هماخوزستان: پس از تکمیل شیر آلات خط و انجام برخی اصلاحات در این خط انتقال، اکنون توسط معاون اول رییس جمهور جناب دکتر جهانگیری و وزیر نیرو به بهره برداری قطعی خواهد رسید.

صابر علیدادی معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان پیش از ظهر دوشنبه ۲۱ آبان ماه در حاشیه آیین افتتا‌حیه قطعی پروژه احداث خط دوم غدیرجهت آبرسانی به آبادان و خرمشهر و ۹۲ روستای حومه این شهرها اظهار کرد: عملیات اجرایی تکمیل خط انتقال آب ۲۰۰۰ میلی متری غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر به طول ۸۷ کیلومتر از اسفند ماه ۹۶ با هدف تامین نیاز آبی شهرهای آبادان ، خرمشهر ، شادگان و روستاهای تابعه با به کارگیری بیش از ۳۰ اکیپ اجرایی و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در ۱۵ تیر ماه سال جاری به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.
وی در ادامه افزود: پس از تکمیل شیر آلات خط و انجام برخی اصلاحات در این خط انتقال، اکنون توسط معاون اول رییس جمهور جناب دکتر جهانگیری و وزیر نیرو به بهره برداری قطعی خواهد رسید.

لیدادی با بیان اینکه پروژه طرح آبرسانی غدیر هم اکنون آماده بهره برداری قطعی شده است؛ تصریح کرد: تکمیل این‌ پروژه در شرایط عادی به یکسال زمان نیاز داشت اما پس از ۴ ماه تلاش شبانه روزی در نیمه تیرماه به بهره برداری اولیه رسید و در حال حاضر وارد فاز بهره برداری قطعی شده است.
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: بالا رفتن EC آب، به علت خشکسالی سال های اخیر در رودخانه کارون، باعث بالا رفتن EC آب شهرهای آبادان و خرمشهر شده است.

علیدادی همچنین افزود: ۹۲ روستای این محدوده نیز با مشکل شوری آب مواجه شدند که با اقدام به موقع سازمان آب و برق خوزستان عملیات اجرایی آبرسانی به ۷۸ روستای آبادان و ۱۴ روستای خرمشهر نیز از ابتدای تیر ماه سال جاری آغاز و احداث ۲۰ کیلومتر خط انتقال و دو ایستگاه پمپاژ در محدوده های این دوشهر طی ۳ ماه و با هدف انتقال ۲۳۰ لیتر برثانیه آب به روستاهای آبادان و ۵۰ لیتر برثانیه به روستاهای خرمشهر در انتهای شهریور ماه به اتمام رسید.
وی خاطرنشان کرد: این خط بالغ بر یک ماه است که در شرایط بهره برداری قطعی قرار گرفته است.
علیدادی در پایان از زحمات همه عوامل اجرایی این پروژه ها و همت بخش خصوصی تشکر کرد.
آبرسانی به ۹۲ روستای آبادان و خرمشهر از طرح غدیر با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان انجام می شود.