کد خبر : 1608
تاریخ انتشار : شنبه 3 نوامبر 2018 - 2:17

بندخاکی موقت مارد بازگشایی شد

بندخاکی موقت مارد بازگشایی شد

هماخوزستان-بازگیر معاون توسعه و بهره برداری سد های سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بارش های اخیر در استان و نیز عدم برداشت آب عمده توسط مصرف کنندگان آب در حوضه میانی ( در فاصله بین سدهای بالادستی و بند موقت ) اعلام کرد که : دستور بازگشایی بندخاکی موقت مارد صادر شده

هماخوزستان-بازگیر معاون توسعه و بهره برداری سد های سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بارش های اخیر در استان و نیز عدم برداشت آب عمده توسط مصرف کنندگان آب در حوضه میانی ( در فاصله بین سدهای بالادستی و بند موقت ) اعلام کرد که : دستور بازگشایی بندخاکی موقت مارد صادر شده است. افزایش قابل توجه تراز آب رودخانه کارون در کنار بند خاکی بعلت بارش های اخیر و عدم برداشت آب سبب شد جهت کاهش ریسک شکست یکباره بندموقت و ممانعت ازایجاد موج بزرگ و تخریب شدید سواحل ، بازگشایی قسمت کوچکتربندموقت ( تحت عنوان فیوزپلاک ) از ساعت ۲۲ دیروز ۰۸/۰۸/۹۷ شروع گردد. هم اکنون شکاف ایجادشده در فیوز پلاک در حال توسعه بوده و کل فیوز به صورت خودکار در حال تخریب پیش بینی شده است . بازگیر با اشاره به طراحی بند برای بهره برداری کوتاه مدت افزود: حل مشکل تامین آب نخیلات آبادان و خرمشهر در بلند مدت با ساخت سد اصلی مارد انجام پذیر است واین سددر بالادست بند موقت در حال ساخت می باشد.

 


لازم به ذکر است که طبق برنامه قبلی جهت کنترل شوری رودخانه کارون ، بند خاکی موقت مارد طراحی و اجراء گردید و تخریب آن در آبان ماه از قبل پیش بینی شده بود تا مانعی جهت عبور روان آب ها و سیلاب های رودخانه ای ایجاد نکند .

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.