کد خبر : 1591
تاریخ انتشار : جمعه 2 نوامبر 2018 - 17:17

دلدادگی بختیاریها به خاندان پیامبراکرم (ص) درهیات شهدای بختیاری/شب سوم+گزارش تصویری

دلدادگی بختیاریها به خاندان پیامبراکرم (ص) درهیات شهدای بختیاری/شب سوم+گزارش تصویری

  بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا اهل بیت النبوه(ع) یکی ازامتیازات وافتخارات قوم موحدو متدین بختیاری که مایه مباهات آنان است این است که یکپارچه شیعه اثنی عشری هستندوهمواره با این پشتوانه عظیم معنوی برای کشور افتخار آفریدند هیات شهدای بختیاری به جهت تقویت باورهای دینی ودر راستای پاسداری از معارف انسان ساز

 

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اهل بیت النبوه(ع)
یکی ازامتیازات وافتخارات قوم موحدو متدین بختیاری که مایه مباهات آنان است این است که یکپارچه شیعه اثنی عشری هستندوهمواره با این پشتوانه عظیم معنوی برای کشور افتخار آفریدند

هیات شهدای بختیاری به جهت تقویت باورهای دینی ودر راستای پاسداری از معارف انسان ساز ائمه اطهار(ع) ونهضت ف دردهه آخر صفر هرشب مجلس سخنرانی وسوگواری برگزار می نماید.

سومین شب این مراسم با حضور صدها نفر از شیفتگان مکتب غنی اسلام برگزار شد.

 

به گزارش هماخوزستان،این مراسم ابتدا با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط جناب آقای حیدری قاری بین المللی در فضایی آکنده از معنویت آغاز شد ، سپس حجت الاسلام و المسلمین والمسلمین حجتی نیا به قرائت زیارت عاشورا پرداخت.
پس از آن حجت الاسلام ابوذر ممبینی به مرثیه سرایی و دقایقی نیز عزاداران به سینه زنی پرداختند.

آنگاه مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سپهر مدیر کل محترم کتابخانه های عمومی استان ادامه یافت . وی با بیان اینکه خداوند سه فضیلت بزرگ به امام حسبن(ع) داده است، اظهار کرد: اولین فضیلت اباعبدالله الحسین(ع) فضیلت امامت و دومین آن شفاعتی است که خداوند در تربت حضرت قرار داده و سومین آن قبول شدن دعای زائران و محبین امام سوم شیعیان است.

ایشان با بیان اینکه فضيلت و آثار و بركاتى كه براى تربت حسينى است ، براى هيچ تربت و قطعه هایی از زمين نيست، اظهار داشت: خاك كربلا قطعه ‏اى از بهشت بوده كه خداوند متعال به واسطه قدردانى از يك فداكاری در راه دين كه تمام هستى خود را فدا كرده ، در آن خاك، بركت و فضيلت و شفا قرار داده است.

وی در ادامه به تشریح فضائل تربت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و گفت: امام باقر(ع) فرمودند: طین قبر الحسین(ع) شفاء من کل داء و أمان من کل خوف و هولمن أخذله، خاک قبر سیدالشهدا(ع) شفابخش هر درد و بیماری بوده و امان از هر خوف و ترسی است برای کسی که با این نیت و عقیده خالص باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سپهر در پایان بر اهمیت توجه به ۱۳ آبان تاکید کرد و یادآور شد: این روز نماد مبارزه با استکبار جهانی بوده و علاوه بر شرکت در این راهپیمایی، باید در رابطه با اهمیت و اتفاقات مربوط به این مهم فرهنگ سازی شود.

در پایان مراسم، عزاداران میهمان سفره کریمانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بودند.
گفتنی است برگزاری مراسم عزاداری تا پایان ماه صفر در مسجد ارشاد اهواز ادامه خواهد داشت.
یاحسین یاحسین یاحسین

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.