کد خبر : 1611
تاریخ انتشار : شنبه 3 نوامبر 2018 - 7:44

اجتماع چشمگیر بختیاریها شهرستان اهواز درمجلس معنوی روضه خاندان پیامبراعظم(ص)/شب چهارم+گزارش تصویری

اجتماع چشمگیر بختیاریها شهرستان اهواز درمجلس معنوی روضه خاندان پیامبراعظم(ص)/شب چهارم+گزارش تصویری

  بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا اهل بیت النبوه یکی از محافل آموزنده و سازنده مجلس روضه ائمه اطهار (ع) است دراین اجتماعات شرکت کننده گان ضمن دیداریکدیگر که یک ادب اجتماعی است وباعث انبساط خاطر وتقویت روحیه وگسترش انس والفت میگردد ،درهرمجلس بافرهنگ غنی اسلام وسیره خاندان عصمت (ع) که الگوهای کامل

 

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اهل بیت النبوه
یکی از محافل آموزنده و سازنده مجلس روضه ائمه اطهار (ع) است دراین اجتماعات شرکت کننده گان ضمن دیداریکدیگر که یک ادب اجتماعی است وباعث انبساط خاطر وتقویت روحیه وگسترش انس والفت میگردد ،درهرمجلس بافرهنگ غنی اسلام وسیره خاندان عصمت (ع) که الگوهای کامل تعالی بشرهستند آشنا می شوند.

چهارمین شب مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور گسترده وچشمگیر صدها نفر از مردم عزادار و جمعی از مسئولان استان و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز در مسجد ارشاد امانیه برگزار شد.

به گزارش  هما خوزستان، چهارمین شب مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، امشب ۱۱ آبان ۱۳۹۷ توسط هیأت شهدای بختیاری برگزار شد.

این مراسم ابتدا با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط جناب آقای حیدری قاری محترم بین المللی در فضایی بسیار معنوی آغاز شد ، سپس حجت الاسلام و المسلمین حجتی نیا پیش از قرائت زیارت عاشورا بر اهمیت توجه به مجلس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی نیا با اظهار اینکه برادران و خواهران بختیاری ما باید زیر بیرق اهل بیت(ع) قرار بگیرند، گفت: درک مصائب امام حسین و ابراز ارادت به ائمه اطهار(ع) از اولین انگیزه هر شیعه شیفته اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و همه باید در این مراسم سوگواری شرکت کنند.

وی بر حضور حداکثری بختیاری ها در مراسمات سوگوار سیدالشهدا(ع) تاکید کرد و افزود: کسانی که در چنین مجالسی شرکت می‌‌کنند، به خوبی حال و هوای آنجا را درک کرده و ارتباط معنوی عمیقی با حضرتش برقرار می‌‌سازند.

حجتی نیا اضافه کرد: حسین بن علی هر ساله پیام ماندگار قیام مکتب خود را با برپایی عزاداری هایش بر پرهای خونین بال هرشب محرم می آورد تا بگوید عاشورا زنده است و کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در سراسر گیتی جاری و ساری است؛ مجلسی که ذکر مصائب امام حسین علیه السّلام ثوابی بس عظیم دارد.
آنگاه زیارت پرفیض عاشورا توسط حاج آقا حجتی نیا قرائت شد
درادامه مراسم با سخنرانی خطیب مجلس حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری ادامه یافت وی با اظهار اینکه امام حسن(ع) سرور جوانان بهشت است، اذعان داشت: جابر بن انصاری از پیامبر خدا(ص) نقل می‌کند: هر کس بخواهد سرور جوانان بهشت را ببیند، به چهره فرزندم حسن بن علی نگاه کند.

حیدری به شجاعت و شهامت امام حسن(ع) نیز اشاره کرد و افزود: هرگز ترس و بيم در وجود او راه نداشت و همواره در راه پيشرفت اسلام از هيچ گونه جانبازى دريغ نکرده و پیوسته آماده مجاهدت در راه خدا بود.

سخنران امشب مجلس عزاداری با اشاره به مظلومیت امام دوم شیعیان، اظهار کرد: امام حسن مجتبی علیه السلام از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت، مقامی برگزیده و ممتاز داشت و از مظلوم ترین امامان معصوم است.

وی با بیان اینکه امام حسن و امام حسین(ع) در مقابل انحراف دین ایستادند، گفت: اکنون مسلمانان باید همواره مواظب باشند تا از دین خداوند لحظه ای خارج نشوند و در این راه باید همواره الگو و اسوه ای را سرلوحه کارهای خود قرار دهند که بهترین اسوه ائمه اطهار(ع) هستند و تا زمانی که در این مسیر و زیر فرامین مقام ولایت امر زمان خود باشند هرگز راه را گم نخواهند کرد.

ایشان با بیان اینکه یکی از راه هاى شناخت عظمت و برترى یك انسان این است كه محبوب انسان هاى برتر و با فضیلت باشد، گفت: در عالم هستى برتر از خاتم پیامبران صلى الله علیه و آله نداریم و حسن بن على علیه السلام محبوب پیغمبر گرامى اسلام بوده و این محبت و دوستى را در گفتار و كردار خویش ظاهر، و به اصحاب خود وشیعیان یادآوری نموده است.
حجه الاسلام حیدری اظهار داشتند تنها امامی که احادیث طولانی درتوضیح وتبیین مقام امامت بیان نموده اند امام رضا علیه السلام است ووجودایشان درایران بعنوان پناهگاه بزرگ معنوی برای همه ما غنیمت است.

در پایان مراسم، عزاداران میهمان سفره کریمانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بودند.

یاد آوری میگردد مراسم عزاداری تا پایان ماه صفر در مسجد ارشاد اهواز ادامه خواهد داشت.
یاحسین یاحسین یاحسین

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.