تاریخ انتشار : دوشنبه 3 دسامبر 2018 - 23:49

جشنی برای افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی

جشنی برای افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی

هماخوزستان: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان در جشن روز جهانی معلولان ویژه افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی و خانواده های آنها که با همکاری بهزیستی و به همت کلینیک خدمات بهزیستی ارکیده امروز 12 آذر در تالار مهر اهواز برگزار شد ضمن تبریک این روز به جامعه توان یا بان(معلولان)گفت:تاکید بر واژه فراگیر سازی

هماخوزستان: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان در جشن روز جهانی معلولان ویژه افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی و خانواده های آنها که با همکاری بهزیستی و به همت کلینیک خدمات بهزیستی ارکیده امروز 12 آذر در تالار مهر اهواز برگزار شد ضمن تبریک این روز به جامعه توان یا بان(معلولان)گفت:تاکید بر واژه فراگیر سازی در شعار امسال به این معناست که افراد دارای معلولیت بتوانند همچون سایر افراد جامعه در محیط شهری ،تحصیلی و تفریحی حضور داشته باشند.

هماخوزستان: غلامعلی جعفری با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولان با عنوان”توانمند سازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیر سازی و برابری” عنوان کرد:تمامی محیط های شهری باید به گونه ای باشند که افراد دارای معلولیت مثل سایرین در عرصه های گوناگون جامعه و فرصت های برابر قرار گیرند.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی تمامی دستگاه ها در امور معلولان تاکید کرد:بهزیستی متولی تمام خدمات مورد نیاز معلولان نیست و این موضوع در قانون جامع حمایت از معلولان مصوبه سال83 به طور دقیق ذکر شده است .

جعفری بیان کرد: از ده سال پیش با تصویب مجلس ، ایران به عضویت کنوانسیون بین المللی حقوق افراد دارای معلولیت در آمده است و می بایست درباره امور این قشر جامعه پاسخگو باشد.

هماخوزستان: معاون توانبخشی بهزیستی همچنین اظهار داشت:در اسفند ماه سال96 قانون جامع حمایت از معلولان به تصویب مجلس و در فروردین ماه به تایید شورای نگهبان رسید و مطابق آن تمامی نیاز های معلولان در تمام دستگاهها تعیین شده است.
وی افزود:در 40 سال گذشته 17هزار نفر مستمری می گرفتند و از 4 ماه پیش با پیگیری جمعی از نخبگان معلول و بهزیستی 30هزار نفر به این تعداد افزوده شده است.

جعفری در پایان ضمن تشکر از حمایت و همکاری ارتش در برگزاری این جشن گفت: بهزیستی همواره در راه تلاش برای خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت گام بر می دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.