کد خبر : 1483
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اکتبر 2018 - 21:49

شهردار اهواز از ادامه آسفالت خیابان های ملاشیه خبر داد

شهردار اهواز از ادامه آسفالت خیابان های ملاشیه خبر داد

   هماخوزستان:  منصور کتانباف در جلسه با دانش آموزان مطالبه گر مناطق حاشیه نشین اهواز از ادامه آسفالت خیابان های ملاشیه پس از پایان تاسیسات زیرزمینی خبر داد. در جلسه دانش آموزان مطالبه گر مناطق حاشیه نشین اهواز که پنجشنبه در استانداری خوزستان با حضور شریعتی استاندار خوزستان، عالمی نیسی سرپرست فرمانداری اهواز و کتانباف

   هماخوزستان:  منصور کتانباف در جلسه با دانش آموزان مطالبه گر مناطق حاشیه نشین اهواز از ادامه آسفالت خیابان های ملاشیه پس از پایان تاسیسات زیرزمینی خبر داد.
در جلسه دانش آموزان مطالبه گر مناطق حاشیه نشین اهواز که پنجشنبه در استانداری خوزستان با حضور شریعتی استاندار خوزستان، عالمی نیسی سرپرست فرمانداری اهواز و کتانباف شهردار اهواز تشکیل شد، شهردار اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این نهاد در محله ملاشیه گفت: در این مدت 35 خیابان در این محله زیرسازی و آسفالت شدند و مابقی نیز به محض تمام شدن کارهای زیربنایی و انجام تاسیسات آب و فاضلاب و…آسفالت می شوند.
وی افزود: قبلا ملاشیه جز قرارداد خدمات شهری شهرداری نبود و به صورت پراکنده خدماتی ارائه می شد، که با تصویب بازنگری طرح جامع شهر اهواز که به همت استانداری خوزستان، اداره مسکن و شهرسازی و دیگر مسئولین انجام شد، این منطقه و چند محله ی دیگر به صورت رسمی به اهواز الحاق شد و زیرپوشش قراردادهای خدمات شهری قرار گرفت.
کتانباف در خصوص ایجاد پارک در ملاشیه بیان کرد: شهرداری اهواز جهت تملک زمین در نظر گرفته شده برای پارک و فضای سبز وارد مذاکره با مالک زمین شد، اما وی تمایلی به واگذاری ندارد. بiهرحال زمین دیگری به مساحت حدود 20 هکتار موجود است که قبلا محل تخلیه فاضلاب بوده، اقدامات اولیه برای طراحی پارک و گرفتن زمین انجام شده که با مشکلاتی مواجه هستیم. البته از قبل زمین چمن مصنوعی در ملاشیه احداث شده که آن را احیا خواهیم کرد.
وی در خصوص سرانه های فرهنگی در ملاشیه گفت: سرای محله ملاشیه نیز در حال ساخت است. بنیاد برکت اعتباری را برای کمک به اتمام این پروژه اختصاص داده است که فرآیند اعتباری جذب اعتبار در حال طی شدن است.
این مقام مسئول تاکید کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی اخیر روند پروژه های عمرانی در همه بخش ها کند شده است.
شهرداری اهواز خطرات ساخت و سازهای غیرقانونی در مناطق حاشیه را یادآور شد و خطاب به دانش آموزان گفت: امیدوارم شما به همراهان مدیریت شهری در محله برای مطالبه ی حقوق قانونی مردم، خطرات این مساله را به اهالی تفیهم کنید که هر ساخت و سازی باید بر اساس مبانی قانونی باشد. ساخت و ساز نا ایمن و غیرمجاز عوارضی همچون حوادثی با تلفات انسانی، از بین رفتن سرانه ها، آسیب های اجتماعی و ….را در پی خواهد داشت.
کتانباف با اشاره به ماهیت سازمان شهرداری گفت: برابر قانون شهرداری نهادی عمومی و غیردولتی است که تمام هزینه های آن از محل عوارضات مردمی پرداخت می شود. طبیعتا هر چه شهروندان عوارض خود را به موقع پرداخت کنند، دست شهرداری برای ارائه ی خدمات بیشتر و بهتر به مردم بازتر است.
وی تشریح کرد: درآمدهای عمده ی شهرداری از دو محل عمده تامین می شود؛ منبع اول سهم شهرداری ها از مالیات ارزش افزوده است که با توجه به وضعیت رکود فعلی سهم شهرداری ها هم کاهش داشته است و منلع دوم درآمد ناشی از پروانه ساخت و ساز است که به دلیل افزایش بی سابقه قیمت ها و کاهش چشمگیر ساخت و ساز درآمد شهرداری از این محل تقریبا صفر بوده است. ضمن آنکه شهرداری اهواز هزینه های سنگینی از قبیل حقوق و دستمزد نیروی انسانی پر جمعیت خود و نیز هزینه های جاری (را که ناچار است نقدا پرداخت کند) بدهی ها و … را نیز به دوش می کشد.
این مقام مسئول ادامه داد: کمک دولت به شهرداری تنها در زمینه ی پروژه های عمرانی خاص است. دولت قرار است امسال 7 میلیارد تومان برای آسفالت 20 محله محروم از قبیل ملاشیه، عین دو، زرگان، زویه، سیاحی، مهدیس، سلیم آباد و…به شهرداری اهواز کمک کند و ما منتظر تخصیص این اعتبار هستیم. من مطمئن هستم اگر دکتر شریعتی منابع دیگری هم در اختیار داشته باشد حتما کمک خواهد کرد، چون نگاه مثبتی به رفع محرومیت و توسعه در شهر دارد.
شهردار اهواز در پایان گفت: اعضای شورای شهر در این دوره به شدت پیگیر رفع کاستی ها مناطق مختلف شهر بویژه محلات کم برخوردار هستند. امیدوارم ما هم بتوانیم خادم خوبی برای مردم باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.