کد خبر : 1106
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 سپتامبر 2018 - 0:15

شهردار اهواز  در دیدار با سردار سرتیپ حسن شاهوارپور: برای اجرای فرامین رهبری در حوزه مدیریت شهری اعلام آمادگی  می کنیم

شهردار اهواز  در دیدار با سردار سرتیپ حسن شاهوارپور: برای اجرای فرامین رهبری در حوزه مدیریت شهری اعلام آمادگی  می کنیم

تاریخ انتشار:4اردیبهشت 97    اعضای شورای شهر، شهرداراهواز و مدیران شهرداری با سردار سرتیپ حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) دیدار کردند. به گزارش هماخوزستان، در این دیدار که با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج)،کتانباف شهردار اهواز، فلسفی و باباپور رئیس نایب رئیس، حیدری، سنواتی، حجت الاسلام موسی

تاریخ انتشار:4اردیبهشت 97

شهردار اهواز  در دیدار با سردار سرتیپ حسن شاهوارپور: برای اجرای فرامین رهبری در حوزه مدیریت شهری اعلام آمادگی  می کنیم

   اعضای شورای شهر، شهرداراهواز و مدیران شهرداری با سردار سرتیپ حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) دیدار کردند.

به گزارش هماخوزستان، در این دیدار که با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج)،کتانباف شهردار اهواز، فلسفی و باباپور رئیس نایب رئیس، حیدری، سنواتی، حجت الاسلام موسی پور، موسوی زاده موسوی‌نژاد، حاجتی، لطفعلی زاده، ایزدی، معاونین و مدیران شهرداری اهواز برگزار شد، شهردار اهواز گرامیداشت اعیاد شعبانیه، ارتقاء درجه سردار شاهوارپور را تبریک گفت و افزود: ارتقای درجه سردار و جانباز مورد اعتماد و وثوق مقام معظم رهبری نشان از لیاقت، فداکاری و ایثار وی دارد.این موفقیت را به همه مردم خوزستان تبریک می گویم که چنین سردار با لیاقتی دارند. امروز ما دست اندرکاران مدیریت شهری به اینجا آمده ایم تا برای اجرای فرامین رهبری در حوزه مدیریت شهری اعلام آمادگی کنیم.

منصور کتانباف با اشاره به وضعیت فعلی شهرداری اهواز گفت: طبق برنامه اعلام شده از سوی دانشگاه شهید چمران، برای رسیدن به حداقل استانداردهای یک کلانشهر،نیازمند حداقل یک هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان بدون هزینه های جاری هستیم که با احتساب هزینه های جاری و دیون به ٢هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان احتیاج داریم. اما در بهترین حالت ممکن درآمد شهرداری اهواز بیشتر از ۶۵۰ میلیارد تومان نبوده است.

منتخب شورای پنجم اهواز با بیان راه حل هایی در راستای رفع کسری موجود افزود: طبق تجربیات کلانشهرهای دیگر می‌توان با اخذ تسهیلات وام، فروش املاک، فاینانس و مشارکت بخش خصوصی اجرای صحیح قانون عوارض های شهرداری ها این کمبودها را جبران کنیم.

شهردار اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه ادامه داد: از بانک شهر تقاضای یک هزار میلیارد تومان تسهیلات کردیم که مقرر شده ۳۰۰ میلیارد تومان آن در مرحله اول در سال ۹۷ به شهرداری اهواز پرداخت شود که تمام این مبلغ صرف هزینه‌های عمرانی و توسعه ای شهر اهواز خواهد ‌شد؛ ضمن آنکه بنده شهرداری اهواز را با حدود معدل شش هفت ماه حقوق و مزایای عقب افتاده تحویل گرفتم که با تلاش و پیگیری همکارانم موفق شدیم این مسئله را به میانگین دو ماه برسانیم.

این مقام مسئول مجدداً در خصوص وضعیت مسکونی سکونتگاه های پرخطر به ویژه در محل منبع آب هشدار داد و گفت: وضعیت این سکونتگاه به شدت بحرانی و هر لحظه ممکن است اتفاق ناگواری بیافتد. توان حل این بحران از استان خارج است و باید مسئولین در مرکز چاره عاجلی در این خصوص بیندیشند.

کتانباف در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با حمایت شورای شهر، مدیران و پرسنل  شهرداری اهواز و تعامل با دستگاه های دیگر، بتوانیم با خدمت جهادی و رفتار انقلابی در جهت رفع مشکلات گام برداریم.

در ادامه این دیدار نیز رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تبریک ایام شعبانیه گفت: اکنون با گذشت حدود ۴۰ سال از تشکیل سپاه پاسداران به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی می گذرد و اکنون متوجه دوراندیشی و تیزبینی امام خمینی(ره) در تشکیل این نهاد انقلابی شدیم، زیرا هر جا و در هر مقطعی سپاه قدرتمندانه وارد شد، آنجا موفق بودیم و هرگاه سپاه تضعیف شد آنجا کشور آسیب دید. پیروزی پرافتخار سپاه بر داعش یکی از این نمونه هاست.

محمد جعفر فلسفی با ابراز نگرانی از تضعیف سپاه پاسداران اظهار داشت: نباید در کلام و رفتار سخنانی مطرح شود که شائبه تضعیف این نهاد مقدس و برآمده از دل نظام را تقویت کند.

