کد خبر : 2415
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 دسامبر 2018 - 7:55

انرژی مثبت در خانواده چه مزیتی دارد؟

انرژی مثبت در خانواده چه مزیتی دارد؟

هر یک از اعضا خانواده از یک سری انرژی ها در جهت حرکت خود در زندگی نیاز دارند، معمولا گاهی ما در خانواده انرژی خود را از استراحت و وآرامش و محیط آرام در خود خانه بدست می آورند . گاهی هم این انرژی از طریق احترام و توجه ،تشویق و تایید شدن در خانواده

هر یک از اعضا خانواده از یک سری انرژی ها در جهت حرکت خود در زندگی نیاز دارند، معمولا گاهی ما در خانواده انرژی خود را از استراحت و وآرامش و محیط آرام در خود خانه بدست می آورند .
گاهی هم این انرژی از طریق احترام و توجه ،تشویق و تایید شدن در خانواده شکل بگیرد .خانواده ها باید از این انرژی ها آگاهی داشته باشند و هر چه این انرژی مثبت در خانواده بیشتر باشد اعضا خانواده از روحیه قوی تر و در برخورد با مشکلات باحوصله و با توان بیشتر برخورد کنند. اما خانواده هایی که از این انرژی مثبت خالی باشند در مواجه شدن با دشواری های زندگی عقب نشینی کرده و و خود و خانواده را ناتوان می دانند.

انرژی مثبت داشتن در خانواده یعنی سطح توان و عملکرد افراد در انجام کارها  بیشتر شده و هر کدام به نحوه صحیح مشکلات خود نگاه کنند و در حل کردن صحیح مشکل خود توانا تر عمل کنند.

نکته مهم این است که این انرژی مثبت از آغاز باید در خانواده به وسیله پدر و مادر شکل بگیرد و در کنار امورات زندگی به تنظیم این انرژی ها بپردازند و هر از گاهی ببینند که در کدام سطح انرژی ضعیف عمل میکنند.یا این انرژی وحس مثبت و مفید است یا منفی و نامناسب در زندگی عمل می کند.

انرژی مثبت به زبان ساده یعنی یک سری احساسات خوشایند که افکار و احساسات ما را به سمت انگیزه داشتن و هدفمند بودن حرکت بدهد و در خانواده هایی که این انرژی وجود داشته باشد حتما شادی و نشاط و همدلی بیشتر خواهد بود و روابط اعضای خانواده صمیمی وحریم و حرمت هر کدام رعایت شده و این انرژی سراسر زندگی موثرواقع شده است .

مهم ترین راههایی که خانواده بتواند انرژی مثبت را در ایجاد کند عبارتند از:
1- برنامه ورزشی و تفریحی مناسب در طول روز در خانواده
2- کسب مهارت های آموزشی در توانمند سازی اعضای خانواده
3- زمان مناسب جهت گفتگوهای و حل مشکلات خانواده
4- دوری اعضای خانواده از افراد ناسالم و شرایط نامناسب دیگران
5- فراهم نمودن آرامش و امنیت در محیط خانواده…

در تعریف روشن تر از انرژی مثبت باید گفت: میزان نیرو و احساس خوشایند انگیزشی که مارا به حرکت به سوی هدف و برنامه ریزی در زندگی می رساند تا ما بتوانیم از زندگی خود رضایت داشته باشیم و همراه داشتن این احساس و نیرو تاثیرمستقیم در نوع تعاملات مناسب ما در خانواده و اجتماع خواهد داشت.

بنابراین پی می بریم که با انجام یک سری تکنیک و مهارت آموزشی بتوانیم در زندگی خود انرژی مثبت ایجاد کنیم که تاثیر بسیار ارزشمند درپایه های اصلی تکامل  خانواده خواهد به جای گذاشت و  داشتن حس مثبت در خانواده یا اجتماع  باعث می شودخانواده و دوستان و افراد دیگر  در کنارتان با آرامش و روحیه شاد ارتباط برقرار کنند وباعث ایجاد یک احساس درونی شاد و هیجان سازنده شود.

 

*مشاوره خانواده سکینه فرهادیان بابادی
*کارشناس ارشد روانشناسی عمومی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.