کد خبر : 3239
تاریخ انتشار : شنبه 9 مارس 2019 - 12:48

استاندار خوزستان در آئین افتتاح کتابخانه سپهر دانش در دهستان مربچه رامهرمز

استاندار خوزستان در آئین افتتاح کتابخانه سپهر دانش در دهستان مربچه رامهرمز

هما خوزستان: کتابخانه عمومی سپهر دانش در دهستان مربچه از توابع رامهرمز روز جمعه17 اسفندماه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان افتتاح شد. علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در آئین افتتاح این کتابخانه گفت: در جهان امروز و مباحث توسعه اگر همه امکانات فراهم شود اما نیروی انسانی توسعه

هما خوزستان: کتابخانه عمومی سپهر دانش در دهستان مربچه از توابع رامهرمز روز جمعه17 اسفندماه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در آئین افتتاح این کتابخانه گفت: در جهان امروز و مباحث توسعه اگر همه امکانات فراهم شود اما نیروی انسانی توسعه یافته نباشد توسعه محقق نمی شود.

وی افزود: آگاهی و دانش انسان ها مهمترین رکن در مسیر توسعه است. بر همین اساس در مدت سه سال اخیر تاکید فراوانی به مسائل فرهنگی داشته ایم.

معاون استاندار تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قصد داریم در سال آینده در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت کتابخانه راه اندازی شود.

حسین زاده خاطرنشان کرد: شاخص مطالعه در کشور پایین است و باید تلاش کنیم فرهنگ مطالعه گسترش یابد و کمک کنیم با ایجاد امکانات و گسترش کتابخوانی آینده بهتری برای کشور ایجاد کنیم.

غلامرضا شریعتی نیز در این مراسم گفت: سال گذشته عملیات اجرایی این کتابخانه شروع شد و خوشبختانه امروز به بهره برداری رسید البته شاید این پروژه در مقیاس بزرگی نباشد اما از نظر فرهنگی کار بسیار ارزنده‌ای است و این دهستان برگزیده کشوری در زمینه کتاب و کتابخوانی است و مقام های کشوری آورده است و باشگاه های کتابخوانی زیادی در آن شکل گرفته است به همین دلیل علیرغم مشغله زیاد بر خود لازم دیدم شخصاً در این آیین حضور داشته باشم.

استاندار خوزستان افزود: مسیر فرهنگ و کتابخوانی مسیر طولانی اما انسان ساز است و می‌تواند سرنوشت فرد و جامعه را تغییر دهد.

شریعتی در زمینه وضعیت شهرستان رامهرمز و در پاسخ به خواسته های اهالی این دهستان توضیح داد: رامهرمز در مسیر توسعه قرار داشته و در مدت اخیر هم با شتاب بیشتری در مسیر رشد در حال حرکت است از جمله اینکه هفته گذشته عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی با حضور وزیر نیرو آغاز شد؛ این پروژه در شورای برنامه‌ریزی استان طرح شده همچنین زمین آن واگذار شده است و کار زیرساختی آن انجام شده است و مراحل فاینانس آن هم در دست اقدام است و سرمایه گذار خارجی خواهد آمد و ان‌شاءالله مسئله خاصی برای اجرایی شدن آن نخواهد بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین بحث پروژه دیمه مطرح است و سرمایه گذار برای آن آمده است البته مسائلی با محیط ‌زیست کشور دارد که در حال حل شدن است و هماهنگی‌های لازم در حال انجام است.

شریعتی اضافه کرد: در خصوص موضوع آب شرب رامهرمز مخزن آماده شده است و تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد و به بهره برداری می رسد همچنین در مورد آب کشاورزی منطقه مربچه به سازمان آب و برق تاکید خواهم داشت که این مسئله را به صورت اولویت دار و در اسرع مورد بررسی قرار دهد تا در حد بضاعت بتوانیم زمین های منطقه را زیر کشت آبی ببریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.