منتخب مردم در شورای پنجم،وظیفه مسئولان را در پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی حساس دانست و گفت: هر رفتار و کردار می‌تواند بر روی دلبستگی مردم به نظام تاثیر مثبت یا منفی بگذارد در نتیجه نباید با عملکرد نامناسب خود، آرمان‌های امام خمینی(ره ) را خدشه دار کنیم.

فلسفی با اشاره به سفر اخیر کمیسیون عمران مجلس به استان تصریح کرد: در این سفر تلاش شد تا بخشی از محرومیت ها و نیازهای استان و اهواز به آنها منعکس شود‌ تا در تصمیم گیری کلان حتماً مورد توجه قرار گیرد. اما این کافی نیست و باید حتما از مرکز پیگیری کنیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با درخواست از نخبگان به ویژه متدینین جهت مشارکت در اداره امور شهر بیان کرد: شهرداری اهواز به تنهایی قادر به انجام این مسئولیت های بزرگ نیست. لازم است نخبگان به ویژه متدینین و نیروهای انقلابی اهواز نسبت به وضعیت موجود توجیه شوند.   اگر این خواص توجیه شوند انتظارات معقول می شود و ایشان هم می‌توانند در حل معضلات شهری کمک کنند.

وی در پایان تاکید کرد: باید به مردم اهواز امید دهیم و این کار با عملکرد مثبت مسئولین محقق می‌شود.

سپس نایب رئیس شورای شهر اهواز نیز در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به سوابق درخشان و تاریخی خوزستان و اهواز گفت: متاسفانه در جنگ تحمیلی زیرساخت‌های استان از بین رفت و پس از جنگ نیز که بارقه های امیدی برای بازگشت به دوران رونق پدیدار شد، به دلایل مختلف خوزستان و اهواز به حق خود نرسید.

باباپور ادامه داد: متاسفانه به جای آنکه نگاه ملی در توزیع منابع حاکم شود، نگاه‌های بخشی به وجود آمد که نتیجه آن عقب ماندن خوزستان از ریل توسعه بود.

باباپور با اشاره به اهمیت استان خوزستان خاطرنشان کرد: خوزستان و اهواز هنوز هم با وجود تمام مشکلات و دارا بودن ۷۰ درصد تولید ملی، قلب تپنده ایران است و به فرموده امام و رهبری دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کرد.

نایب رئیس شورای شهر اهواز در پایان از فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان درخواست کرد، در جهت احقاق حقوق استان یاری گر ما باشید.

در ادامه حسین حیدری از اعضای شورای شهر نیز با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اخذ درجه سرتیپی به سردار شاهوارپور از سوی رهبر انقلاب گفت: مجموعه مدیریت شهرداری مسئولیت حدود ۷۰ درصد از نیازهای مردم اهواز را بر عهده دارند.

عضو شورای شهر ادامه داد: هدف همه ما در هر لباسی که هستیم خدمت به مردم است و برای این هدف مشترک باید ظرفیت‌ها و امکاناتمان را جمع کنیم و در راه هدف قرار دهیم.

حیدری با اشاره به برخی از معضلات شهر گفت: اهواز با دارا بودن حداقل یک سوم جمعیت استان، با چالش های متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.اهواز حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده داد. مناطق کم‌برخورداری که از حداقل امکانات زندگی بی بهره هستند و ما در بازدید ها و دیدارهای روزانه خود شرمنده این مردم می شویم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز به ظرفیت‌های موجود در اهواز اشاره کرد و گفت: شایسته نظام انقلابی ما نیست شهروندان اهوازی با داشتن این همه مواهب خدادادی و ثروت از حداقل امکانات زندگی بهره‌مند نباشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: بی شک با حمایت فرمانده سپاه ولیعصر(عج) به زودی شاهد تحولات خوبی در اهواز خواهیم بود.

در ادامه حاجتی از اعضای شورای شهر در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اهمیت نهاد سپاه پاسداران گفت: بنده خودم را بسیجی می دانم و وام دار مردم هستم و به همین دلیل در انتخاب شهردار نیز به یک مدیر پاسدار انقلابی توانمند رای دادم.

وی با اشاره به سوابق و دغدغه های خود در زمینه سلامت شهروندان اذعان کرد: طی سالیان سال که در بیمارستان و مراکز درمانی خدمتگزار مردم بودم و با مطالعه ظرفیت های موجود در شهرهای دیگر، به این نتیجه رسیدم که احداث شهرک سلامت در اهواز بسیاری از مشکلات درمانی را در نه تنها در اهواز و خوزستان بلکه در استان‌های محروم اطراف به ویژه برای بیماران صعب العلاج برطرف می کند.

 فتح‌الله حاجتی در خصوص مزایای دیگر این پروژه نیز گفت: هم اکنون ضرورت سامان‌دهی این قشر به دلیل وجود مراکز درمانی و مطبهای پزشکان و حجم بالای سفرهای درمانی شهروندان به خیابانهای سلمان فارسی(نادری) و کیانپارس، امری اجتناب ناپذیر و ضروری است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ابراز امیدواری کرد، با حمایت‌های سردار شاهوارپور بتوانیم کارهای بزرگ را در این دوره به سرانجام برسانیم.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.