کد خبر : 1631
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 نوامبر 2018 - 19:16

بختیاریهای مومن وانقلابی هرشب درمدرسه عشق وفضیلت امام حسین (ع) توشه های معنوی برمی چینند/شب پنجم+گزارش تصویری

بختیاریهای مومن وانقلابی هرشب درمدرسه عشق وفضیلت امام حسین (ع) توشه های معنوی برمی چینند/شب پنجم+گزارش تصویری

  بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیکم یا اهل بیت النبوه(ع) کربلایش قطعه ای ازجنت است باب نوروباب لطف ورحمت است هیات شهدای بختیاری به عنوان مرکز اجتماع بختیاریهای مرکز استان دردهه آخرصفر درمسجد ارشاد اهواز هرشب مجلس وعظ وسوگواری برگزار می نماید وآحاد مردم جهت بهرمندی ازمعارف بلند اهل بیت عصمت(ع) با اشتیقاق فراوان

 

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه(ع)

کربلایش قطعه ای ازجنت است
باب نوروباب لطف ورحمت است

هیات شهدای بختیاری به عنوان مرکز اجتماع بختیاریهای مرکز استان دردهه آخرصفر درمسجد ارشاد اهواز هرشب مجلس وعظ وسوگواری برگزار می نماید وآحاد مردم جهت بهرمندی ازمعارف بلند اهل بیت عصمت(ع) با اشتیقاق فراوان دردانشگاه کمال وتعلیم وتربیت آن بزرگواران شرکت می نمایند.

*به گزارش هما خوزستان*، پنجمین شب مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، شب گذشته۱۲ آبان ۱۳۹۷ توسط هیأت شهدای بختیاری برگزار شد.

این مراسم ابتدا با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط جناب آقای حیدری قاری محترم بین المللی در فضایی بسیار معنوی آغاز شد ، سپس حجت الاسلام و المسلمین حجتی نیا پیش از قرائت زیارت عاشورا بر اهمیت توجه به مجلس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی نیا گفت: برپایی مجلس روضه برای امام حسین(علیه السلام)باعث محبوبیت نزد اهل بیت است و عزاداری و گریه بر آن حضرت باعث شادی قلب حضرت زهرا است و هر قدمی که برای برپایی مجلس سیدالشهداء (علیه السلام) برداشته شود، مانند قدم برداشتن برای زیارت آن حضرت است.
سپس زیارت پرفیض عاشورا توسط حاج آقا حجتی نیا قرائت شد

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رضا حیدری ازاساتید حوزه ودانشگاه که سخنران مراسم بود پیرامون اهمیت احترام به والدین مطالبی بیان کرد
ایشان گفتند خداوند متعال درقرآن کریم آیه شریفه ای دارد که می فرماید: وقضی ربک الاتعبدوا الا ایاه وباالوالدین احسانا . دراین آیه پروردگار عالم نیکی به والدین رادرکنار پرستش خودش قرار داده که نشانه اهمیت جایگاه پدرومادر است و با استناد به روایات، گفت: خداوند در آیات مختلفی بر احترام به پدر و مادر تاکید کرده و در رابطه با این موضوع امام صادق(ع) می فرماید: نیکی به والدین از شناختن خوب خدا ناشی می شود چرا که هیچ عبادتی سریع تر از نیکی به آنها نتیجه اش به انسان نمی رسد.

وی بهترین راه برای ابراز محبت به پدر و مادر را نرم گویی و خوش زبانی دانست و افزود: پیشوایان معصوم علیهم السلام که بزرگ ترین مربیان بشری هستند، تندی به پدر و مادر را نهی کرده اند به طوری که حتی صدای ما نباید از صدای آنان بلندتر باشد و یا با آنان به زشتی سخن بگوییم زیرا سخن زشت و ناسزا گفتن به والدین، از گناهان کبیره است.

سخنران مجلس امشب با تأکید بر اینکه فرزندان باید همواره سپاسگزار زحمات پدر و مادر خود باشند، اظهار داشت: با توجه به روایات و توصیه های اسلامی، نگریستن به والدین از روی عطوفت و مهربانی، یکی از راه های سپاس گزاری و قدردانی از آنها است.

حیدری ادامه داد: اگر شخصی کوچک ترین نیکی و احسانی در حق انسان به جای آورد، عقل تشکر و قدردانی از او را لازم می داند، حال با توجه به این که پدر و مادر سمبل نیکی و احسان به فرزند هستند و از جان خود برای پرورش او مایه می گذارند، سزاوارترین انسان ها برای احترام و قدردانی اند.

وی در پایان با بیان اینکه بعد از فوت پدر و مادر نیز باید در حق آنان نیکی کرد، گفت: نیکی به والدین پس از مرگ، به صورت استغفار برای آنان، نماز خواندن، صدقه دادن، حج نمودن، روزه گرفتن از طرف آنان، ادای دین و اطعام فقرا تجلی می کند.

در پایان مراسم، عزاداران میهمان سفره کریمانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بودند.

یاد آوری میگردد مراسم عزاداری تا پایان ماه صفر در مسجد ارشاد اهواز ادامه خواهد داشت.
یاحسین یاحسین یاحسین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.