کد خبر : 4051
تاریخ انتشار : شنبه 4 می 2019 - 22:37

22ایستگاه ریلی به مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب متصل هستند

22ایستگاه ریلی به مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب متصل هستند

هما خوزستان: عبدالکریم درویش زاده روز شنبه  با اشاره به اینکه استفاده از سیستم های هوشمند در کنترل ترافیک می تواند از بروز حواث و خطاها جلوگیری کند، بیان کرد: ایمنی یکی از ویژگی های راه آهن است و همواره در تلاش هستیم تا با استفاده از سیستم های روز دنیا در این راستا خدمت

هما خوزستان: عبدالکریم درویش زاده روز شنبه  با اشاره به اینکه استفاده از سیستم های هوشمند در کنترل ترافیک می تواند از بروز حواث و خطاها جلوگیری کند، بیان کرد: ایمنی یکی از ویژگی های راه آهن است و همواره در تلاش هستیم تا با استفاده از سیستم های روز دنیا در این راستا خدمت رسانی کنیم.
وی گفت:راه آهن در تمام کشورهای دنیا در حال پیشرفت و توسعه است و در این مسیر نیز راه آهن جمهوری اسلامی به دنبال استفاده از سیستم هایی است که بتواند ضریب ایمنی سیر و حرکت قطارها را ارتفا داده و از بروز سوانح ریلی احتمالی جلوگیری کند.
وی افزود: از جمله این سیستم ها سامانه های هوشمند علایم الکتریکی است که در گذشته به شکل دستی در گرفتن راه آزاد و اعزام قطارها استفاده می شد که به مرور زمان این سیستم جای خود را به علایم دیگر مانند Interlocking و CTC داد.
درویش زاده نحوه اداره بخشی از خطوط راه آهن جنوب را به صورت جواز راه آزاد بیان کرد و گفت: بقیه این مسیرها نیز در قالب Interlocking و CTC اداره می شوند.
وی با بیان اینکه قرار است 67 ایستگاه کشور زیر پوشش کنترل سامانه CTC قرار بگیرند ،افزود: از 2 سال پیش که این مرکز در اهواز به راه اندازی شد تاکنون در مجموع22 ایستگاه ریلی استان های خوزستان، لرستان، مرکزی و قم زیر پوشش آن قرار گرفته اند.
* ارتباط مستقیم افزایش حمل و نقل ریلی با کاهش سوانح جاده ای
وی بااشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه جابجایی بار در خوزستان، گفت: پارسال 2 میلیون تن شمش از فولاد خوزستان به بندر امام خمینی(ره) حمل شد.
وی ادامه داد: اگر ظرفیت هر کامیون را 20 تن درنظر بگیریم بنابراین حمل و نقل ریلی، پارسال از تردد 100 هزار کامیون در مسیر جاده ای اهواز- بندر امام جلوگیری کرده است.
درویش زاده با تاکید بر اینکه حمل و نقل ریلی باعث کاهش این میزان ترافیک جاده ای و جلوگیری از استهلاک کامیون ها و نیز جاده های استان شده ، گفت: بررسی ها نشان می دهد که این موضوع با کاهش سوانح جاده ای ارتباط مستقیمی دارد.
وی کشته شدن هر نفر در جاده ها را همراه با تبعات مالی و اجتماعی زیادی برای کشور بیان کرد و افزود: نیاز است که سیاست گذاری ها در زمینه حمل و نقل به سمت شبکه ریلی هدایت شوند.
** زندگی در حاشیه خطوط راه آهن و ضرورت رعایت فرهنگ ایمنی
مدیرکل راه آهن جنوب در بخش دیگری از این گفت وگو به موضوع زندگی در حاشیه خطوط راه آهن اشاره کرد و از شهروندان و رانندگان وسایل نقلیه خواست تا به فرهنگ ایمنی در اینگونه مناطق توجه کنند.
درویش زاده ادامه داد: عبور از روی خطوط راه ‌آهن در گذرگاه ‌های غیرمجاز خطرات بسیار به دنبال دارد زیرا ممکن است توقف اتفاقی خودرو روی ریل، حادثه برخورد با قطار را به دنبال داشته باشد و لذا توصیه می ‌شود برای عبور از تقاطع راه‌ آهن از گذرگاه ‌های مجاز استفاده شود.
وی افزود:در گذرگاه ‌ها همواره حق تقدیم با عبور قطار بوده و هرگونه بی ‌احتیاطی از سوی رانندگان وسایل نقلیه می‌ تواند به وقوع حادثه ناگوار منجر شود.
وی وظیفه کنترل عبور خودروها هنگام عبور قطار از محل گذرگاه های مجاز را بر عهده ماموران راهدار بیان کرد و گفت: حریم قانونی راه ‌آهن از هر طرف 17 متر تعیین شده و ورود به این حریم ممنوع است بنابراین از شهروندان خواسته می شود هیچگاه در مسیر حرکت قطار قرار نگیرند.
خطوط راه آهن جنوب 699 کیلومتر طول دارد که 264 کیلومتر خطوط فرعی، مانوری، صنعتی و تجاری دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.