کد خبر : 4154
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 می 2019 - 14:01

فواد خداکرمی، قهرمانی که پهلوان است/محمد سرکوهکی

فواد خداکرمی، قهرمانی که پهلوان است/محمد سرکوهکی

هماخوزستان-محمدسرکوهکی-وقتی می‌خواهیم از اتفاقی مهم و کمتر حادث شده یادی کنیم، بی‌شک توجهات به سمت ذهنیتی می‌رود که از دلش هیجان و یا چیزی بیشتر از آن بیرون می‌زند. حرکتی که ممکن است باعث جابه جا شدن رکورد قبلی و یا رویکردی نوین درعرصه‌ی رکورد شکنی به ثبت برسد. مخصوصا اگر این حرکت از بطن

هماخوزستان-محمدسرکوهکی-وقتی می‌خواهیم از اتفاقی مهم و کمتر حادث شده یادی کنیم، بی‌شک توجهات به سمت ذهنیتی می‌رود که از دلش هیجان و یا چیزی بیشتر از آن بیرون می‌زند. حرکتی که ممکن است باعث جابه جا شدن رکورد قبلی و یا رویکردی نوین درعرصه‌ی رکورد شکنی به ثبت برسد. مخصوصا اگر این حرکت از بطن مقوله‌ای به نام ورزش که نفسَش بر ایجاد شادمانی و تندرستی در جامعه است بیرون بیاید آن هم از نوع رزمی‌اش.
وقتی به مقوله‌ی ورزش فکر می‌کنیم، ناخودآگاه به روح پهلوانی و سلامت جسم و روح می‌ر‌سیم. مهم‌تر آن‌که وقتی گام به سوی رکورد شکنی می‌گذاریم، این مهم بیشتر به چشم می‌آید.
درست چهارده سال پیش رکوردی در سطح استان خوزستان به ثبت رسید که در آن زمان یک حرکت بی‌سابقه بود. آن هم در سبک شین دو کای کاراته. این رکورد با تمام سختی‌ها برای نخستین بار در استان خوزستان به نام نماینده‌ی این سبک جناب استاد فواد خدا کرمی ورزشکار خوزستانی با پنجاه کاراته کار برگزار و به ثبت رسید. اهمیت این ثبت علاوه بر رکورد شکنی، بیشتر برای ایجاد نفس استقامت و توانایی زده شد. مبارزه‌ای که نشان داد هر انسانی با تکیه بر توانایی فردی، می‌تواند توانستن و روح پیروز شدن بر سختی‌ها را عملی و خلاقیت را جایگزین ایستایی و رکود کند. این ورزشکار با استفاده از روش غیر کنترلی و غیر ایمنی که در مجموع با سی و هشت برد و یازده مساوی و تنها یک باخت آن هم با مصدومیت زده شد، این مسابقه‌ی هیجانی را به پایان برساند. و همگان را به حیرت و توانایی این ورزشکار فرو ببرد. چیزی فراتر از پیروز شدن در این مسابقه حائز اهمیت و مد نظر بود که این ورزشکار به آن اهتمام ورزید.


اگر بخواهیم نگاهی تحلیلی به رویکرد این اتفاق بیندازیم، می‌توان گفت استقامت و به جان خریدن سختی‌ها و منش پهلوانی مهمترین رکن و اساس این مسابقه بود که خود جای تقدیر دارد. منش اخلاقی این ورزشکار نشان داد که ورزش می‌تواند ایستادگی را به ما نشان بدهد. بی‌شک چنین حرکتی، پیش روندگی و عبور از مراحل سخت زندگی رمز موفقیت به شمار می‌آید که چهگونه می‌توان با وجود موانع بسیار بی‌وقفه و پر تلاش در صحنه‌های جهانی حاضر شد. مطمئنا این نوع نگاه باعث ترغیب دیگر ورزشکاران می‌شود تا آن‌ها هم به نوعی دست به چنین رکوردهایی بزنند و تقابل به معنای در کنار هم بودن را معنا کنند.
این ورزشکار متولد سال هزار و سیصد و شصت یک با پشت سر گذاشتن پنجاه مبارز و حریف توانست برای نخستین بار این اتفاق مهم را رقم بزند. تمرین و مدارا کردن با وضعیت سخت یکی از خصوصیات روح پهلوانی و بدون تکبر این ورزشکار خوزستانی بود. بی‌شک این حرکت فواد خدا کرمی در تاریخ ورزش کاراته ثبت و هر بار از آن به عنوان سندی برای ترویج این روحیه‌ی بردباری یاد خواهد شد. و می‌توان به عنوان یک افتخار برای این ورزشکار و استان یاد کرد.
فواد خدا کرمی در ابتدا زیر نظر شهیان اکبرباقرپور و سپس نزد استاد محمدسرکوهکی با رشته‌ی کیوکوشین آغاز به کار کرد با وارد شدن به سبک شین دو کای کاراته زیر نظر استاد بزرگ محسن سلطانی زاده به این سبک روی اورد توانست در سن ۲۲ سالگی در سال هشتاد و چهار در اوج قدرت دست به چنین رکوردی بزند. اخیرا نیز در مسابقات فستیوال هنرهای رزمی جهان در کشور اذربایجان به مقام اول دست یافته و در حال حاضر مربی تیم ملی جوانان کیوکوشین جمهوری اسلامی ایران می باشد .این ورزشکار موفقیت‌های روز افزون خود را مرهون اهل بیت (ع) و اساتید خود می‌داند. لذا جهت گرامیداشت چهاردهمین سالگرد مبارزه ۵۰ نفری پهلوان استاد فواد خداکرمی در تاریخ ۹۸.۲.۲۸ مراسمی در محل هیات کاراته استان خوزستان برگزار خواهد شد.

*دکتر محمد سرکوهکی* *رییس هیات کاراته استان خوزستان*

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.