخی گرانی‌ها به مردم باز می‌گردد از مالکان، بازاریان و همه اصناف خواست بی دلیل و بی حساب و کتاب اجناس را گران نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات گاومیش داران دزفول گفت: گاومیش داری یک صنعت مهم در شهرستان است و باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دزفول رتبه نخست تولید گوشت قرمز و رتبه دوم تولید شیر خوزستان را دارد، افزود: اکنون بسیاری از گاومیش داران به دلیل مشکلات فراوان قصد رها کردن این شغل را دارند.

خطیب جمعه دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برقرار نشدن پرواز مشهد در سال جاری گفت: انتظار می. رود مسئولان برقراری این پرواز را پیگیری کنند.

وی درخصوص تخریب چند خانه در روستای گردشگری پامنار افزود: متأسفانه در روستای پامنار چند خانه تخریب شده ولی خانه‌های اطراف آن تخریب نشده‌اند که لازم است، در این رابطه قانون برای همه به طور یکسان اجرا شود.

منطقه آزاد اروند مشکلات مردم را برطرف نکرد

امام جمعه آبادان گفت: اعلام تمام محدوده شهرهای آبادان و خرمشهر توسط دولت در منطقه آزاد اروند مشکلات آنها را برطرف نکرد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه‌های نماز جمعه آبادان اظهار داشت: قرار بر این بود که منطقه آزاد اروند مشکلات اشتغال را با ایجاد کارخانه‌های تولیدی و توسعه شهرک‌های صنعتی برطرف کند ولی با گذشت ۶ سال هنوز مردم چیز ملموسی مشاهده نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم با وجود هزینه تمام زندگی خود در منطقه آزاد نتیجه ملموسی مشاهده نکردند، افزود: قرار بود اجناس در آبادان و خرمشهر ازرانتر از سایر شهرها باشد ولی گران‌تر شدند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: برخلاف سایر شهرهای بندری موضوع ته لنجی مردم برطرف نشده و ملوانان در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه آبادان اظهار داشت: مذاکره با اروپایی‌ها نیز همانند آمریکا برای ملت ایران سودی نخواهد داشت و آنها به دنبال خریدن وقت برای آمریکا هستند.

امام جمعه آبادان افزود: آمریکا از برجام خارج شده و کشورهای اروپایی نیز با توجه به تعهدی که دادند آن را عملیاتی نکردند، حال از ایران می‌خواهند در برجام بماند.

وی با بیان اینکه برجام برای کشور سودی نداشت، گفت: خروج آمریکا از برجام بعد از ۱۴ ماه همچنان جبران نشده است و قوه قضائیه باید افرادی که از برجام سود بردند را به پای میز محاکمه بکشاند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان در دستور کار دولتمردان قرار گیرد و مردم نیز با تعامل و همدلی در مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی پشتیبان نظام باشند.

تضعیف شورای نگهبان تضعیف نظام است

امام جمعه اندیمشک با گرامیداشت سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، این مجموعه را از نهادهای محوری انقلاب دانست و گفت: تضعیف شورای نگهبان در واقع تضعیف نظام اسلامی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اندیمشک افزود: شورای نگهبان مهمترین رکن نظام است و تاکنون با اقتدار پای ارزشهای انقلاب مانده است.
وی با بیان اینکه این نهاد محوری هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام اسلامی ما را حراست می‌کند، اظهار داشت: اگر دشمنان امروز به دنبال تضعیف این نهاد هستند به دلیل نقش و اثرگذاری جدی شورای نگهبان در جلوگیری از نفوذ دشمنان است.
خطیب جمعه اندیمشک در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به افزایش سطح غنی سازی کشورمان گفت: گام دوم ایران در برابر بدعهدی اروپا آغاز شده و کشورمان قاطعانه پای مواضع خود خواهد بود.

وی با اشاره به جنجال اروپایی‌ها و غربی‌ها برای جلوگیری از ایران در پیشبرد برنامه هسته‌ای افزود: کاهش سطح تعهدات برجامی ما یک پیام دارد و نشان می‌دهد که اگر ایران اسلامی بخواهد به تعهدات خود برگردد اروپایی‌ها نیز باید به تعهدات خود پایبند باشند.
حجت الاسلام حسینی نوری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: وضع تحریم‌ها بدتر از این نخواهد شد و بخش عمده مشکلات و شرایط اقتصادی ما بخاطر همین اعتماد به اروپایی‌ها بود.
وی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی افزود: تکیه بر ظرفیت‌های اقتصادی داخلی، تولید و خودکفایی راهکار لازم برای تحول اقتصادی و معیشتی در کشور است.
امام جمعه اندیمشک خاطرنشان کرد: دولت هم باید برنامه‌های اقتصادی خودش را جدی تر پیگیری و اجرا کند.
وی با اشاره به ساخت منازل سیل زدگان توسط شهرهای مختلف گفت: سهمیه شهرستان اندیمشک در این زمینه مشخص شده و انتظار می‌رود مردم نوعدوست شهرستان در این کار خیرخواهانه مشارکت کنند.
حجت الاسلام حسینی نوری با گرامیداشت ۲۱ تیرماه روز محیط زیست اظهار داشت: با توجه به جمعیت کشور و مصرف روزانه پلاستیک، باید برای سالم ماندن محیط زیست بیش از پیش تلاش کنیم.
وی بر لزوم دفن بهداشتی زباله‌ها تاکید کرد و از شهرداری و مسئولان خواست با جذب سرمایه گذار، کارخانه بازیافت زباله را راه اندازی کنند.
وی با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، این موضوع را از مهمترین ارزش‌های جامعه اسلامی دانست.

