تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 نوامبر 2018 - 23:35

🌀پیش بینی اقتصاد در نیمه دوم سال 97

🌀پیش بینی اقتصاد در نیمه دوم سال 97

هماخوزستان: ایران در نیمه دوم سال جاری – صحبت از آینده سخت است ولی نگفتنش بدتر است. با این فرض که پیش بینی آینده تنها یک احتمال است، روندهای محتمل اقتصاد و جامعه ایران را میشمارم. اول، ایران همچنان درگیر تحریم های امریکا خواهد بود و مذاکره ای صورت نخواهد گرفت. در نتیجه اقتصاد ایران

هماخوزستان: ایران در نیمه دوم سال جاری – صحبت از آینده سخت است ولی نگفتنش بدتر است.

با این فرض که پیش بینی آینده تنها یک احتمال است، روندهای محتمل اقتصاد و جامعه ایران را میشمارم. اول، ایران همچنان درگیر تحریم های امریکا خواهد بود و مذاکره ای صورت نخواهد گرفت. در نتیجه اقتصاد ایران به طور جدی تر وارد فرماسیون رکود تورمی خواهد شد. در این فرماسیون ایران همزمان رکود و تورم را تجربه می کند و هر چه به پایان سال نزدیک می شویم شکاف این دو بیشتر خواهد شد. دوم، تولید کشور نزدیک صفر و با احتمال زیاد منفی خواهد شد و بخش صنعت بیشترین کاهش را تجربه خواهد کرد. بخش خدمات کمتر ضربه می خورد. سوم، نرخ تورم از نیمه اول سال فزونی می گیرد و همراه با تشدید تحریم ها افزایش می یابد.

نرخ کالا ها نسبت به خدمات بیشتر افزایش می یابد. چهارم، قیمت ارز بالای پانزده هزار تومان خواهد رفت و التهابات دوره ای بازار ارز را تحت تاثیر قرار می دهد. پنجم، به واسطه بالا رفتن دلار و به دلیل افزایش احتمالی اونس در بازار جهانی، طلا رشد خواهد کرد و بازار آتی ارز کماکان بسته خواهد بود. ششم، اگر دلار افزایش زیادی نداشته باشد بخش مسکن افزایش زیادی را تجربه نمی کند.

تا الان این بخش افزایش خود را داشته و احتمال جهش دوباره قیمتی وجود ندارد. هفتم، بازار بورس درگیر دو نیروی مهم قرار خواهد گرفت . نیروی اول افزایش نرخ ارز است که بازار بورس را بالا می برد و نیروی دوم تحریم هااست که بازار بورس را پایین می کشد. این دو نیرو در ششماه دوم غالب بر بازار بورس خواهند بود و بنابراین نوسان بالایی برای بورس پیش بینی می شود ولی میانگین این نوسانات کاهش شاخص تا پایان سال است. هشتم، برای هر فعال اقتصادی که در بازار جهانی فعالیت کند، ایران سرزمین فرصت ها است و برای آنهایی که دل به بازار داخلی بسته اند ایران سرزمین تهدید ها خواهد بود.

با ما همراه باشید :

https://t.me/MBA_DBA_VISION

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.