تاریخ انتشار : جمعه 8 فوریه 2019 - 13:26

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سیزدهمین یادواره شهدا برگزار شد.

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سیزدهمین یادواره شهدا برگزار شد.

هماخوزستان: سیزدهمین یادواره شهدا، تجلیل از ایثارگران و گردهمایی بزرگ بسیجیان‌ مطابق هر ساله با هدف احیاء فرهنگ ایثار و رشادت و بیعت دوباره با آرمانهای امام راحل، شهدا و انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۷ در تالار چند منظوره ی شرکت فولاد خوزستان انجام شد.   در این مراسم که یکشنبه ۱۴ بهمن

هماخوزستان: سیزدهمین یادواره شهدا، تجلیل از ایثارگران و گردهمایی بزرگ بسیجیان‌ مطابق هر ساله با هدف احیاء فرهنگ ایثار و رشادت و بیعت دوباره با آرمانهای امام راحل، شهدا و انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۷ در تالار چند منظوره ی شرکت فولاد خوزستان انجام شد.

  در این مراسم که یکشنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۷ با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران، بسیجیان و مسئولان استانی همراه بود؛ حجت السلام میر احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز با ادای احترام به مقام شامخ شهدا، فولاد خوزستان را یک سازمان نخبه پرور و الگوی موفق در زمینه اقتصاد مقاومتی دانست

حاجتی با اشاره به سخنان امام (ره) افزود: برای درک کامل ارزش خون شهیدان‌مان باید راه طولانی بپیماییم و باید در آیند‌گان ارزش جایگاه واقعی شهیدان را جستجو کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان با ایجاد پایگاه‌های نظامی و با در دست داشتن اقتصاد جهانی و مراکز علمی تلاش داشتند تا بر دنیا حکومت کنند و هدفشان وابسته نگه داشتن کشورهای جهان است.

امام جمعه موقت اهواز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این یادواره گفت: دفاع مقدس جایست که رزمندگان توانستند با درایت رهبر فرزانه انقلاب در هشت سال جنگ تحمیلی مقابل ابرقدرت‌های جهان بایستند؛ شهیدانی همانند علی هاشمی و اسماعیل فرجوانی کسانی بودند که با جانفشانی اجازه ندادند ذره‌ای از خاک وطن به تصرف دشمن در بیاید.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حوزه موشکی قدرت هفتم دنیا و در استفاده از پهباد بالاتر روسیه و چین، در پدافند هوایی بالاتر از فرانسه، روسیه، چین و در نانو تکنولوژی قدرت اول منطقه و نوزدهم دنیا هستیم؛ در تولید فولاد نیز در میان ده کشور برتر جهان جای داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در پایان سخنان خود تاکید کرد: شهیدان مظهر قدرت اسلام و افتخار این کشور هستند و بدانید این انقلاب محدود به ایران نیست؛ بلکه نقطه شروع حکومت اسلام به پرچم‌داری امام زمان (عج) است.

    در این مراسم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز طی سخنانی تاکید نمود: عزت و اقتدار ایران اسلامی، اجر صبر و استقامت مردم بود که وعده خداوند است. بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و حضور آنان در جامعه، ما را به کمال می‌رساند. یقینا توجه به شهدا و خانواده آنان منشا برکات و خیرات برای جامعه است. نباید گذشت زمان، باعث به فراموشی سپردن یاد شهدا در جامعه شود چرا که آنجا آغاز انحراف راه ما خواهد بود.

وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه فجر گفت: با سپری شدن چهل سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، یکی از قدرت‌های بزرگ و تاثیرگزار منطقه هستیم. این اقتدار را مرهون خون شهدای عزیزی است که خالصانه در این مسیر برای اعتلای کلمه‌ی الله و بالابردن پرچم پرافتخار اسلام و انقلاب جانفشانی کردند. عزت ایران اسلامی اجری‌ است که خداوند در مقابل صبر و استقامت شهدا و مردم، ارزانی داشته است.

استاندار خوزستان با اشاره به موفقیت‌های فولاد خوزستان در زمینه‌های اقتصادی و تولید اظهار داشت: این مجموعه بزرگ صنعتی امروز به لطف الهی و تکیه بر دانش بومی، بیش از ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تن محصول نهایی، حدود ۶ میلیون تن گندله، بیش از ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید نموده است؛ خرید معدن سنگ آهن سنگان به عنوان پشتوانه تولید و کلنگ‌زنی پروژه مگامدول ۱/۷ میلیون تنی آهن اسفنجی، نشان از تلاش این شرکت برای تولید پایدار و حرکت در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور است.

وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از مدیرعامل فولاد خوزستان و برگزارکنندگان یادواره شهدا گفت: بزرگداشت یاد شهدا و ثبت خاطرات آنان، الگو قرار دادن و با حرکت در مسیر آن‌ها، راه شان را ادامه خواهیم داد و امیدواریم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مرحله کمال، استواری و پایداری بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

   حجت الاسلام موسی بهاءالدینی مسئول ایثارگران فولاد خوزستان، ضمن خیرمقدم به مدعوین مراسم در جمع خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان فولاد خوزستان با بیان تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه فجر گفت: شهادت گذشتن از جان، مال و قیود دنیوی و تقدیم جان عزیز وجود خویش به ذات کبریا است. آری شلمچه، هویزه و فاو، نُبُل و الزهرا و همین فولادخوزستان هر روز برای ما به بلندای تاریخ انسانیت، مثنوی می‌سرآیند و فرزندان امروز سید علی، همانند رزمندگان دیروز حضرت روح‌الله در جبهه‌های  سازندگی فعالیت کردند تا جریان حیات طیبه انقلاب اسلامی با بالندگی به چهلمین سالگیش برسد و این راه پیشرفت با تلاش یکپارچه ادامه خواهد داشت .

وی افزود: یادواره شهدا فرصتی است برای تطهیر شدن به زلال مرام شهیدان و ایثارگرانی که الگوی شهادت‌ طلبی‌شان، اولین شهیده راه ولایت، حضرت زهرای مرضیه است.

  مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی دیگر سخنران مراسم یادواره بود که خطاب به خانواده‌های شاهد گفت: مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نمونه‌ی بارز یک مدیر جهادی و الگویی برای دیگر مدیران استان در عمل به اقتصاد مقاومتی است.

حاکیست، این برنامه با اجرای مجری توانمند کشور محمدرحمان نظام الاسلامی آغاز و با مداحی‌ مصطفی مروانی و تقدیر از فرزندان و خانواده معظم شهدا، جانبازان جنگ تحمیلی و مدافع حرم، ایثارگران، آزادگان، بسیجیان نمونه، همکاران نمونه و همچنین قدردانی از همسران ایثارگران عرصه تولید پایان یافت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.