کد خبر : 2970
تاریخ انتشار : شنبه 23 فوریه 2019 - 23:40

” حلقه ی شیادان در معرکه سیاست”/یادداشت وارده امضا محفوظ

” حلقه ی شیادان در معرکه سیاست”/یادداشت وارده امضا محفوظ

    یادداشت وارده-امضا محفوظ-طی چند روز گذشته حملات تخریبیِ جهت دار و ناشیانه ای از سوی چند فرد معلوم الحال به دلیل عدم دریافت پاسخ مناسب در حوزه مطالبات شخصی علیه دکتر یوسفی صورت گرفت که عمدتا میتوان در چارچوب آسیب شناسی حاشیه های انتخاباتی بدان پرداخت. فرآیند انتخابات از مرحله پیش آگهی و

 

 

یادداشت وارده-امضا محفوظ-طی چند روز گذشته حملات تخریبیِ جهت دار و ناشیانه ای از سوی چند فرد معلوم الحال به دلیل عدم دریافت پاسخ مناسب در حوزه مطالبات شخصی علیه دکتر یوسفی صورت گرفت که عمدتا میتوان در چارچوب آسیب شناسی حاشیه های انتخاباتی بدان پرداخت.
فرآیند انتخابات از مرحله پیش آگهی و شروع رقابتها به صورت غیر علنی و در ادامه به شکلی آشکار تا حصول نتیجه تداوم میابد.
هر کدام از کاندیداها با شیوه ها و روشهایی متفاوت سعی در جلب اعتماد و جذب افکار عمومی داشته و بر همین اساس افراد و گروههای متفاوتی با انگیزه های گوناگون تلاش در نزدیک شدن به کاندیداهایی داشته که معمولا شانس بیشتری برای رای آوری دارند.
از جمله مهمترین این اهداف میتوان به موضوعات عمومی و عام المنفعه، تعلق ملی و میهنی، انگیزه های سیاسی مبتنی بر رویکردهای حزبی و جناحی،کسب و ارتقاء مناصب اداری،انگیزه های تکلیفی(شرعی) یا اهداف خاص اقتصادی برشمرد.
از میان اهداف فوق، وجه امتیازات اقتصادی و کسب مناصب اداری میتواند شکلی متفاوت و متمایز نسبت به سایر مولفه ها داشته باشد.
کسانی که با قصد و نیت ابتیاع امتیازات اقتصادی و مناصب اداری وارد کارزارهای انتخاباتی می شوند،به دلیل شخصی بودن اهداف و انگیزه ها، در صورت عدم براورده شدن مطالبات و توقعات واکنش های تند و نامعقولی از خود بروز می دهند که در صورت واکاوی و دقت بیشتر،میتوان رفتارهای آنها را به نوعی شیادی و باجگیری در قامت و لفافه سیاست دانست.
به صورت مصداقی می توان رفتار این طیف از افراد را در مواجهه با دکتر یوسفی پس از برآورده نشدن مطالبات نابجا و غیر منطقی خود به عنوان مدلی از مطالبه گری شخصی با چاشنی زور و تخریب دانست‌.
از جمله اهداف و مطالبات این حلقه که تعداد آنها کمتر از شمار انگشتان یک دست می باشد، تصاحب فرمانداری یکی از شهرستان های بزرگ استان توسط آقای نام محفوظ  که حتی سابقه ی یک روز دهیاری را هم در رزومه ی کاری خود ندارد،مطالبه کار پیمانکاری از دستگاههای اجرایی به صورت غیر قانونی توسط دوتن دیگر به نامهای “نام محفوظ ” و “نام محفوظ “(که حتی سابقه زندان رفتن را هم در گذشته خود دارند) می باشد که پس از مواجهه شدن با پاسخ منفی از سوی دکتر یوسفی شروع به شایعه پراکنی،سندسازی و اتهام زنی در فضای مجازی علیه ایشان نمودند.

بنابراین از منظر آسیب شناسی انتخاباتی و به دنبال آن لزوم تصحیح رفتار در فرهنگ سیاسی، هم جامعه باید اهداف و نیات اینگونه افراد را به خوبی شناسایی نموده تا چنین سم پراکنی ها و دروغ پردازی هایی را در قضاوت خود در مورد عملکرد نمایندگان دخالت ندهد و هم کاندیداهای محترم باید در شناخت اطرافیان خود در آستانه هر انتخاباتی دقت بیشتری نموده تا ضمن پیشگیری از ورود چنین افراد ناباب و غیر موجهی به عرصه فرایند انتخابات، نسبت به سالم سازی محیط و برداشتن موانع به منظور خدمات رسانی مطلوب و پاسخ به مطالبات عمومی اقدام نمایند.

“والسلام”

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.