کد خبر : 1103
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 سپتامبر 2018 - 0:05

شهردار اهواز: داشتن الگوی مصرف در حوزه ی انرژی یکی از الزامات شهر است

شهردار اهواز: داشتن الگوی مصرف در حوزه ی انرژی یکی از الزامات شهر است

تاریخ انتشار:2 اردیبهشت 97    ڪتانباف شهردار اهواز در دیدار با ڪریمی مدیر عامل شرڪت توزیع نیروی برق اهواز ضمن اشاره به مسئله کمبود انرژی در سال جاری در کشور گفت: یکی از الزامات شهر ما داشتن مدیریت و الگوی مصرف در حوزه ی انرژی است. به گزارش هماخوزستان، منصور ڪتانباف با اشاره به دیدارهای

تاریخ انتشار:2 اردیبهشت 97

شهردار اهواز: داشتن الگوی مصرف در حوزه ی انرژی یکی از الزامات شهر است

   ڪتانباف شهردار اهواز در دیدار با ڪریمی مدیر عامل شرڪت توزیع نیروی برق اهواز ضمن اشاره به مسئله کمبود انرژی در سال جاری در کشور گفت: یکی از الزامات شهر ما داشتن مدیریت و الگوی مصرف در حوزه ی انرژی است.

به گزارش هماخوزستان، منصور ڪتانباف با اشاره به دیدارهای خود با مدیران مختلف دستگاههای اجرایی گفت: سالهاست ڪه در ڪشور بحث مدیریت واحد شهری برای ارتقا خدمات پیگیری می شود، اما هنوز به دلایل مختلف  این امر محقق نشده است، با این وجود می توان به مدیریت هماهنگ شهری دست یافت. همه ی دستگاههای خدمات رسان از قبیل مجموعه های شهرداری، آب، برق، مخابرات، بهداشت و…در حال فعالیت برای رفاه مردم هستند. ولی نبود تعامل، همڪاری، درڪ مشترڪ و متقابل بین ارگانها سبب شده تا علیرغم داشتن اراده، انگیزه خدمت و صرف هزینه های بسیار؛ نتیجه ی مطلوب حاصل نشود.

وی با اشاره به تجربه موفق تهران در ایجاد مدیریت هماهنگ شهری اظهار داشت: اگر مانند تهران مدیریت منسجم شهری ایجاد شود، زیرمجموعه ها با هم هماهنگ شده و ڪارها را انجام می دهند. دیگر نیازی به برگزاری نشست ها و جلسات مڪرر بین مدیران ارشد، اتلاف وقت و… نیست. در تهران حتی بی سیم های نیروهای اجرایی شهرداری و ارگانهای دیگر با هم مرتبط هستند.

ڪتانباف با اشاره به تجربه ی قبلی خود در تعامل با ارگان ها اذعان ڪرد: در دوره قبلی مسئولیتم تجربه موفقی از همڪاری بین شهرداری و شرڪت های توزیع برق، مخابرات و آبفای اهواز را جهت مناسب سازی معابر خیابان سلمان فارسی(نادری) را شاهد بودیم. همه ی این ارگان ها با همڪاری و مناسب سازی شبڪه های تاسیسات خود، علاوه بر بهینه سازی شبڪه ، بستر مناسب را برای ڪار شهرداری فراهم ڪردند ڪه نتیجه آن، مناسب سازی معابر بخشی از مرڪز شهر بود.

منتخب شورای پنجم شهر از طرح های جدید شهرداری اهواز برای بهسازی مرڪز شهر خبر داد و بیان ڪرد: آنچه در خیابان سلمان فارسی انجام شد، تنها 30درصد از طرح اصلی بود و70درصد بقیه انجام نشد. مصمم هستیم ضمن تڪمیل این طرح، پروژه های بازسازی و بهسازی اساسی بازار امام خمینی(ره)، حدفاصل خیابان سلمان فارسی تا خیابان طالقانی در دستور ڪار شهرداری اهواز قرار دهیم.

این مقام مسئول ابراز امیدواری ڪرد: در این پروژه های بزرگ، نیازمند همڪاری ارگانها بویژه صنعت برق هستیم و امیدوارم همچون گذشته ما را در این خدمت یاری ڪنند.

شهردار اهواز از وجود آلودگی های متعدد در سطح شهر به عنوان یڪی از معضلات اهواز نام برد و گفت: این آلودگی بصری ڪه ناشی از تابلوهای راهنمای مسیر، تابلوهای تجاری، تاسیسات هوایی شهری و غیره است، اثرات مخربی بر سلامت روانی شهروندان می گذارد و لازم است ڪه برطرف ڪردن این مشڪل در دستور ڪار همه ی نهادهای خدمت رسان شهر قرار گیرد.

ڪتانباف خطاب به مدیرعامل شرڪت توزیع نیروی برق اهواز اظهار داشت: قطعاً شما نیز برای خدمت بیشتر و بهتر به شهروندان طرح های توسعه ی متعدد و متنوعی را پیش بینی ڪرده اید. امیدوارم موارد فوق الذڪر را هم در طرح های خود لحاظ ڪنید. در این زمینه، لازم است جلسات ڪارشناسی بین دو مجموعه شهرداری و برق برای رسیدن به طرحی واحد و جلوگیری از دوباره ڪاری ها و اتلاف هزینه انجام شود.

شهردار اهواز در پایان به ڪمبود انرژی در سال جاری اشاره  و تصریح ڪرد: یڪی از الزامات شهر ما داشتن مدیریت و الگوی مصرف بویژه در حوزه ی انرژی است. متاسفانه در این زمینه مجموعه ڪشور عملڪرد مناسبی نداشته است. جهت فرهنگ سازی در حوزه صرفه جویی باید شیوه های نوین تبلیغاتی را در نظر بگیریم. هرچه هزینه های شهر پایین تر بیاید، قادر به ارائه خدمات بیشتر خواهیم بود.

ڪریمی مدیرعامل شرڪت توزیع برق اهواز نیز در سخنانی، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از طرح مدیریت هماهنگ شهری استقبال ڪرد و آمادگی مجموعه ی خود را برای همڪاری در زمینه های مختلف شهری اعلام ڪرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.