کد خبر : 1485
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اکتبر 2018 - 21:54

حمایت رییس شورای شهر از احداث پردیس سلامت

حمایت رییس شورای شهر از احداث پردیس سلامت

   هماخوزستان:  رییس شورای اسلامی شهر اهواز در جلسه هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری اهواز از احداث پردیس سلامت اهواز حمایت کرد. در این جلسه که با حضور کتانباف شهردار اهواز، عالمی نیسی سرپرست فرمانداری اهواز، سنواتی، باباپور، حاجتی، لطفعلی زاده و قنوات، رییس، نایب رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با موضوع انجام

   هماخوزستان:  رییس شورای اسلامی شهر اهواز در جلسه هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری اهواز از احداث پردیس سلامت اهواز حمایت کرد.

در این جلسه که با حضور کتانباف شهردار اهواز، عالمی نیسی سرپرست فرمانداری اهواز، سنواتی، باباپور، حاجتی، لطفعلی زاده و قنوات، رییس، نایب رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با موضوع انجام تغییرات جهت برگزاری فراخوان مجدد پردیس سلامت برگزار شد، رییس شورای اسلامی شهر با اعلام حمایت از پروژه احداث شهرک سلامت اهواز، خواستار تسریع در فرآیند انجام این پروژه شد و گفت: ما اعضای شورای شهر بویژه آقای حاجتی بدلیل مواجهه مستقیم با مردم، با دردها و آلام آنها آشنا هستیم و از این منظر اهتمام جدی به پروژه شهرک سلامت داریم.

عبدالزهرا سنواتی افزود: هرچند در این دوره اقدامات خوبی از جانب شهرداری و شورای شهر اهواز آغاز شده است ( و ادامه دارد) باید پذیرفت که با توجه به اینکه سالیان سال بخش سرمایه گذاری در اهواز و استان مغفول مانده است باید برای جلب سرمایه گذاران از سود و منافع سازمانی تا جاییکه امکان دارد صرف نظر کنیم و به مشوق های این حوزه بیافزاییم. ما به نوبه ی خود موانع را برداریم. در نهایت همه ی این کارها برای خدمت به مردم است.

در ادامه محمد هادی قنوات عضو شورای اسلامی شهر بیان کرد: ایجاد شهرک سلامت از جمله دغدغه های همه اعضای شورای شهر پنجم بویژه همکار گرامی آقای حاجتی بوده است. ما (شورا، شهرداری و فرمانداری) نگاه مثبتی به اصل سرمایه گذاری داریم و نسبت به حوزه سلامت هم دغدغه داریم. پروژه پردیس سلامت علاوه بر آنکه گام بلندی در ارتقای سلامت و درمان مردم استان و اهواز است در ابعاد مختلف دیگری نیز نتایج مثبتی برای شهر به همراه خواهد آورد که یکی از آنها موضوع توریسم درمانی است و به عنوان کارآفرین برتر استان، سالهاست که دغدغه ی استفاده از ظرفیت توریسم درمانی استان را به دلیل همجواری با کشور دوست و برادر عراق دارم.

کارآفرین برتر خوزستان ادامه داد: اما متاسفانه از این ظرفیت به درستی بهره برداری نمی شود. اکثر بیماران عراقی برای درمان به دیگر شهرهای کشور سفر می کنند و خوزستان و اهواز از این ظرفیت بی بهره است.

وی با گلایه از متولیان حوزه سلامت استان گفت: ظاهرا پروژه بزرگ و حیاتی پردیس سلامت از جانب مراجع دولتی درمانی نادیده گرفته شده و علیرغم آنکه چندین ماه شهرداری و شورای شهر اهواز پیگیر این موضوع بودند، مراجع دولتی هیچ اقبالی به پروژه بزرگ پردیس سلامت نداشته اند. این موضوع باعث نگرانی است و ممکن است در راه ایجاد پروژه خلل وارد کند.

قنوات در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم متولیان در حوزه سلامت و درمان هم پای کار بیایند و شهرداری، شورا و مهم تر از همه سرمایه گذار را دلگرم به ادامه ی مسیر کنند.

فتح اله حاجتی دیگر عضو شورای اسلامی شهر از موافقت مسئولین دولتی برای این پروژه خبر داد و گفت: در جدیدترین مذاکراتی که با وزیر بهداشت و درمان (که اخیرا سفری به استان داشته اند) و دکتر نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور داشته ام، ایشان موافقت خود را با احداث شهرک سلامت در اهواز توسط بخش خصوصی اعلام کرده اند. حتی دکتر نظری قصد شرکت در جلسه ی امروز را داشت که به علت سفر به مرز چذابه نتوانستند بیایند.

وی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت تجهیزات و زیرساخت های پزشکی در اهواز و خوزستان در خصوص اهمیت پروژه شهرک سلامت گفت: به عنوان مثال بیماران سرطانی و … همه در نوبت چند ماه استفاده از دستگاه حیاتی رادیوتراپی هستند که  در خوزستان و چند استان مجاور فقط یک دستگاه وجود دارد و همین خلا به تنهایی ضایعات بسیاری برای همشهریان به دنبال دارد. برای آوردن این قبیل تجهیزات نیاز به یک فضای مناسب با بسترهای کافی است و شهرک سلامت بهترین بستر در این خصوص است، در این شهرک سلامت مد نظر ما حداقل 12 دستگاه رادیوتراپی است. پزشکان متخصص و نخبه ما به دلیل نبود همین شرایط و تجهیزات مناسب در حال مهاجرت از اهواز و استان هستند و دلیل اصرار و پیگیری متعدد بنده برای پروژه ی شهرک سلامت ادامه ی این روند نگران کننده در خوزستان و اهواز است.

مهران باباپور نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: می خواهیم یک کار ماندگار و بزرگ از خود به یادگار بگذاریم که همه معضلات را برای دهها سال بعد پیش بینی کند. پس باید روند کار  را تا می توانیم آسان بگیریم. امیدوارم پردیس سلامت اهواز در سطح بین المللی مورد اقبال قرار گیرد.

وی بر دقت در انجام فرآیندهای قانونی تاکید کرد و گفت: از طرفی برای این کار باید مشکلات احتمالی زمین از قبیل معارضین، تملک و…هر چه سریعتر برطرف شود تا پروژه و طرفین این قرارداد سرمایه گذاری متحمل ضرر نشوند.

هماخوزستان: در پایان اسکندر لطفعلی زاده با تاکید بر اجرای هر چه سریعتر پروژه پردیس سلامت خواستار اعطای مشوق های بیشتر به سرمایه گذاران و تسهیل و تسریع در فرآیندها شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.