تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مارس 2019 - 21:07

هشدار در خصوص افزایش رواناب حوضه های میانی و دبی در مقطع شهر اهواز

هشدار در خصوص افزایش رواناب حوضه های میانی و دبی در مقطع شهر اهواز

هما خوزستان: با توجه به رصد آخرین شرایط منابع آبی سدها و پیش نگری های هواشناسی، روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان اقدام به صدور اطلاعیه ذیل نمود. با توجه به پیش نگری های هواشناسی که ورود سامانه های بارشی  بسیار شدیدی را نشان می هد و هم اکنون نیز حوضه های کرخه و

هما خوزستان: با توجه به رصد آخرین شرایط منابع آبی سدها و پیش نگری های هواشناسی، روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان اقدام به صدور اطلاعیه ذیل نمود.
با توجه به پیش نگری های هواشناسی که ورود سامانه های بارشی  بسیار شدیدی را نشان می هد و هم اکنون نیز حوضه های کرخه و دز را متاثر ساخته و در 24 ساعت آینده به حوضه های کارون و مارون می رسد، احتمال فعال شدن حوضه های میانی در مسیر رود خانه های کارون، کرخه و  دز بیش ازسایر مناطق وجود دارد.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ،خروجی سدها به منظور کنترل تراز مخازن سدها و تعدیل سیلاب های ورودی افزایش یافته که تداخل این جریانات با رواناب حوضه های میانی، موجب افزایش دبی عبوری در مسیر رودخانه و به خصوص در مقطع شهر اهواز به حدود 2500 متر مکعب بر ثانیه می شود.
این مهم موجب مسدود شدن جاده های ساحلی و آبگرفتگی پارک های حاشیه رودخانه در مقطع شهر اهواز خواهد شد که نیازمند توجه و احتیاط های لازم در  حاشیه رود خانه است. با توجه به موارد فوق الذکر  مورد تاکید است تا ضمن احتیاط شهروندان و دوری از محدوده رودخانه ها و مسیل ها ،آمادگی های لازم و اقدامات مورد نیاز از هم اکنون در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.