کد خبر : 1745
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 نوامبر 2018 - 9:45

عشق بختیاری به امام رضا(ع) حماسه آفرید/هییت شهدای بختیاری شب پایانی+گزارش تصویری

عشق بختیاری به امام رضا(ع) حماسه آفرید/هییت شهدای بختیاری شب پایانی+گزارش تصویری

  بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا زائری بارانی ام آقا به دادم می رسی؟ بی پناهم خسته ام ،تنها،به دادم می رسی؟ گرچه آهو نیستم اماپر از دلتنگیم ضامن چشمان آهوها به دادم میرسی؟ من دخیل التماسم رابه چشمت بسته ام هشتمین دردانه زهرا به دادم می رسی؟ به

 

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا

زائری بارانی ام آقا به دادم می رسی؟
بی پناهم خسته ام ،تنها،به دادم می رسی؟
گرچه آهو نیستم اماپر از دلتنگیم
ضامن چشمان آهوها به دادم میرسی؟
من دخیل التماسم رابه چشمت بسته ام
هشتمین دردانه زهرا به دادم می رسی؟

به گزارش هما خوزستان، نهمین و آخرین شب مراسم عزاداری هیات شهدای بختیاری شب گذشته ۱۶ آبان ۱۳۹۷ درسوگ شهادت امام رضا علیه السلام باحضور خیل عظیمی ازبختیاریهادرفضایی آکنده ازمحبت مردم به امام رضا(ع) برگزارگردید.

این مراسم ابتدا با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط جناب آقای حیدری قاری محترم بین المللی در فضایی فوق العاده معنوی آغاز شد .

در ادامه آیت الله احمدی شاهرودی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و سخنران مراسم ، ضمن تقدیر از تلاش ها و اقدامات بختیاری های ولایتمدار در برگزاری مجالس مذهبی، گفت: احیای مجالس حسینی یک وظیفه است و بختیاری ها همچون سایر اقوام ایران همواره در برپایی مجالس عزاداری ائمه اطهار(ع) حضوری فعال داشته اند.

وی با اشاره به اهمیت شرکت در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) بیان کرد: امام رضا(ع) می فرماید: هر کسی در مجلسی بنشیند که در آن امر ولایت ما احیا می شود در روز قیامتی که دلها مرده است دل آن شخص به برکت ما اهل بیت(ع) نمی میرد و زنده است زیرا شیعه ای که نام ما را زنده کند مورد شفاعت قرار می گیرد تا در روز قیامت دل او زنده باشد.

وی با تأکید بر اینکه بزرگترین مجالس عالم، مجالس شیعیان است، افزود: باید خداوند را شاکر باشیم زیرا در زمانی زندگی می کنیم که حاکمیت آن دین اسلام است و باید توجه داشت که دین اسلام کامل ترین دین است.

احمدی شاهرودی با بیان اینکه پیامبر موسس دین اسلام است، گفت: دین اسلام مکمل سایر ادیان و مجمع تمام ادیان بوده و پیامبر اکرم(ص) نیز مجمع کمالات و فضائل تمام پیامبران(ع) است; هر پیامبری فضیلتی دارد و تمام فضیلت های پیامبران در رسول خدا(ص) جمع شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن بهترین و برترین کتاب آسمانی و بهترین سخن است، عنوان کرد: خدای متعال بهترین و برترین کتاب آسمانی و بالاترین کلام خود را بر امت اسلام نازل کرد که همانا قرآن است و باید در آن تفکر کرد زیرا پروردگار بهترین کلام را به صورت کتاب نازل کرده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه قدر و ارزش قرآن را نمیدانیم، اذعان داشت: قرائت قرآن خوب است و انسان را نورانی می کند اما کافی نیست، باید درقرآن تفکر شود و بر آیات آن اندیشید زیرا خداوند بر توجه به آن تاکید کرده است.

احمدی شاهرودی با اشاره به اهمیت ویژه پیامبر(ص) به امام مجتبی(ع)، تشریح کرد: رسول خدا(ص) فرمودند: این حسن گل من و بسیار عزیز است و خداوند منان در آینده به برکت وجود فرزندم میان دو گروه بزرگ مسلمانان صلح ایجاد خواهد کرد و شیعیانم بدانند آن دلی که برای حسنم بسوزد در روز قیامت محزون نمی شود.
درادامه حجه الاسلام والمسلمین حجتی نیا ضمن شکر گزاری ازاین همه یکدلی ووحدت والفت که به برکت خون مطهر امام حسین علیه السلام وشهدای عزیزدربین جامعه بختیاری دراستان بوجودآمده گزارشی ازعملکرد هیات دردهه آخر صفر بیان کرد.
ایشان ازهمه شرکت کنندگان اعم ازبرادران وخواهران ومسولان ومدیران تشکر نمودند واظهار داشتند از ریاست محترم سازمان صداوسیمای استان جناب اقای دکتر رحیمی وهمکاران محترمشان درانعکاس اخبارهیات قدرانی میکنم
ازبرنامه ریزی، تلاشها وخدمات اعضای محترم هیات امنا سپاسگزاریم
ازعزیزانی که بانی اطعام بودند وهمچنین از متولیان مسجد ارشاد،قاری محترم، مداح گرامی، خطبای ارجمند ، مدیران سایتهایی وهر بزرگواری که به هرشکلی باهیات همکاری نمودند قدردانی میگردد.
ازبرادران عرب هم که امشب باحضور وحدت گونه خودکه ازابتدای مجلس تاانتهای آن به صورت مداوم باقهوه ازتمام عزادران پذیرائی نمودند سپاسگزاریی بعمل می آید
خدایا برقامت باعظمت امام زمان لباس فرج بپوشان
خداوندا مسولان خدمتگذار مخصوصا رهبر فرزانه انقلاب موید بفرما
پروردگار مرضای اسلام لباس عافیت بپوشان
خداوندا ارواح مطهرشهدا ،روح ملکوتی امام بزرگوار ، ارواح گذشتگان از اهل اسلام خصوصا گذشتگان جمع حاضر راازاین مجلس عزاداری بهره مند فرما
پروردگارا عاقبت امرماراختم بخیر فرما
والسلام علیکم ورحمه الله

در پایان بیش از۶۰۰نفراز عزاداران محترم میهمان سفره کریمانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بودند

ختم مجلس باذکر صلوات

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.