۵۰۰ هکتار اراضی گتوند باید از شوشتر جدا و مستقل شود

امام جمعه گتوند گفت: تفکیک شدن ۵۰۰ هکتار از اراضی گتوند از شوشتر باید هرچه سریع‌تر از سوی مسئولان شهرستان شوشتر و مسئولان ذیربط استانی انجام شود.

حجت الاسلام اسماعیل اسدپور در خطبه‌های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان با انتقاد ازاینکه بعد از گذشت ۱۴ سال مستقل شدن شهرستان گتوند از شوشتر، تاکنون ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر نظر مسکن و شهرسازی شوشتر است، افزود: تذکراتی درمورد معضلات شهرستان گتوند داده می‌شود اما متاسفانه به جایی نمی رسند لذا امام جمعه مجبور به بیان آنها در تریبون نماز جمعه می‌شود.
امام جمعه گتوند گفت: مسکن و شهرسازی گتوند پنج سال زیرنظر شوشتر به صورت یک دفتر اداره می‌شد اما از هشت سال قبل تاکنون مسکن و شهرسازی گتوند مستقل و راه اندازی شده است.
وی افزود: فرماندار گتوند پس از انتصاب از ۲ ماه قبل به صورت جهادی کار می‌کند و همراه با دیگر مسئولان پیگیر این موضوع هستند اما بعضی از افراد در شهرستان شوشتر از تفکیک شدن این اراضی جلوگیری می‌کنند.
وی اظهار داشت: به طور قطع فرماندار شوشتردر جریان جزییات این موضوع هست و با یک دستور ساده می‌تواند اسناد را به استان ارسال کند تا استان کار این اراضی را انجام دهد.
امام جمعه گتوند با تاکید بر لزوم اجرای مر قانون درخصوص اراضی این شهرستان افزود: شهرستان گتوند بیشتر از حق خود چیز دیگری نمی‌خواهد.
حجت الاسلام اسدپور با بیان اینکه ما به محدوده سرزمینی گتوند راضی هستیم، گفت: اراضی سه راهی گتوند در حوزه استحفاظی گتوند هستند ولی تاکنون از شوشتر جدا نشده‌اند.
وی ادامه داد: این موضوع را با نصیحت برادرانه گفتم و انتظار می‌رود مسئولان شوشتر با یک دستور ساده اسناد شهری را به استان ارسال کنند تا این موضوع رفع شود.
امام جمعه گتوند گفت: مردم این ۲ شهرستان دراوج ایمان و تقوا با هم همزیستی مسالمت آمیز دارند ولی برخی از افراد به دنبال تحریک مردم هستند.
وی افزود: درپاسخ به پیگیری‌ها در خصوص این موضوع اظهار می‌کنند مبلغی که از این ۵۰۰ هکتار بدست می‌آید به خزانه کشوری واریز می‌شود، ما هم به قانون احترام می‌گذاریم اما مبلغ برگشتی این هزینه به چه کسی می‌رسد و کجا هزینه می‌شود؟
امام جمعه گتوند با بیان اینکه تذکرات در این خصوص داده شده ولی گوش شنوایی نبود، گفت: این موضوع یک تکلیف مضاعفی برای مسئولان مربوطه است و باید هرچه سریع‌تر این موضوع حل شود.
وی با تبریک ولادت حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: خادمان این امام همام به شهرستان گتوند آمدند و برنامه‌های خوبی با حضور آنها برگزار شد.
حجت الاسلام اسدپور با بیان اینکه این روز به نام گفت و گو و تعامل سازنده با دنیا نامگذاری شده است، ادامه داد: امام رضا (ع) با مخالفان با رافت برخورد می‌کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نوارهای حفاری شده که قرار بود تا پایان خردادماه بهسازی و آسفالت شوند، هنوز آسفالت نشده‌اند.
حجت الاسلام اسدپور افزود: پیگیری‌های لازم در این خصوص از سوی مسئولان شهرستانی انجام شده است و باید توسط مسئولان استانی تامین اعتبار شود.
وی در پایان گفت: باید تاسف خورد که مسئولان شهرستانی پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات را انجام می‌دهند، اما برخی از مسوولین استانی برای رفع آنها موانع ایجاد می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.