کد خبر : 3753
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آوریل 2019 - 21:57

تقدیر معاون اول رئیس جمهور از تلاش های مجموعه سازمان آب و برق خوزستان در مدیریت سیلاب اخیر

تقدیر معاون اول رئیس جمهور از تلاش های مجموعه سازمان آب و برق خوزستان در مدیریت سیلاب اخیر

هما خوزستان: وی در ادامه افزود: وزارت نیرو باید سدهایی را که روند احداث آنها متوقف شده مورد بررسی قرار دهد تا در صورتی که ضرورت تکمیل آنها احساس شود، برنامه زمانبندی برای تکمیل این سدها تدوین کند. مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان هم در این نشست با اشاره به اینکه ورودی آب به

هما خوزستان: وی در ادامه افزود: وزارت نیرو باید سدهایی را که روند احداث آنها متوقف شده مورد بررسی قرار دهد تا در صورتی که ضرورت تکمیل آنها احساس شود، برنامه زمانبندی برای تکمیل این سدها تدوین کند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان هم در این نشست با اشاره به اینکه ورودی آب به استان خوزستان در سال آبی ۹۸ـ ۹۷، ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب بوده است از افزایش ۴۷۷ درصدی ورودی آب به این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد مخازن سدهای استان خوزستان ا‌ز آب پر شده است.

دکتر فرهاد ایزدجو همچنین به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای مدیریت سیلاب استان خوزستان پرداخت و افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته برای مدیریت سیلاب تشکیل کارگروه و شورای مشورتی بود تا ضمن رصد لحظه ای سدهای استان برنامه ریزی لازم را برای رها سازی آب انجام دهد تا خسارات سیلاب ها در پائین دست با حداقل آسیب ها مدیریت شود.

وی همچنین برگزاری جلسات مستمر برای بررسی پایداری سدهای استان خوزستان، تهیه طرح اضطراری تخلیه سیلاب و نیز برنامه ریزی برای تقویت سیل بندها را از دیگر اقدامات صورت گرفته جهت کنترل سیلاب در این استان برشمرد و از آبگیری شدن ۸۵ درصدی تالاب هورالعظیم و ۹۰ درصدی تالاب شادگان خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.