کد خبر : 3024
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 فوریه 2019 - 12:30

جلسه آموزشی جهت متصدیان و كاركنان مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی در آستانه برنامه سلامت نوروزی

جلسه آموزشی جهت متصدیان و كاركنان مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی در آستانه برنامه سلامت نوروزی

هما خوزستان: در راستای برنامه سلامت نوروزی و نزدیک شدن به ایام نوروز،جلسه آموزشی جهت متصدیان و کارکنان صنوف حساس همچون رستوران داران ، اغذیه فروشان و قنادان و صنف خشکبار با حضور دکتر مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در سالن جلسات این مرکز برگزار شد. دکتر شریفی هدف از برگزاری این جلسه

هما خوزستان: در راستای برنامه سلامت نوروزی و نزدیک شدن به ایام نوروز،جلسه آموزشی جهت متصدیان و کارکنان صنوف حساس همچون رستوران داران ، اغذیه فروشان و قنادان و صنف خشکبار با حضور دکتر مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

دکتر شریفی هدف از برگزاری این جلسه را ارتقاء سطح آگاهی متصدیان نسبت به مسائل بهداشتی  و  ایجاد حساسیت بیشتر در  متصدیان و کارکنان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این ایام عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان بیان داشت: با نزدیک شدن به  ایام نوروز استان خوزستان و به ویژه کلانشهر اهواز میزبان میلیونی مهمان نوروزی خواهد بود و از بين مكان‌هايي كه بايد از سوي بازرسان بهداشتي مورد بررسي قرار گيرند، رستوران‌ها و همه مراكز تهيه، طبخ و توزيع غذا  از اولويت و حساسيت بيشتري برخوردار هستند. شریفی افزود: به منظور دستیابی به محیط سالم و بدور از هرگونه آلودگی نظارت بر اجرای قوانین و مقرارت بهداشتی در مراکز تهیه وتوزیع امری ضروری می باشد .. رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خاطر نشان کرد در کنار مقررات بهداشتی  این مراکز همچون بهداشت فردی کارکنان ، بهداشت ابزار کار ، بهداشت ساختمان  ،عدم مصرف دخانیات  و ..رعایت موازین تغذیه ای نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

شریفی با ابراز نگرانی از روشهای تغذیه ای مردم اظهار داشت:متاسفانه گرایش به مصرف غذاهای رستورانی چه از نوع سنتی و چه فست فودها و غذاهای بیرون بر روز به روز بیشتر می شود و افزایش سالنهای طبخ غذا در سطح شهر گواهی بر این مدعاست.

 رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز توصیه نمود در رستوران‌ها و همه مراكز تهيه، طبخ و توزيع غذا علاوه بر رعایت موازین بهداشتی و استفاده از  مواد  اولیه  با کیفیت و بهداشتی، لازم است  الگوی تغذیه صحیح همچون محدود کردن غذاهای حاوی روغن زیاد، چربی، نمک و قند بالا، جایگزین کردن نوشابه های گازدار با نوشیدنی های سالم، ترویج مصرف لبنیات و میوه و سبزی سالم در کنار غذا (به عنوان پیش غذا) و ..نیز رعایت شود .وی در پایان ضمن تشکر از حضور متصدیان صنوف پیشگفت خواستار همکاری بیشتر مدیران اصناف و رعایت کردن مسائل بهداشتی شد.گفتنی است در این جلسه کارشناسان بهداشت محیط  به ارائه آموزشهای لازم بهداشتی و دستورالعمل های موجود در این زمینه و نیز آموزش روش های کامل سالم سازی سبزیجات به متصدیان پرداختند ودر پایان جلسه متصدیان سوالات خود را مطرح نموده و توضیحات لازم ارائه شد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.