تاریخ انتشار : یکشنبه 14 اکتبر 2018 - 13:07

قند نوشابه ها کم می شود

قند نوشابه ها کم می شود

هماخوزستان: مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: با ابلاغ وزارت بهداشت قند نوشابه ها تا 10 درصد کاهش یافته است و مقرر شده پس از اقدامات کارشناسی، قند نوشابه ها از این میزان فعلی نیز کمتر شود. وحید مفید افزود: کاهش قند نوشابه ها به بررسی

هماخوزستان: مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: با ابلاغ وزارت بهداشت قند نوشابه ها تا 10 درصد کاهش یافته است و مقرر شده پس از اقدامات کارشناسی، قند نوشابه ها از این میزان فعلی نیز کمتر شود.

وحید مفید افزود: کاهش قند نوشابه ها به بررسی های کارشناسانه و فنی نیاز دارد تا در فرمولاسیون نوشابه ها تغییری ایجاد نشود.
وی یادآور شد: اجرای برنامه های کاهش قند، نمک و روغن از سیاست های سازمان غذا و دارو درباره محصولات غذایی است؛ به طور مثال در حال حاضر نمک نانها تا 30 درصد کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در مورد کاهش ایزومر ترانس در روغن های خوراکی نیز به سمت حد صفر در حال حرکت هستیم و میزان ایزومر ترانس بسیاری از مواد غذایی به کمتر از دو درصد کاهش پیدا کرده است.

*چراغ راهنما تقریبا روی تمام مواد غذایی نصب شد
مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: چراغ راهنمای تغذیه تقریبا روی تمام مواد غذایی نصب شده است و نشان می دهد تا چه حد از مواد مخاطره آمیز یا مواد در حد غیرمعمول در یک محصول برای مصرف کننده وجود دارد.
مفید افزود: نمی توان گفت که هر محصولی که قند، نمک و روغن دارد، مشکل دار است بلکه برای میزان هر کدام از این مواد، حد و حدودی مشخص شده است.
وی اضافه کرد: اگر این مواد در محصولات غذایی بیش از حد معمول باشند با رنگ قرمز، در حد متوسط (بینابین) با رنگ نارنجی و زرد و در حد مطلوب با رنگ سبز مشخص شده اند.

هماخوزستان: مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: چراغ راهنمای تغذیه ای در حال حاضر تقریبا روی تمام محصولات غذایی نصب شده و اکنون نوبت مصرف کننده ها است که باید بین محصولات انتخاب کنند.
مفید گفت: البته ممکن است محصولی باشد که چراغ راهنما نداشته باشد و هنگامی که چاپ های جدید آماده شود بلافاصله روی این محصولات الصاق می شوند.
وی افزود: متاسفانه ممکن است در برخی مواقع با کمبودهای تغذیه ای رو به رو شویم که ناشی از تغذیه نامناسب است و از سوی دیگر نیز با بیش خوری های نمک، شکر و روغن مواجه هستیم که به دیابت، چاقی و بیماری های قلبی و عروقی منجر می شود.

هماخوزستان:  از 21 تا 27 مهر به نام هفته غذا با شعار «رفتار ما آینده ما را می سازد، تلاش برای دنیای بدون گرسنه تا سال 2030» نامگذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.