کد خبر : 3108
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 مارس 2019 - 10:59

رهاسازی یک حلقه شترمار شیرازی به دامان طبیعت در شوشتر

رهاسازی یک حلقه شترمار شیرازی به دامان طبیعت در شوشتر

هما خوزستان: یک حلقه شتر مار شیرازی که توسط یکی از اهالی روستاهای بخش شعیبیه به اداره حفاظت محیط زیست شوشتر تحویل داده شده بود در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی گردید. ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر، ضمن بیان این خبر افزود: این مار که از گونه های غیر سمی می باشد ظاهرا به علت

هما خوزستان: یک حلقه شتر مار شیرازی که توسط یکی از اهالی روستاهای بخش شعیبیه به اداره حفاظت محیط زیست شوشتر تحویل داده شده بود در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی گردید.

، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر، ضمن بیان این خبر افزود: این مار که از گونه های غیر سمی می باشد ظاهرا به علت سرمای هوا به درون خودرو یکی از اهالی روستایی پناه برده بود و صاحب خودرو نیز بافهم و درکی که از اهمیت و ارزش گونه های جانوری داشته بدون آسیب رساندن به این مار آنرا زنده گیری و تحویل این اداره نموده بود که پس از بررسی وضعیت و اطمینان از سلامت آن، این مار زیبا توسط مامورین این اداره در زیستگاه طبیعی اش و به دور از اماکن مسکونی رهاسازی گردید.

شایان ذکر است که شترمار شیرازی گونه‌ای از مار است که در خاورمیانه و ایران، آسیای میانه و شمال آفریقا زندگی می‌کند.شتر مار از گونه ماران غیر سمی است اما رفتاری مشابه رفتار مارهای سمی دارد که باعث میشود آن را با مار جعفری اشتباه بگیرند .شتر مار دارای جثه ای بزرگتر از گونه جعفری است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.